Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccineren 8 jarige

heb de vaccinaties en de boosters gedaan, ook vaccinatie voor mijn oudere kinderen. Maar nu komt eind januari de uitnodiging voor mijn 8 jarige en tja….hoe zinnig is dat? Er is nu alweer een nieuwe variant waar het amper voor helpt.  Waarom zou ik dit doen. Ik zie het nut niet zo

Peiling

Vaccineer jij je 5-11 jarige?
120 stemmen
40%
38%
23%

Ik ben heel erg pro vaccineren.  Je kind zal maar net heel ziek worden van een infectie. Op de kop af 4 jaar geleden ging mijn kind het ziekenhuis in met een infectie die ieder jaar rondgaat en vrij onschuldig is.  Helaas was hij een van de weinige die een zeldzame rare complicatie had. Zoiets wil ik nooit meer meemaken. 
Inmiddels is kind 16 en komt hij niet in aanmerking voor een booster, dat baal ik zo van. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-01-2022 om 12:57

Ja, ik heb in de zomer zelfs geprobeerd om mijn 11-jarige brugklasser te laten inenten. Heb vrienden in Amerika en daar worden basisschoolkinderen al maanden gevaccineerd.

Edit: heb het net even nagekeken: al bijna ZEVEN maanden geleden werden de 12-minners van mijn vrienden gevaccineerd. Idioot hoe wij achterblijven in Nederland. 

Ligt bij de Gezondheidsraad, toch? Minister De Jonge heeft de Gezondheidsraad gevraagd met spoed te adviseren over het boosteren van tieners.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-01-2022 om 13:01

Als mijn kinderen die leeftijd nog hadden zou ik ze nu niet laten vaccineren.
Omikron is helemaal niet zo ziekmakend (al zeker niet op die leeftijd) en het huidige vaccin werkt er toch ook niet optimaal tegen?  Ik zou afwachten. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-01-2022 om 13:05

Peen schreef op 07-01-2022 om 13:01:

Als mijn kinderen die leeftijd nog hadden zou ik ze nu niet laten vaccineren.
Omikron is helemaal niet zo ziekmakend (al zeker niet op die leeftijd) en het huidige vaccin werkt er toch ook niet optimaal tegen? Ik zou afwachten.


Waar wil je op wachten dan?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-01-2022 om 13:08

Wednesday schreef op 07-01-2022 om 13:05:

[..]


Waar wil je op wachten dan?

Op het nieuwe vaccin wat ze nu aan het ontwikkelen zijn, wat effectiever is tegen Omikron bijvoorbeeld. Nu vaccineren (terwijl even afwachten een beter vaccin oplevert), lijkt mij minder zinvol. 

Ik zou het wel doen, maar puur om verspreiding te helpen beperken. Ook voor mezelf vind ik het gebooster tamelijk onzinnig, maar ik wil er alles aan doen om zo snel mogelijk van die pandemie af te zijn.

Ik zie er niet veel kwaad in, maar mijn kind vind het zelf een spannend idee.
Daarnaast hebben we nu net corona (gehad). Dus ook nog niet aan de orde nu. 

Peen schreef op 07-01-2022 om 13:08:

[..]

Op het nieuwe vaccin wat ze nu aan het ontwikkelen zijn, wat effectiever is tegen Omikron bijvoorbeeld. Nu vaccineren (terwijl even afwachten een beter vaccin oplevert), lijkt mij minder zinvol.

Delta gaat ook nog rond natuurlijk. En aangezien die ziekmakender is dan omikron, zou ik juist eerder wel daar tegen vaccineren dan wachten op de omikron variant. Dus ja, hier gaat ze als het mag zo snel mogelijk. 

ja. Mijn kind wil het zelf, dan is het uitgemaakte zaak hoor, voor mij. 

Dat kan je niet zo zwart-wit neerschrijven: die leeftijdscategorie is te breed. Op de site van de twijfeltelefoon kun je lezen dat kinderen vanaf 9 een zeldzame complicatie kunnen krijgen van corona, bij jongere kinderen is die nog nooit gezien. Ik heb de twijfeltelefoon gebeld voor mijn eigen kinderen (5 en 7) en in mijn gesprek werd gezegd dat je ze op die leeftijd niet voor zichzelf laat vaccineren maar voor de omgeving. En bij vaccinatie kunnen ze last hebben van bijwerkingen (waar ontsteking van het hartzakje er één van is). Ik vind voor mijn kinderen de risico’s dus niet opwegen tegen de baten en vaccinatie daarom niet in hun belang.  En ik laat ze niet vaccineren voor “de omgeving” - laat volwassenen eerst zelf maar eens de regels naleven en zich laten vaccineren. Krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij die schoolsluiting. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-01-2022 om 13:58

er.is.maar.1.Pino schreef op 07-01-2022 om 13:40:

Ik heb de twijfeltelefoon gebeld voor mijn eigen kinderen (5 en 7) en in mijn gesprek werd gezegd dat je ze op die leeftijd niet voor zichzelf laat vaccineren maar voor de omgeving. En bij vaccinatie kunnen ze last hebben van bijwerkingen (waar ontsteking van het hartzakje er één van is). Ik vind voor mijn kinderen de risico’s dus niet opwegen tegen de baten en vaccinatie daarom niet in hun belang. En ik laat ze niet vaccineren voor “de omgeving” - laat volwassenen eerst zelf maar eens de regels naleven en zich laten vaccineren. Krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij die schoolsluiting.


Maar die “omgeving” zijn ook jouw kinderen en hun klassen, sportclubs, familieverbanden et cetera. Dit is iets concreets wat je kunt doen om bijvoorbeeld de kans op een nieuwe schoolsluiting te verkleinen. 

MMcGonagall schreef op 07-01-2022 om 13:08:

Ik zou het wel doen, maar puur om verspreiding te helpen beperken. Ook voor mezelf vind ik het gebooster tamelijk onzinnig, maar ik wil er alles aan doen om zo snel mogelijk van die pandemie af te zijn.

Dit dus. Inenten wie ingeënt kan worden, boosteren wie daarvoor in aanmerking komt, doorpakken nu. Testen als je je niet oké voelt niet ook veel met gedaan worden ook bij kleine kinderen.  We zitten er met zijn allen in en moeten er met zijn allen uit. Een kleuter testen zal niet fijn zijn maar als je daarmee voorkomt dat opa en oma ziek worden dan moet het gewoon. 

Wednesday schreef op 07-01-2022 om 13:58:

[..]


Maar die “omgeving” zijn ook jouw kinderen en hun klassen, sportclubs, familieverbanden et cetera. Dit is iets concreets wat je kunt doen om bijvoorbeeld de kans op een nieuwe schoolsluiting te verkleinen.

Eens! Hier wil dochter (9) het zelf heel graag, zodat ze een minder groot risico vormt voor opa en oma. En ik vind dat een prima argument van haar om het dus te doen. En uiteraard zijn opa en oma zelf ook gevaccineerd en geboosterd. Dus het “laat de volwassenen eerst zelf maar eens hun ding doen” is hier niet van toepassing. Dat doen we allemaal al en dochter wil daarin ook haar deel doen.

Ik denk dat ik t wel zou doen.
Ik heb zelf ook3 injecties gehaald nu.
Heb nu wel corona maar ben toch minder ziek dan de mensendie helemaal niet gevaccineerd zijn.
Je kunt dus wel ziek worden maar het is bekend dat je veel minder ziekte verschijnselen krijgt als je de vaccinatie neemt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.