Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Tickel schreef op 24-11-2021 om 09:14:

[..]

Het is al heel lang bekend dat het niet helpt tegen besmetten en uiteindelijk gaat het om de ziekenhuisopnames. Zolang je thuis uit kunt zieken is besmet zijn vervelend, maar niet potentieel dodelijk.

Het helpt wel degelijk. Alleen niet zo goed als je zou willen. Er zijn ook nog flinke verschillen tussen de leeftijdsgroepen. Voor de oudere groepen is de effectiviteit ook lager. 

Maar kun je nagaan hoe de situatie zou zijn als niemand gevaccineerd was!! Dat dit übermensch nog enigszins hanteerbaar is, is volledig aan de vaccins te danken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-11-2021 om 10:32

Mija schreef op 24-11-2021 om 09:28:

[..]

Het helpt wel degelijk. Alleen niet zo goed als je zou willen. Er zijn ook nog flinke verschillen tussen de leeftijdsgroepen. Voor de oudere groepen is de effectiviteit ook lager.

Maar kun je nagaan hoe de situatie zou zijn als niemand gevaccineerd was!! Dat dit übermensch nog enigszins hanteerbaar is, is volledig aan de vaccins te danken.

Klopt ook, ik was wat kort door de bocht Maar ik lees nog vaak op sm dat het vaccins waardeloos zijn want je kan nog steeds besmet raken. merk dat mijn lontje steeds korter wordt door al die halve tammen.

Tickel schreef op 24-11-2021 om 10:32:

[..]

Klopt ook, ik was wat kort door de bocht Maar ik lees nog vaak op sm dat het vaccins waardeloos zijn want je kan nog steeds besmet raken. merk dat mijn lontje steeds korter wordt door al die halve tammen.

Ik vraag me af of er vaccins bestaan die 100% beschermen tegen besmetten. Volgens mij werken bestaande vaccins tegen andere ziektes ook helemaal niet zo goed wat dat aspect betreft.

Glamourlama schreef op 24-11-2021 om 10:36:

[..]

Ik vraag me af of er vaccins bestaan die 100% beschermen tegen besmetten. Volgens mij werken bestaande vaccins tegen andere ziektes ook helemaal niet zo goed wat dat aspect betreft.

Een vaccin kan sowieso niet werken tegen besmettingen bij de ontvanger. Bij een besmetting komt er op één of andere manier een virus bij je. Dat is de besmetting daar doet een vaccin niets aan. Het is niet zo dat een vaccin een ondoordringbaar schild om je heen maakt. Vervolgens gaat je immuunsysteem aan de slag. En daar heeft een vaccin wel invloed op. Dan staat de virusbestrijding al paraat ipv dat je lijf nog moet beginnen de “soldaten” te trainen.

Het vaccin kan natuurlijk wel werken tegen besmettingen door dat de zender minder besmettelijk is, als hij/zij minder of niet ziek wordt.


Tickel schreef op 24-11-2021 om 10:32:

[..]

Klopt ook, ik was wat kort door de bocht Maar ik lees nog vaak op sm dat het vaccins waardeloos zijn want je kan nog steeds besmet raken. merk dat mijn lontje steeds korter wordt door al die halve tammen.

Ik ben geradicaliseerd, merk ik. Was ik eerst mordicus tegen een vaccinatieplicht, ben ik nu voor. Vond ik eerst dat er geen onderscheid gemaakt mocht worden tussen patiënten, omdat je dat ook niet doet als iemand ten gevolge van een welvaartsziekte op de IC terecht komt, denk ik daar nu anders over. Je  ziet nu dat mensen die met twee simpele prikjes waarschijnlijk een IC-opname hadden kunnen voorkomen, andere patiënten verdringen waardoor deze anderen kwaliteit van leven of soms zelfs het leven zelf verliezen. Is het dan nog gerechtvaardigd om die Covid patiënten voorrang te blijven geven? Of moet je een maximum stellen aan het aantal COVID patiënten dat opgenomen gaat worden? En als er twee patiënten komen, 1 gevaccineerd en de andere ongevaccineerd, die beiden in aanmerking komen voor een IC-bed, maar er is er nog maar 1, moet je dan de gevaccineerde  voorrang geven? Dit zijn allemaal onderwerpen die momenteel onbespreekbaar zijn in Nederland en naar mijn idee zouden de mensen die er echt verstand van hebben dit bespreekbaar moeten maken.

Jojo70 schreef op 24-11-2021 om 08:36:

Ik ben gevaccineerd, maar o het beschermt???? Ik ken momenteel heeel veel mensen met Corona, allemaal gevaccineerd! De een zieker dan de ander, maar allemaal gevaccineerd met Pfizer.... Die zou toch ruim 90 procent beschermen tegen besmetting???

Nee, tegen ziekenhuisopname


Mija schreef op 24-11-2021 om 09:28:

[..]

Het helpt wel degelijk. Alleen niet zo goed als je zou willen. Er zijn ook nog flinke verschillen tussen de leeftijdsgroepen. Voor de oudere groepen is de effectiviteit ook lager.

Maar kun je nagaan hoe de situatie zou zijn als niemand gevaccineerd was!! Dat dit übermensch nog enigszins hanteerbaar is, is volledig aan de vaccins te danken.

Die übermensch is denk ik een Freudiaanse autocorrect. Daar had natuurlijk überhaupt moeten staan 

Drietje schreef op 16-11-2021 om 10:32:

[..]

Ik zie dat dus helemaal niet om mij heen. Wel wat ongevaccineerden en ook wel mensen die de randjes wat opzoeken, maar echte wappies? Die zie ik alleen op internet.

Ik zie überhaupt uitwassen van beide kanten alleen op internet. De uitspraken die ik hier op dit forum soms lees, en in nog extremere mate op het Viva-forum, kom ik ook niet tegen om mij heen. Ik hoor inderdaad alleen echte wappies tekeer gaan op social media. Maar vice versa is de manier van reageren hier soms ook op een manier dat ik denk: zo he, als je in het echt zo bent, ben ik blij dat ik je niet ken. Zulk hokjesdenken kan ik echt helemaal niks mee. 

Ik ben zelf redelijk neutraal. Ik vind wat van niet-vaccineren. Maar dat staat los van de verwensingen die ik hier soms lees. Daarnaast heb ik een hele sterke mening over de QR-code en 2G. Ik doe daar niet aan mee. Dat ik die code heb, betekent nog niet dat ik hem ook moet gebruiken. En dus neem ik consequenties voor lief. Maar de uitspraken die ik hier er soms over hoor, ja, daar heb ik dan weer wel een mening over. 

En ook die hoor ik letterlijk nooit om me heen. 

Jojo70 schreef op 24-11-2021 om 08:36:

Ik ben gevaccineerd, maar o het beschermt???? Ik ken momenteel heeel veel mensen met Corona, allemaal gevaccineerd! De een zieker dan de ander, maar allemaal gevaccineerd met Pfizer.... Die zou toch ruim 90 procent beschermen tegen besmetting???

Mijn moeder had 't ook (2xpfizer gehad) en is er met een vervelende verkoudheid vanaf gekomen. Geen koorts en geen longontsteking en dus ook geen ziekenhuisopname nodig. Dus vaccinatie werkt zeker wél! Een ongevaccineerde kennis van haar is er deze zomer aan overleden. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-11-2021 om 16:05

En hoppa, de eerste straffen voor het reltuig in Rotterdam zijn uitgesproken: niks taakstraf, brommen. Mooi zo, wie niet horen wil moet nu maar eens voelen.

https://nos.nl/artikel/2406907-eerste-relschopper-rotterdam-moet-cel-in-ik-heb-me-laten-meeslepen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-11-2021 om 17:24

Hetvrijewoord schreef op 24-11-2021 om 16:05:

En hoppa, de eerste straffen voor het reltuig in Rotterdam zijn uitgesproken: niks taakstraf, brommen. Mooi zo, wie niet horen wil moet nu maar eens voelen.

https://nos.nl/artikel/2406907-eerste-relschopper-rotterdam-moet-cel-in-ik-heb-me-laten-meeslepen

Mooi. Wat een pareltjes voor de samenleving zijn dit soort mensen zeg.

"De 26-jarige vrouw, die al eens eerder is veroordeeld voor geweld, ontkende niet dat ze met stenen heeft gegooid. "Ik denk dat het er twee zijn geweest en dat ik me heb laten meeslepen met de rest. ..."



Coreopsis schreef op 24-11-2021 om 17:24:

[..]

Mooi. Wat een pareltjes voor de samenleving zijn dit soort mensen zeg.

"De 26-jarige vrouw, die al eens eerder is veroordeeld voor geweld, ontkende niet dat ze met stenen heeft gegooid. "Ik denk dat het er twee zijn geweest en dat ik me heb laten meeslepen met de rest. ..."



Tjonge,ben je 26 en heb je door dit soort ongein nu wel een strafblad.

Wat een droeftoeters .

redbulletje schreef op 24-11-2021 om 15:54:

[..]

Mijn moeder had 't ook (2xpfizer gehad) en is er met een vervelende verkoudheid vanaf gekomen. Geen koorts en geen longontsteking en dus ook geen ziekenhuisopname nodig. Dus vaccinatie werkt zeker wél! Een ongevaccineerde kennis van haar is er deze zomer aan overleden.

Misschien had ik het eerder gemist maar fijn dat je moeder er zo goed doorheen is gekomen redbulletje! Heeft ze meteen ook een booster gehad 😀. Een hele opluchting dat ze het weer achter de rug heeft. 

Mija schreef op 24-11-2021 om 20:02:

[..]

Misschien had ik het eerder gemist maar fijn dat je moeder er zo goed doorheen is gekomen redbulletje! Heeft ze meteen ook een booster gehad 😀. Een hele opluchting dat ze het weer achter de rug heeft.

Ja ik zie 't ook als natuurlijke booster voor haar. Daardoor loopt ze vanaf nu minder risico als ze met iemand afspreekt. Dat vind ik tijdens deze oplopende cijfers wel 'n geruststelling. 

Schemerlampje schreef op 24-11-2021 om 11:04:

[..]

Een vaccin kan sowieso niet werken tegen besmettingen bij de ontvanger. Bij een besmetting komt er op één of andere manier een virus bij je. Dat is de besmetting daar doet een vaccin niets aan. Het is niet zo dat een vaccin een ondoordringbaar schild om je heen maakt. Vervolgens gaat je immuunsysteem aan de slag. En daar heeft een vaccin wel invloed op. Dan staat de virusbestrijding al paraat ipv dat je lijf nog moet beginnen de “soldaten” te trainen.

Het vaccin kan natuurlijk wel werken tegen besmettingen door dat de zender minder besmettelijk is, als hij/zij minder of niet ziek wordt.


Dat bedoelde ik eigenlijk, besmettelijkheid. Vraag me af of er bestaande vaccins zijn (voor andere ziektes) die 100% de besmettelijkheid verminderen. Of dat betwijfel ik eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.