Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ik reageer dus wel omdat sommige botte opmerkingen mij echt raken. Ik word daar boos en verdrietig van.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-10-2021 om 14:23

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:20:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat jij altijd wel respectvol reageerd hoor. Tis zeker niet oke om zulke opmerkingen te maken, maar buiten jou om zijn er genoeg lelijke opmerkingen gemaakt maar omdat sommige mensen dan dezelfde mening delen is dat wel oke... dat gaat er bij mij niet in.


Er is hier iemand die met droge ogen durft te suggereren dat een ander het kankertraject van haar eigen man overdrijft. Zo zout heb ik het hier nog niet vaak gegeten en ik vind dat Hetvrijewoord nog beheerst reageert.

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:20:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat jij altijd wel respectvol reageerd hoor. Tis zeker niet oke om zulke opmerkingen te maken, maar buiten jou om zijn er genoeg lelijke opmerkingen gemaakt maar omdat sommige mensen dan dezelfde mening delen is dat wel oke... dat gaat er bij mij niet in.

Dat heet een discussie en wat een ‘lelijke opmerking’ is is eigen interpretatie. Wij, als forummers, wilden meer zelfregulering en minder ingrijpen van de moderators, dus ja, dan kunnen de discussies soms hoog oplopen. Niets mis mee toch? 

Daglichtlamp schreef op 18-10-2021 om 14:18:

[..]

Het probleem is dat wij allemaal last kunnen krijgen van de vrijheid die mensen nemen om zich niet te laten vaccineren.

Omdat jijzelf later wordt behandeld, omdat een dierbare langer moet wachten of omdat zelfs een behandeling te laat komt omdat er al te lang gewacht is.

Dus al is het maar 1 persoon die zich laat overtuigen door dit draadje dan vind ik dat al winst. Ik ben in elk geval geenszins van plan om onzin hier niet te betwisten. Daarvoor is dit gewoon te belangrijk en zijn de gevolgen gewoon te groot.

Ik begrijp dat punt, maar alsnog geeft dat niet het recht dat de een dan wel lelijke en pijnlijke opmerkingen kan maken, en dat de ander daar zwaar voor aangevallen wordt, het is ook een heftige uitspraak die gedaan was en ik zou dat zelf ook nooit zeggen, maar zo ook genoeg lelijke uitspraken en toewensingen  door andere gedaan die ook absoluut niet oke zijn..


Dus kwa op dat gebied vind ik dat niemand geen haar beter is...

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-10-2021 om 14:25

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/17/de-wanhoop-van-een-huisarts-in-de-biblebelt-a4062160 

Interessant artikel. Over de ongelooflijke impact van het geloof op het wel of niet laten vaccineren. Het zal niet voor iedereen gelden in die regio uiteraard,  maar schetst wel een helder beeld.

Desire schreef op 18-10-2021 om 14:23:

[..]

Dat heet een discussie en wat een ‘lelijke opmerking’ is is eigen interpretatie. Wij, als forummers, wilden meer zelfregulering en minder ingrijpen van de moderators, dus ja, dan kunnen de discussies soms hoog oplopen. Niets mis mee toch?

Dus wat fleur zegt ( wat ik overigens ook niet oke vind) kan ook echt niet, Maar die volwassen discussie hier waar mensen die niet gevaccineerd zijn dingen worden toegewenst en namen geven... dat is allemaal oke.. 

Punten maken en discussie is oke, mensen dingen toewensen is absoluut niet oke welke kant je ook staat.

Ook dat uitschelden en dom noemen vind ik niet echt volwassen.

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:24:

[..]

Ik begrijp dat punt, maar alsnog geeft dat niet het recht dat de een dan wel lelijke en pijnlijke opmerkingen kan maken, en dat de ander daar zwaar voor aangevallen wordt, het is ook een heftige uitspraak die gedaan was en ik zou dat zelf ook nooit zeggen, maar zo ook genoeg lelijke uitspraken en toewensingen door andere gedaan die ook absoluut niet oke zijn..


Dus kwa op dat gebied vind ik dat niemand geen haar beter is...

Dan rapporteer je het toch en laat je het over aan de moderators. Onnodig om hier te komen melden dat je vindt dat niemand een haar beter is, want daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

Desire schreef op 18-10-2021 om 14:27:

[..]

Dan rapporteer je het toch en laat je het over aan de moderators. Onnodig om hier te komen melden dat je vindt dat niemand een haar beter is, want daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

Desire jij doet dat zo vaak, hier weer een voorbeeld, jullie mogen reageren op haar reactie maar ontvangen kan dan niet ? Ik geef reactie op wat hier gezegd wordt net als jou dame. Waarom rapporteren als ik hier direct naar jullie kan reageren? 

Mensen neerhalen tuurlijk dat is oke, maar als ik zeg dat niemand geen haar beter is omdat jullie op dezelfde manier reageren dan kun je t niet hebben? 

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:30:

[..]

Desire jij doet dat zo vaak, hier weer een voorbeeld, jullie mogen reageren op haar reactie maar ontvangen kan dan niet ? Ik geef reactie op wat hier gezegd wordt net als jou dame. Waarom rapporteren als ik hier direct naar jullie kan reageren?

Ik kan prima ontvangen, ik reageer er toch op? Ben het alleen niet met je eens. Enne……’dame’, dat vond je nodig om je post kracht bij te zetten?

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:30:

[..]


Mensen neerhalen tuurlijk dat is oke, maar als ik zeg dat niemand geen haar beter is omdat jullie op dezelfde manier reageren dan kun je t niet hebben?

Ah, je had je post aangevuld. Waaruit blijkt dat ik het niet kan hebben? Ik, en meerderen, betwisten de post en opmerking van Fleurtje, vind je dat zo raar? Jij ziet het als neerhalen, maar dat is toch echt je eigen interpretatie.

Desire schreef op 18-10-2021 om 14:37:

[..]

Ah, je had je post aangevuld. Waaruit blijkt dat ik het niet kan hebben? Ik, en meerderen, betwisten de post en opmerking van Fleurtje, vind je dat zo raar? Jij ziet het als neerhalen, maar dat is toch echt je eigen interpretatie.

Ik vond die post ook niet oke, maar dat iedereen dan zo dramatisch doet terwijl de meeste ook gemene dingen hebben toegewenst voor de andere kant.. dat bedoel ik met wel uitdelen maar niet ontvangen. En wat je zegt gaat helemaal om mijn punt heen. 

Nogmaals kheb het erover dat er dan gezegd wordt dat ze maar niet meer moet reageren hoezo? De meeste hebben hier toch net zo kinderachtig dingen toegewenst en uitgesproken? Waarom is het wel oke als er meerdere mensen dezelfde mening delen om wel lelijke uitspraken te doen? Maar wanneer er iemand is in de minderheid die een lelijke uitspraak doet is het meteen taboe en gaat het te ver? Het gaat allang te ver dat was al voor fleur,maar toen werd er niks overgezegd want de meeste waren het met elkaar eens. Daar ging het mij om en daar reageerde ik op.

en Ja die dame kwam erachter omdat nogmaals er word gepraat over dat iemand te ver gaat.. maar als ik zeg dat iedereen allang te ver ging mag ik dat hier niet vermelden want dat is zo onnodig en moet het maar rapporteren, mods hebben niks te maken met waar ik op wil reageren.

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:30:

[..]

Desire jij doet dat zo vaak, hier weer een voorbeeld, jullie mogen reageren op haar reactie maar ontvangen kan dan niet ? Ik geef reactie op wat hier gezegd wordt net als jou dame. Waarom rapporteren als ik hier direct naar jullie kan reageren?

Mensen neerhalen tuurlijk dat is oke, maar als ik zeg dat niemand geen haar beter is omdat jullie op dezelfde manier reageren dan kun je t niet hebben?

Ik vind er toch een echt groot verschil zitten tussen Fleurtje en de rest. 

Ik begrijp namelijk waar die emoties vandaan komen. Mensen die in hun eigen omgeving de directe en indirecte gevolgen hebben meegemaakt. Die dierbaren daardoor hebben verloren.

En dat dan iemand komt roepen wat zij allemaal fout doen. Die vooral lijkt te posten puur om mensen te irriteren en te kwetsen. 

Dat ik respectvol bleef is een wonder, want zelfs mij kost het regelmatig moeite. Dat er dan toch een stemmetje in mijn achterhoofd is die denkt, "laat zij het zelf eens ervaren, kijken of ze die dingen dan nog steeds zegt". 

Mensen die roepen over hun vrijheid die wordt ingeperkt, maar een jaar geleden vooral vonden dat al die kwetsbaren maar binnen moesten blijven. Want ja, hun vrijheid, hun vrijheid is belangrijker dan die van anderen. Alleen maar ikke, ikke, ikke.

En als je dan zegt dat de zorg dat niet aan kan, dan komn ze met artikelen van 5 jaar geleden om te bewijzen dat er toen onnodig is bezuinigd. Als argument waarom ze nu scheit mogen hebben aan de rest van de wereld. Er is toen niks gedaan, dus nu mag iedereen in de stront zakken. Want hun vrijheid is het belangrijkste en de problemen zijn de schuld van iedereen behalve van hun.

Van mij mogen die types minimaal een half jaar zwaar de scheit krijgen, maar dan precies zo zwaar dat ze elke dag minimaal drie keer met nare kramp op de wc zitten, maar dat het net niet erg genoeg is om de zorg er voor te belasten.



Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:42:

[..]

Ik vond die post ook niet oke, maar dat iedereen dan zo dramatisch doet terwijl de meeste ook gemene dingen hebben toegewenst voor de andere kant.. dat bedoel ik met wel uitdelen maar niet ontvangen. En wat je zegt gaat helemaal om mijn punt heen.

Nogmaals kheb het erover dat er dan gezegd wordt dat ze maar niet meer moet reageren hoezo? De meeste hebben hier toch net zo kinderachtig dingen toegewenst en uitgesproken? Waarom is het wel oke als er meerdere mensen dezelfde mening delen om wel lelijke uitspraken te doen? Maar wanneer er iemand is in de minderheid die een lelijke uitspraak doet is het meteen taboe en gaat het te ver? Het gaat allang te ver dat was al voor fleur,maar toen werd er niks overgezegd want de meeste waren het met elkaar eens. Daar ging het mij om en daar reageerde ik op.

Je bent me nu kwijt, want je haalt er opeens vanalles bij en blijkt het dus om meerdere uitspraken te gaan waar ‘meerdere mensen opeens lelijke uitspraken hebben gedaan’. Mijn reactie was iig duidelijk op haar laatste opmerking en wat daarvoor allemaal door wie is toegewenst doet er voor mij niet toe. Nogmaals, ik ben blij met deze zelfregulering en als jij een post te ver vindt gaan of naar jouw mening te lelijk is, rapporteer deze dan. 

Dat jij vindt dat ik niet kan incasseren, prima, maar daarin verschillen wij dus van mening en dat is ook oké.

Aanvulling: excuses voor de offtopic posts 

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 14:46:

[..]


Van mij mogen die types minimaal een half jaar zwaar de scheit krijgen, maar dan precies zo zwaar dat ze elke dag minimaal drie keer met nare kramp op de wc zitten, maar dat het net niet erg genoeg is om de zorg er voor te belasten.



Is dit nou echt nodig..? Ik snap de frustratie ook, maar het idee dat je zo woest kan worden omdat iemand anders iets doet en zegt waar jij het niet mee eens bent en ze dan van alles toewensen (al is het alleen maar diarree) vind ik ook best bizar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.