Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-09-2021 om 23:58

Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 23:50:

[..]

Ik spreek namens al mijn collega’s dat wij het echt enorm zat zijn en balen van de Covid-zorg en de wappies waar wij mee te dealen hebben. Er zijn al veel mensen gestopt met het werk omdat het echt een vreselijk anderhalf jaar was. Niemand zit te wachten om weer het drievoudige aantal patiënten te verzorgen, vakanties in te leveren, extra te werken, enzovoort. Wij hebben massaal een minder positief mensbeeld gekregen.

En de afgelopen weken was de helft van mijn patiënten (ongevaccineerde) Covid patiënten. Draaien we regelmatig overbedden. Dus de patiënten zijn er nog en het zijn er te veel en dus doen we minder reguliere zorg en is het nog steeds enorm druk.
Artsen pleiten ook al voor dat we keuze’s moeten gaan maken wat te doen. Vaccineren, maatregelen of keuze’s maken en bepalen hoe je de zorg met het aantal beschikbare bedden gaat inrichten. Want het is niet genoeg met Covid erbij en opschalen gaat niet meer.


Voor wat het waard is: ik waardeer de mensen in de zorg echt enorm! 👏

Zelf meegemaakt wat een impact het verstopt raken van de zorg voor gevolgen heeft gehad en nog steeds heeft. 


Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 23:50:

[..]

Ik spreek namens al mijn collega’s dat wij het echt enorm zat zijn en balen van de Covid-zorg en de wappies waar wij mee te dealen hebben. Er zijn al veel mensen gestopt met het werk omdat het echt een vreselijk anderhalf jaar was. Niemand zit te wachten om weer het drievoudige aantal patiënten te verzorgen, vakanties in te leveren, extra te werken, enzovoort. Wij hebben massaal een minder positief mensbeeld gekregen.

En de afgelopen weken was de helft van mijn patiënten (ongevaccineerde) Covid patiënten. Draaien we regelmatig overbedden. Dus de patiënten zijn er nog en het zijn er te veel en dus doen we minder reguliere zorg en is het nog steeds enorm druk.
Artsen pleiten ook al voor dat we keuze’s moeten gaan maken wat te doen. Vaccineren, maatregelen of keuze’s maken en bepalen hoe je de zorg met het aantal beschikbare bedden gaat inrichten. Want het is niet genoeg met Covid erbij en opschalen gaat niet meer.


Sterkte.

Ik denk dat veel ongevaccineerden (met medische redenen) helemaal niet naar de kroeg of theater gaan. En ook helemaal niet zitten te wachten op die drukte aan hun hoofd. Kunnen ze ook maar beter wegblijven.

De 'wappies waar jij mee te dealen hebt' ?

Noem je iemand met gegronde-redenen-om-niet-te-laten-vaccineren ook een wappie"?

Weet je ook dat er artsen en verpleegkundigen zijn die niet achter 'deze in allerijl ontworpen vaccinatie' staan? Vind je hen dan ook wappies?

https://www.skipr.nl/nieuws/veel-vakantiegangers-nemen-corona-mee-terug/

Veel vakantiegangers nemen corona mee terug

........
Uit gegevens blijkt ook dat de regels zijn versoepeld en dat mensen hun
sociale leven hervatten. Zo’n 6 procent van de nieuwe gevallen komt door
een feest, zoals een bruiloft of een verjaardag. Over de afgelopen
maanden is dit 1,1 procent. Ook de horeca blijkt relatief vaak de plek
te zijn waar mensen het virus hebben opgelopen.
(ANP)


.........

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-09-2021 om 00:16

Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 22:31:

[..]

Ik ben ook voor vaccineren en anders testen.

Ik ga geen enkele extra dienst meer doen op de IC en wil ook niet meer opschalen. Er liggen alleen maar ongevaccineerde Covid-patiënten. Die kiezen hier nu zelf voor en bezetten een bed gemiddeld zo lang dat 8 andere patiënten geen zorg krijgen. Dus we gaan het doen met het aantal bedden wat we hebben en stellen wat mij betreft een maximum aan het aantal Covid bedden zodat we alleen in die groep een eventuele code zwart krijgen. Dat is dan een risico die mensen dan maar nemen. Sowieso vind ik mensen die in een Big Pharma complot geloven ver van de ziekenhuizen moeten blijven, want ja op mijn afdeling geven we COVID patiënten heel veel medicatie en krijgen ze in elke lichaamsopening een slang. Lijkt me iets wat die mensen niet moeten willen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-09-2021 om 00:27

Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 23:22:

[..]

Ja, mensen die zich niet laten vaccineren kiezen er voor. En ik spreek alleen voor mijn afdeling, de IC.

Ik behandel de mensen die er liggen, maar ga geen extra mensen meer behandelen. Vol is vol. En zijn het er teveel moeten we keuze’s maken. En dat is de groep die het langst een bed bezet houdt, dus de Covid patiënt.
Gipsvluchten worden niet meer gedaan en een gebroken been komt niet op de IC.
En dat gevaccineerde ook ziek kunnen worden weet ik, ze komen alleen bijna niet meer in het ziekenhuis en zeker niet op de IC’s.
Ik ga mijn vrijheid en mijn recht op vakantie en mijn normale rooster niet meer opgeven voor andermans vrijheid. Die tijd is echt voorbij.

En gelijk heb je! 

Hoewel ik zelf grootverbruiker ben van het ziekenhuis, mogen de verzorgers (zoals jij) per direct staken. Iedere keer dat ik in het ziekenhuis ben, laat ik weten aan welk personeelslid dan ook, dat ik (en gelukkig vele anderen) de zorg waardeer. En niet door dom te gaan staan klappen, maar door te zorgen dat ik zo min mogelijk kans heb om zorg nodig te hebben. O.a. door me al die tijd al extreem goed aan de regels te houden én me te laten vaccineren. 

Dat doe ik voor mezelf, voor mijn naasten én voor jullie als zorgpersoneel. Omdat het te schofterig voor woorden is dat door 'wappie-gedrag' of andere onverschilligheid jullie beroepsgroep de dupe is. En daarmee zo'n beetje iedereen (als je zorg nodig hebt!). Een beroepsgroep die het hoogst in noodzaak scoort, zo'n beetje bovenaan de lijst van essentiële beroepen staat, maar het minst wordt gewaardeerd financieel én het minst door burgers. 

Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 23:50:

[..]

Ik spreek namens al mijn collega’s dat wij het echt enorm zat zijn en balen van de Covid-zorg en de wappies waar wij mee te dealen hebben. Er zijn al veel mensen gestopt met het werk omdat het echt een vreselijk anderhalf jaar was. Niemand zit te wachten om weer het drievoudige aantal patiënten te verzorgen, vakanties in te leveren, extra te werken, enzovoort. Wij hebben massaal een minder positief mensbeeld gekregen.

En de afgelopen weken was de helft van mijn patiënten (ongevaccineerde) Covid patiënten. Draaien we regelmatig overbedden. Dus de patiënten zijn er nog en het zijn er te veel en dus doen we minder reguliere zorg en is het nog steeds enorm druk.
Artsen pleiten ook al voor dat we keuze’s moeten gaan maken wat te doen. Vaccineren, maatregelen of keuze’s maken en bepalen hoe je de zorg met het aantal beschikbare bedden gaat inrichten. Want het is niet genoeg met Covid erbij en opschalen gaat niet meer.


Er waren zowieso al te weinig handen aan het bed.

Vanaf 2013 vielen er massaontslagen in de zorg.
Er zouden 80.000 banen verloren gaan in de verpleging, verzorging en Thuiszorg, circa 20.000 banen in de gehandicapten zorg, en 13.000 banen in de geestelijke gezondheidszorg. En volgens mij was dat nog maar een begin. Een oudere werknemer kon eerder met pensioen "natuurlijk verloop" werd het genoemd, maar die plek werd niet opgevuld, dat werden weer minder handen aan het bed. Er was ook een jaar dat HBO-V studenten bijna nergens een stageplek konden krijgen en van opleiding veranderden.

https://nos.nl/artikel/695874-al-25-000-ontslagen-in-de-zorg 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-09-2021 om 00:44

Fleurtje_5 schreef op 06-09-2021 om 00:39:

[..]


Er waren zowieso al te weinig handen aan het bed.

Vanaf 2013 vielen er massaontslagen in de zorg.
Er zouden 80.000 banen verloren gaan in de verpleging, verzorging en Thuiszorg, circa 20.000 banen in de gehandicapten zorg, en 13.000 banen in de geestelijke gezondheidszorg. En volgens mij was dat nog maar een begin. Een oudere werknemer kon eerder met pensioen "natuurlijk verloop" werd het genoemd, maar die plek werd niet opgevuld, dat werden weer minder handen aan het bed. Er was ook een jaar dat HBO-V studenten bijna nergens een stageplek konden krijgen en van opleiding veranderden.

https://nos.nl/artikel/695874-al-25-000-ontslagen-in-de-zorg

Dus?! 

Dan nog maar meer ellende veroorzaken? Dat is dan jouw oplossing?

Hen74 schreef op 06-09-2021 om 00:44:

[..]

Dus?!

Dan nog maar meer ellende veroorzaken? Dat is dan jouw oplossing?


De oplossing "Zorgen dat ik zo min mogelijk zorg nodig heb", maar dat heeft niemand in de hand.

Je doet net alsof ik de zorg niet waardeer. Ik was er zelf jaren werkzaam. En toen was iedereen gelijk, ongeacht geloof, eetgewoontes, kleur, leeftijd, opleiding of kwaal.

Ik wil vooral zeggen dat je ondanks je twee prikken het virus net zo goed kan doorgeven. Gevaccineerden zijn nochalanter geworden mbt het naleven van de coronamaatregels. Men kan evengoed een variant oplopen waar je prik niet tegen bestand is.

Iemand die weet dat hij/zij ziek kan worden en daarom die prik niet neemt hoeft niet als 'wappie' neergezet te worden. (of zoals een dominante forummer op een ander forum de niet-gevaccineerden over een kam schoor met racisten) 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-09-2021 om 00:59

Fleurtje_5 schreef op 06-09-2021 om 00:55:

[..]


Zorgen dat ik zo min mogelijk zorg nodig heb.

Je doet net alsof ik de zorg niet waardeer. Ik was er zelf jaren werkzaam.

Ik wil vooral zeggen dat je ondanks je twee prikken het virus net zo goed kan doorgeven. Gevaccineerden zijn nochalanter geworden mbt het naleven van de coronamaatregels. Men kan evengoed een variant oplopen waar je prik niet tegen bestand is.

Iemand die weet dat hij/zij er ziek kan worden en daarom die prik niet neemt hoeft niet als 'wappie' neergezet te worden. (of zoals een dominante forummer op een ander forum de niet-gevaccineerden vergeleek met racisten)

Ieder heeft een keuze: kiezen voor mogelijk (!) eventjes wat ziekjes door het vaccin. Of anderen heel ziek met corona in het ziekenhuis. Noem mij gek, maar ik kies dan voor 'ik even ziek, als ik daardoor bij anderen ernstig kan voorkomen en een pandemie kan helpen bestrijden'. 

Verder noem jij allerlei zaken die niet ter zaken doende zijn. Bijvoorbeeld: als je griep krijgt of willekeurig ander vaccin, kan je menstruatie ook van slag zijn. Dat is niet omdat het vaccin niet deugt, maar omdat het lichaam even bezig is met belangrijkere zaken. 





Hen74 schreef op 06-09-2021 om 00:59:

[..]

Ieder heeft een keuze: kiezen voor mogelijk (!) eventjes wat ziekjes door het vaccin. Of anderen heel ziek met corona in het ziekenhuis. Noem mij gek, maar ik kies dan voor 'ik even ziek, als ik daardoor bij anderen ernstig kan voorkomen en een pandemie kan helpen bestrijden'.

Verder noem jij allerlei zaken die niet ter zaken doende zijn. Bijvoorbeeld: als je griep krijgt of willekeurig ander vaccin, kan je menstruatie ook van slag zijn. Dat is niet omdat het vaccin niet deugt, maar omdat het lichaam even bezig is met belangrijkere zaken.




Ik heb het niet over geen prik willen vanwege 'bang zijn' voor een pijnlijke arm op de prikplek, spierpijn of twee of drie weken doodmoe, misselijk of duizelig zijn. "Eventjes wat 'ziekjes'" ?? Ik merk dat je niet veel begrijpt van wat ik bedoel.

Fijn dat jij nergens last van hebt. Mooi.

Wat ik mis in deze discussie is dat het niet zo zeer gaat om de kans dat niet gevaccineerden wel gevaccineerden besmetten. Dat is misschien vervelend, maar de wel gevaccineerden hebben  veel minder kans om op de IC te belanden dan de niet gevaccineerden.
Het is dus vooral belangrijk om te voorkomen dat de niet gevaccineerden besmet raken vanwege de kans dat ze dan een IC plek nodig hebben.
Dus je moet zoveel mogelijk voorkomen dat de niet gevaccineerden massaal besmet raken, dus weer je die van drukke plekken.

Overigens is het opvallend in deze discussie dat hier maar 52 % voor een indirecte vaccinatieplicht zijn. Maar in mijn topic, waarin als alternatief voor een indirecte vaccinatieplicht gekozen kan worden voor lockdowns is 94 % voor wat in feite een indirecte vaccinatieplicht is.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=3#59

Fleurtje_5 schreef op 06-09-2021 om 00:06:

[..]


Sterkte.

Ik denk dat veel ongevaccineerden (met medische redenen) helemaal niet naar de kroeg of theater gaan. En ook helemaal niet zitten te wachten op die drukte aan hun hoofd. Kunnen ze ook maar beter wegblijven.

De 'wappies waar jij mee te dealen hebt' ?

Noem je iemand met gegronde-redenen-om-niet-te-laten-vaccineren ook een wappie"?

Weet je ook dat er artsen en verpleegkundigen zijn die niet achter 'deze in allerijl ontworpen vaccinatie' staan? Vind je hen dan ook wappies?

https://www.skipr.nl/nieuws/veel-vakantiegangers-nemen-corona-mee-terug/

Veel vakantiegangers nemen corona mee terug

........
Uit gegevens blijkt ook dat de regels zijn versoepeld en dat mensen hun
sociale leven hervatten. Zo’n 6 procent van de nieuwe gevallen komt door
een feest, zoals een bruiloft of een verjaardag. Over de afgelopen
maanden is dit 1,1 procent. Ook de horeca blijkt relatief vaak de plek
te zijn waar mensen het virus hebben opgelopen.
(ANP)


.........

Nee, de wappies zijn de mensen die ontkennen Corona te hebben, dat maskers dragen onzin is. Dat wij meespelen in het complot van de regering. Die geen afstand houden, commentaar hebben op de behandeling (Ivermeticine en dergelijke), je bedreigen, enzovoort.
Wij zien ook veel mensen die, als ze bij ons komen met Corona of wakker worden nadat ze een week op de buik hebben gelegen en met een spoedkeizesnee een extreem prematuur kind hebben gekregen, die spijt hebben dat ze geen vaccin hebben genomen.
Dat vind ik wel triest vooral omdat het zo gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-09-2021 om 09:03

Daglichtlamp schreef op 06-09-2021 om 08:54:

Overigens is het opvallend in deze discussie dat hier maar 52 % voor een indirecte vaccinatieplicht zijn. Maar in mijn topic, waarin als alternatief voor een indirecte vaccinatieplicht gekozen kan worden voor lockdowns is 94 % voor wat in feite een indirecte vaccinatieplicht is.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=3#59

Ik vermoed dat dat met de woordkeuze te maken heeft. Wij Nederlanders zijn allergisch voor "moeten" en "verplichting". Wat maar weer aantoont dat je met de vraagstelling het antwoord kunt beïnvloeden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-09-2021 om 09:09

Sun.lover schreef op 06-09-2021 om 09:01:

[..]


Wij zien ook veel mensen die, als ze bij ons komen met Corona of wakker worden nadat ze een week op de buik hebben gelegen en met een spoedkeizesnee een extreem prematuur kind hebben gekregen, die spijt hebben dat ze geen vaccin hebben genomen.
Dat vind ik wel triest vooral omdat het zo gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

Dit vind ik extra triest. Dat je jezelf zoiets aandoet, tja. Maar dat je je kind willens en wetens een slechte start geeft, met alle gevolgen van dien (fysieke problemen, leerachterstand, al die ook lange termijn ellende die een vroeggeboorte kan geven). Daar snap ik niets van. Hoe leg je dat later uit aan je kind? (Nuancering: ik weet dat  er eerder onduidelijkheid was over wel/niet vaccineren van zwangeren. Maar wél is inmiddels al geruime tijd het dringende advies.)

Daglichtlamp schreef op 06-09-2021 om 08:54:


Overigens is het opvallend in deze discussie dat hier maar 52 % voor een indirecte vaccinatieplicht zijn. Maar in mijn topic, waarin als alternatief voor een indirecte vaccinatieplicht gekozen kan worden voor lockdowns is 94 % voor wat in feite een indirecte vaccinatieplicht is.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=3#59


Ik heb tegen gestemd door de manier waarop de TO het uitlegt: 'dus weigeren in horeca, theater, etc.'. Wat mij betreft zijn ongevaccineerden daar gewoon welkom als ze een negatief testresultaat kunnen laten zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.