Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 13:55

Ik wil voor zijn maar het voelt toch niet helemaal goed dus nee gestemd. 

Ik ben niet perse voor een vaccinatie plicht maar ben er wel voor dat mensen die er zelf voor kiezen geen vaccin te nemen zelf hun eigen testen moeten betalen en bij binnenkomst van horeca en musea e.d. een negatieve test moeten laten zien welke dus zelf betaald is.

Ik ben voor. 
Iedereen mag zelf beslissen of hij wel of niet gevaccineerd wil worden, maar moet ook begrijpen dat keuzes consequenties hebben.

Herfstappeltaart schreef op 30-08-2021 om 14:08:

Ik ben voor.
Iedereen mag zelf beslissen of hij wel of niet gevaccineerd wil worden, maar moet ook begrijpen dat keuzes consequenties hebben.

Dat is niet helemaal waar. Als je wegens medische redenen niet gevaccineerd mag worden, heb je dus pech?

Amaranth schreef op 30-08-2021 om 14:12:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Als je wegens medische redenen niet gevaccineerd mag worden, heb je dus pech?

Nee deze mensen mogen van mij een schriftelijk bewijs daarvan bij zich dragen en toch toegang krijgen tot dingen.

Ik ben tegen. Mensen moeten ten alle tijde een eigen keus kunnen maken. Uitsluiten van horeca, bios enz gaat mij te ver. 
Er zou dan een andere manier moeten zijn zodat mensen die niet gevaccineerd zijn toch toegang kunnen krijgen bv met een test (desnoods betaald als je kiest voor geen vaccinatie zonder medische redenen).

Er zijn nl ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden uit medische reden. Niet eerlijk om hen dan ook buiten te sluiten, zij hebben geen keuze.

Ik ben wel gevaccineerd overigens. Maar wel omdat ik daarvoor heb gekozen. 

Ja, ik ben voor! 

En dan nooit meer uit eten? Of na een test wel toegang?

_melon schreef op 30-08-2021 om 14:18:

En dan nooit meer uit eten? Of na een test wel toegang?

Na een test wel toegang wat mij betreft. Ik bedoel het niet als "straf" maar ik ben voor uit volksgezondheid oogpunt.

Herfstappeltaart schreef op 30-08-2021 om 14:19:

[..]

Na een test wel toegang wat mij betreft. Ik bedoel het niet als "straf" maar ik ben voor uit volksgezondheid oogpunt.

Daarom vind ik testen voor toegang voor iedereen een beter idee. Want als gevaccineerde kan je ook besmet(telijk) zijn. 

Maar de OP zegt niks over testen, vandaar mijn vraag. Wat mij betreft testen gevaccineerden gratis en de anderen op eigen kosten. 

Herfstappeltaart schreef op 30-08-2021 om 14:19:

[..]

Na een test wel toegang wat mij betreft. Ik bedoel het niet als "straf" maar ik ben voor uit volksgezondheid oogpunt.

Zo gaat dat nu toch ook al? Of testen of vaccinatiebewijs.

Amaranth schreef op 30-08-2021 om 14:27:

[..]

Zo gaat dat nu toch ook al? Of testen of vaccinatiebewijs.

Niet in de horeca. Bioscoop volgens mij ook niet.

Nee, hoewel ik liever zie dat iedereen gewoon ingeënt is vind ik wel dat het gewoon je eigen keuze moet zijn. 
Wel vind ik echt dat er betere voorlichting moet zijn want er zijn zoveel wildwestverhalen over oa onvruchtbaarheid en daarmee hopelijk wat meer vaccinaties. Vooral bij de groep 12-18 jarigen. 

Ik vind ook dat als je de keuze maakt om niet in te enten je dan wel moet testen voor toegang wanneer je je wel had kunnen inenten. Dus niet voor mensen die niet mogen of kinderen <12.
Ik heb een elfjarige dochter in het VO, die moet dus naar huis bij een besmetting in de klas, ze mag nog niet ingeënt worden ivm leeftijd. Maar dat vind ik wel jammer want ze loopt ook tussen lui die wel gaan stappen ed. Zij loopt dan dus tussen mensen die wel ingeënt hadden kunnen worden maar is de dupe als er een uitbraak is. 

_melon schreef op 30-08-2021 om 14:28:

[..]

Niet in de horeca. Bioscoop volgens mij ook niet.

Bios ligt aan de bezetting. Halfvol zonder bewijs en driekwart met bewijs. Zoiets

Ik las afgelopen week dat mensen die zich niet laten vaccineren in een bepaald land 2 keer per week moeten testen (en dit zelf betalen) dat vind ik een goede optie. 

Nu vaccinaties voor iedereen beschikbaar zijn vind ik het prima dat ongevaccineerden geweerd worden en alleen toegang kunnen krijgen met een recente negatieve test. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.