Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Daglichtlamp
21-11-2021 om 13:03
Mija schreef op 21-11-2021 om 10:57:
[..]
Waaaaat? Dat is afschuwelijk!
Dat schreef minister de Jonge ook al in een brief aan de Tweede Kamer, dat het inmiddels moeilijk is om mensen te vinden die mee willen werken aan zo'n filmpje vanwege de bedreigingen die eruit voortkomen.
SophisticatedCaribou75
21-11-2021 om 13:27
Het is soms jammer dat je je in een rechtsstaat als overheid aan bepaalde regels te houden hebt (al doen ze dat niet altijd als het verdekt kan, maar da's een andere discussie), maar wat zou het toch effectief zijn als dergelijke bedreigers aan de schandpaal genageld konden worden. En dan bij voorkeur juist degenen die er iets bij te verliezen hebben.
Lollypopje
21-11-2021 om 17:48
https://www.nu.nl/buitenland/6169037/belgische-politie-zet-traangas-in-tegen-betogers-bij-coronaprotest-in-brussel.html
Ook in België gaat het los. Ik weet niet of ik het triest vind of juist een geruststelling dat wij niet de enige zijn met zulke idioten 
Gifkikker
21-11-2021 om 18:39
https://www.ad.nl/buitenland/anti-lockdown-protesten-in-wenen-politie-op-scherp-deelnemers-vrezen-stiekeme-vaccinatie~a4569016/
Wat ik daar nou weer lees, de Wappies kunnen echt niet meer normaal nadenken:
...worden deelnemers gewaarschuwd voor onder andere sproeihelikopters van waaruit de politie het BioNTech/Pfizer-vaccin over hen zou kunnen verspreiden. ‘Bescherm jezelf! Volgens een bekende professor kunnen paraplu’s helpen en liefst niet direct in de nevel kijken, lichaamsopeningen in ieder geval zo veel mogelijk dicht houden..
Daar valt toch geen normaal gesprek meer mee te voeren dan
Daar vrezen ze ook serieuze aanslagen en geweld, net als in Rotterdam. Het gaat overal uit de hand lopen nu, ben ik bang.
WickedCurlew89
21-11-2021 om 19:37
Die Doutzen Kroes is nu officieel volledig van haar padje af (instagram).
Maar: ze "stelt alleen maar vragen"
🤮
CuddlyReindeer95
21-11-2021 om 19:46
niet_rechts schreef op 21-11-2021 om 19:44:
Zo, wat een lef van die Bruls, die zo ongeveer al de hele coronapandemie dwarsligt als het gaat om lokale handhaving van de maatregelen.
OmaVan2
21-11-2021 om 20:51
Wednesday schreef op 21-11-2021 om 19:46:
[..]
Zo, wat een lef van die Bruls, die zo ongeveer al de hele coronapandemie dwarsligt als het gaat om lokale handhaving van de maatregelen.
Bruls behoort wel duidelijk tot de risicogroep: een te dikke 40+ man.
Saga
21-11-2021 om 20:51
was een weekendje weg, en overal waar je voor horeca binnen kwam werd de qr-code gevraagd. Ook bij de McDonald's waar we op de terugweg binnen wipten. Chappeau!
SophisticatedCaribou75
21-11-2021 om 21:12
Saga schreef op 21-11-2021 om 20:51:
was een weekendje weg, en overal waar je voor horeca binnen kwam werd de qr-code gevraagd. Ook bij de McDonald's waar we op de terugweg binnen wipten. Chappeau!
Mijn recente ervaring in de horeca is, helaas, ten eerste dat de QR niet met een ID wordt vergeleken, en ten tweede dat mensen zonder QR worden weggestuurd om even later alsnog te worden binnengelaten.
Saga
21-11-2021 om 21:47
niet_rechts schreef op 21-11-2021 om 21:12:
[..]
Mijn recente ervaring in de horeca is, helaas, ten eerste dat de QR niet met een ID wordt vergeleken, en ten tweede dat mensen zonder QR worden weggestuurd om even later alsnog te worden binnengelaten.
Ik ben afgelopen weekend overal naar mijn geboortedatum gevraagd iig. Niet naar ID.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.

die is leuk. Ga ik naar mijn antivaxx vrienden sturen.