Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Lollypopje
16-11-2021 om 22:55
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:39:
[..]
Weet je hoeveel mensen een hartinfarct krijgen per dag? Kan ook van zeer ongezond leven zijn. Dus kan zeker wel acuut zijn.
En weet jij wel hoeveel daarvan opgenomen en geopereerd kunnen worden als de bedden vol liggen met coronapatienten?
Mlah!
16-11-2021 om 22:58
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:44:
[..]
Ik heb het niet over het welzijn van de kinderen. Ik heb het over de leerkrachten. Ik zie hier veel ikke, ikke, ikke. Als ik maar op reis kan, als mijn kind naar school kan, als ik maar uit eten kan. Wat doen de meeste zelf voor stapje erbij? Niks. Alleen drammen voor vaccineren zodat het oude vertrouwde leventje door kan gaan.
Voor kinderen is het ook heel belangrijk dat ze een oud vertrouwd leventje hebben. Ik doe vrijwilligerswerk met jonge kinderen en die waren echt blij toen wij weer mochten organiseren terwijl de scholen nog dicht waren of klassen weer naar huis gestuurd waren.
Waarom zouden leerkrachten niet kunnen werken?
Pilatespas
16-11-2021 om 22:58
Lollypopje schreef op 16-11-2021 om 22:55:
[..]
En weet jij wel hoeveel daarvan opgenomen en geopereerd kunnen worden als de bedden vol liggen met coronapatienten?
En de vraag is wie heeft dan volgens jou meer rechten. De persoon die al tig jaar slecht eet/rookt of de wappie? Dat vind ik geen keus.
Mlah!
16-11-2021 om 23:00
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:58:
[..]
En de vraag is wie heeft dan volgens jou meer rechten. De persoon die al tig jaar slecht eet/rookt of de wappie? Dat vind ik geen keus.
Waarom niet? Ze nemen beiden bewust een risico met hun gezondheid.
WickedCurlew89
16-11-2021 om 23:00
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:39:
[..]
Weet je hoeveel mensen een hartinfarct krijgen per dag? Kan ook van zeer ongezond leven zijn. Dus kan zeker wel acuut zijn.
En nog steeds houdt jouw ongezonde hartpatiënt niet wekenlang een bed bezet.
Wat is nou eigenlijk je beoogde argument met deze whataboutismes?
Pilatespas
16-11-2021 om 23:01
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 22:58:
[..]
Voor kinderen is het ook heel belangrijk dat ze een oud vertrouwd leventje hebben. Ik doe vrijwilligerswerk met jonge kinderen en die waren echt blij toen wij weer mochten organiseren terwijl de scholen nog dicht waren of klassen weer naar huis gestuurd waren.
Waarom zouden leerkrachten niet kunnen werken?
Elk kind is blij als ze weer vrienden zien. Maar de meeste zagen die sowieso nog wel hoor!
Wanneer op scholen corona uitbraken zijn, weet ik niet of je van elke leerkracht mag verwachten dat deze blijft werken. Zij zijn onbeschermd, en je kent hun privé situatie niet.
Pilatespas
16-11-2021 om 23:03
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 23:00:
[..]
Waarom niet? Ze nemen beiden bewust een risico met hun gezondheid.
Ja eens, dat bedoel ik ook. Maar ze zijn hier zo tegen anti vaxxers. Ik probeer het te nuanceren.
Ik ben wel gevaccineerd, maar ik vind dat je niet alle argumenten van de wappies van tafel mag vegen.
Lollypopje
16-11-2021 om 23:03
Hetvrijewoord schreef op 16-11-2021 om 23:00:
[..]
En nog steeds houdt jouw ongezonde hartpatiënt niet wekenlang een bed bezet.
Wat is nou eigenlijk je beoogde argument met deze whataboutismes?
Hopen dat wij niet door hebben en dat hij geen echte argumenten heeft 
Lollypopje
16-11-2021 om 23:05
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 23:03:
[..]
Ja eens, dat bedoel ik ook. Maar ze zijn hier zo tegen anti vaxxers. Ik probeer het te nuanceren.
Ik ben wel gevaccineerd, maar ik vind dat je niet alle argumenten van de wappies van tafel mag vegen.
Tot nu toe heb ik geen goed argument gehoord, niet van wappies en niet van jou.
Waarbij ik meteen wil zeggen dat ik niet elke ongevaccineerde een wappie vind. Maar dat is de categorie die jij benoemt.
Amber82
16-11-2021 om 23:05
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:44:
[..]
Ik heb het niet over het welzijn van de kinderen. Ik heb het over de leerkrachten. Ik zie hier veel ikke, ikke, ikke. Als ik maar op reis kan, als mijn kind naar school kan, als ik maar uit eten kan. Wat doen de meeste zelf voor stapje erbij? Niks. Alleen drammen voor vaccineren zodat het oude vertrouwde leventje door kan gaan.
En de antivaxxer gaat niet uit van ikke, ikke, ikke? Nee niet alle gevaccineerde mensen hebben zichzelf gevaccineerd voor de ander. Maar een groot deel heeft wel degelijk een vaccinatie genomen voor bescherming van de kwetsbaren, om hopelijk weer een situatie te krijgen waarin ondernemers hun zaken niet hoeven te sluiten. En ja een deel ook voor een vakantie naar het buitenland.
De niet gevaccineerden vaccineren grotendeels vanuit egoïstisch belang, God beschermt mij of bepaald dat ik ziek wordt, dus ik hoef geen vaccinatie. Ik ben gezond en kom toch niet in het ziekenhuis, dus ik hoef geen vaccinatie. Ik hoef dat vergif niet, je weet nooit wat het met me doet op lange termijn, laat anderen het maar uitvinden, maar ik doe daar niet aan mee. Ik vertrouw de regering niet, dus ik doe niet wat Ij zeggen. Ik zie geen enkele keuze die je uit gemeenschappelijk belang kan maken om niet te vaccineren. Dus wie is hier nou ikke, ikke, ikke?
WickedCurlew89
16-11-2021 om 23:08
Lollypopje schreef op 16-11-2021 om 23:03:
[..]
Hopen dat wij niet door hebben en dat hij geen echte argumenten heeft
Bijzonder is het.
Zou hij (?) inmiddels door hebben dat het niet om experimentele vaccins gaat?
Pilatespas
16-11-2021 om 23:09
Amber82 schreef op 16-11-2021 om 23:05:
[..]
En de antivaxxer gaat niet uit van ikke, ikke, ikke? Nee niet alle gevaccineerde mensen hebben zichzelf gevaccineerd voor de ander. Maar een groot deel heeft wel degelijk een vaccinatie genomen voor bescherming van de kwetsbaren, om hopelijk weer een situatie te krijgen waarin ondernemers hun zaken niet hoeven te sluiten. En ja een deel ook voor een vakantie naar het buitenland.
De niet gevaccineerden vaccineren grotendeels vanuit egoïstisch belang, God beschermt mij of bepaald dat ik ziek wordt, dus ik hoef geen vaccinatie. Ik ben gezond en kom toch niet in het ziekenhuis, dus ik hoef geen vaccinatie. Ik hoef dat vergif niet, je weet nooit wat het met me doet op lange termijn, laat anderen het maar uitvinden, maar ik doe daar niet aan mee. Ik vertrouw de regering niet, dus ik doe niet wat Ij zeggen. Ik zie geen enkele keuze die je uit gemeenschappelijk belang kan maken om niet te vaccineren. Dus wie is hier nou ikke, ikke, ikke?
De gevaccineerden staan carnaval te vieren met 25000 man in 1 straatje. Dan vraag ik me af wat je voor de ander doet. Iig het virus weer verspreiden ook al ben je gevaccineerd.
Amber82
16-11-2021 om 23:11
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 23:09:
[..]
De gevaccineerden staan carnaval te vieren met 25000 man in 1 straatje. Dan vraag ik me af wat je voor de ander doet. Iig het virus weer verspreiden ook al ben je gevaccineerd.
En daar stonden geen ongevaccineerden tussen? Over het algemeen is het niet erg om besmet te worden als gevaccineerde, want de kans dat je dan de zorg belast is klein, omdat het vrijwel nooit tot een ziekenhuisopname komt. Tenzij je 70+ ben, dan is de kans groter, maar ik denk dat van die 25000 man maar een heel klein deel 70+ is.
Mlah!
16-11-2021 om 23:12
Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 23:09:
[..]
Daarom zei ik eerder al dat er getest moet worden. Daarnaast vind ik het ongelooflijk stom dat je nu carnaval gaat vieren, dat is vragen om problemen.
Pilatespas
16-11-2021 om 23:12
Amber82 schreef op 16-11-2021 om 23:11:
[..]
En daar stonden geen ongevaccineerden tussen?
Ik reageer op bovenstaande post.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.