Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Uitgelekte maatregelen . Wat vinden jullie van dit pakket ?


Wat ik zou willen: een keer met Irma op stap en dan samen dronken worden. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 14:17

Malibu2 schreef op 12-11-2021 om 13:48:


De scholen geheel buiten beschouwing laten is dweilen met de kraan open. En dan is het niet zo erg als een gezonde gevaccineerde besmet raakt, maar het sijpelt ook door tot de ongevaccineerden


Dus moet je die ongevaccineerden afsluiten van de rest en niet andersom. Het zou  toch idioot zijn als de schoolgaande jeugd opnieuw de dupe wordt? De leerachterstanden zijn nu al levensgroot. 

Heb ik net mijn ouders (bijna 80) even aan de telefoon, vertelt mijn moeder het verhaal dat ze bij het boodschappen doen en bekende (net 60+) tegenkwam die al vanaf een afstand begon te roeptoeteren dat hij goed afstand ging houden, hij was namelijk positief getest. 

Zegt mijn moeder: dan moet je toch thuisblijven en een ander de boodschappen laten doen?  Ja ja eigenlijk wel maar ja, Marie heeft het ook en die is echt ziek. Er moet toch iemand de boodschappen doen. 

Dat snap ik dus echt niet.  Is er dan niemand in de omgeving (kinderen, kleinkinderen, buren) die boodschappen kunnen halen? 
Misschien heb je dan een keer c merk pasta ipv de merkpasta die je zelf altijd koopt maar wat dan nog? 

Ik ben daar echt zo boos over,  stom komt uit mijn oren.  Boodschappen doen als je positief bent😤😭😬
Onder een steen geleefd of zo.  Geen idee wat er op dit moment aan de hand is in het land. Grrrr.
Ik ken die persoon ook, bij de volgende ontmoeting blijf ik op alle fronten op afstand.  Fysiek maar ook qua belangstelling. Heb er echt 0 begrip voor. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2021 om 14:25

Bakblik schreef op 12-11-2021 om 14:20:

Heb ik net mijn ouders (bijna 80) even aan de telefoon, vertelt mijn moeder het verhaal dat ze bij het boodschappen doen en bekende (net 60+) tegenkwam die al vanaf een afstand begon te roeptoeteren dat hij goed afstand ging houden, hij was namelijk positief getest.

Zegt mijn moeder: dan moet je toch thuisblijven en een ander de boodschappen laten doen? Ja ja eigenlijk wel maar ja, Marie heeft het ook en die is echt ziek. Er moet toch iemand de boodschappen doen.

Dat snap ik dus echt niet. Is er dan niemand in de omgeving (kinderen, kleinkinderen, buren) die boodschappen kunnen halen?
Misschien heb je dan een keer c merk pasta ipv de merkpasta die je zelf altijd koopt maar wat dan nog?

Ik ben daar echt zo boos over, stom komt uit mijn oren. Boodschappen doen als je positief bent😤😭😬
Onder een steen geleefd of zo. Geen idee wat er op dit moment aan de hand is in het land. Grrrr.
Ik ken die persoon ook, bij de volgende ontmoeting blijf ik op alle fronten op afstand. Fysiek maar ook qua belangstelling. Heb er echt 0 begrip voor.

OMFG, die is ook een keer teveel op z'n hoofd gevallen. 

Jillz schreef op 12-11-2021 om 12:49:

Ik vind het wel lastig wat ik hiervan vind.

Ik hoor steeds meer besmettingen om mij heen. De meeste gevaccineerde lijken daar goed doorheen te komen. Dus ik vraag mij af hoe erg het is dat onder die populatie de cijfers oplopen. Maar natuurlijk hoe meer gevaccineerde vrij rondlopen hoe meer kans er is dat zijn ongevaccineerde aansteken. En die laatste groep loopt nu eenmaal een veel groter risico op ziekenhuis opnames en daarmee vergroot die groep de druk op de zorg.

Aan de ene kant vind ik het heftig dat dit opnieuw zoveel ondernemers gaat raken en de maatschappelijke kosten erg hoog zijn. Aan de andere kant denk ik ook dat de QR code onvoldoende gecheckt wordt. In 0 op de 10 keren ben ik gevraagd om mij te legitimeren, en slechts in 4 op de 10 gevallen is er gevraagd om QR code. Dat is gewoon niet goed genoeg.

Ik ben benieuwd of 2G er gaat komen. Aan de ene kant denk ik dat dat de economische beste optie is. Maar het dwingt wel heel erg de vaccinatie en dat vind ik dan wel een ethisch dilemma. En hoever ga je daarin? Horeca en entertainment kan ik mij iets bij voorstellen, maar werk en school is zo essentieel dat mensen echt niet zonder kunnen.

Wij hebben inmiddels plekken op het werk die echt zijn uitgesloten voor mensen die niet gevaccineerd zijn (en daar hangt dan ook nog een test protocol aan vast). Verder werken we nog altijd vrijwel volledig thuis en als we ergens samenkomen dan moet ook iedereen een zelf test doen (niet anoniem thuis maar in alle openheid met een collega erbij). Wij hebben dus een extreem streng beleid dat stricter is dan landelijk beleid. Het werkt wel en het is zonder discussie zo besloten en normaal geworden, omdat iedereen het belang daarvan ziet. Ik zie dat landelijk nog niet snel zo gebeuren.

Ik ben het helemaal met jou eens. Op één ding na. Er is nog altijd helemaal geen echte dwang om zich te laten vaccineren. De dwang is erop gericht om niet allemaal tegelijk ziek te worden. Ik denk echt dat mensen een verkeerd beeld hebben van de situatie. Ze zeggen dat ze gedwongen worden om zich te vaccineren maar dat is helemaal niet zo. Ze worden gedwongen om zich te laten testen en/of thuis blijven. Dat willen ze niet. Ze zeggen dat ze gedwongen worden om zich te laten vaccineren omdat ze deze consequenties niet willen. Dat snap ik best. Maar het is nodig om te voorkomen dat teveel mensen tegelijk in het ziekenhuis terechtkomen. Als je dat snapt, leg je je of neer bij de consequenties (als niet-vaccineren erg belangrijk voor je is) óf je laat je alsnog vaccineren (als je vrij bewegen belangrijker voor je is). 

Het is eigenlijk best simpel: ongevaccineerden moeten niet allemaal tegelijk door 'de deur' willen, niet allemaal tegelijk ziek worden. Daarom moeten ze 'even wachten' tot er weer meer plek is in de ziekenhuizen. 

Bakblik schreef op 12-11-2021 om 14:20:

 Is er dan niemand in de omgeving (kinderen, kleinkinderen, buren) die boodschappen kunnen halen?

Blijkbaar niet. 

Heb jij al aangeboden boodschappen voor ze te doen tot ze uitgeziekt zijn?

Wednesday schreef op 12-11-2021 om 14:17:

[..]


Dus moet je die ongevaccineerden afsluiten van de rest en niet andersom. Het zou toch idioot zijn als de schoolgaande jeugd opnieuw de dupe wordt? De leerachterstanden zijn nu al levensgroot.

Precies! Met chirurgische precisie ingrijpen. Zoveel mogelijk nevenschade voorkomen: waar zit het exact het risico? En dan daar een maatregel op loslaten. En dat risico ligt nou eenmaal bij de ongevaccineerden. Dat is niet persoonlijk. Dat is gewoon Corona!

Inderdaad onbegrijpelijk, Bakblik.
Online bestellen lukt misschien niet op die leeftijd als je dat nooit gedaan hebt maar je kunt toch buren of familie/vrienden bellen?
En als je die niet hebt de supermarkt zelf? Onze buurtsuper levert op telefonische bestelling. 

Bakblik schreef op 12-11-2021 om 14:20:

Heb ik net mijn ouders (bijna 80) even aan de telefoon, vertelt mijn moeder het verhaal dat ze bij het boodschappen doen en bekende (net 60+) tegenkwam die al vanaf een afstand begon te roeptoeteren dat hij goed afstand ging houden, hij was namelijk positief getest.

Zegt mijn moeder: dan moet je toch thuisblijven en een ander de boodschappen laten doen? Ja ja eigenlijk wel maar ja, Marie heeft het ook en die is echt ziek. Er moet toch iemand de boodschappen doen.

Dat snap ik dus echt niet. Is er dan niemand in de omgeving (kinderen, kleinkinderen, buren) die boodschappen kunnen halen?
Misschien heb je dan een keer c merk pasta ipv de merkpasta die je zelf altijd koopt maar wat dan nog?

Ik ben daar echt zo boos over, stom komt uit mijn oren. Boodschappen doen als je positief bent😤😭😬
Onder een steen geleefd of zo. Geen idee wat er op dit moment aan de hand is in het land. Grrrr.
Ik ken die persoon ook, bij de volgende ontmoeting blijf ik op alle fronten op afstand. Fysiek maar ook qua belangstelling. Heb er echt 0 begrip voor.

Oh, wat vind ik dit sneu voor die man, dat er blijkbaar niemand is die wat boodschappen voor hen wil doen. 

Granny71 schreef op 12-11-2021 om 14:27:

[..]

Blijkbaar niet.

Heb jij al aangeboden boodschappen voor ze te doen tot ze uitgeziekt zijn?

Nee nog niet ik hoorde het 10 minuten voordat ik dat bericht typte.

Malibu2 schreef op 12-11-2021 om 14:31:

[..]

Oh, wat vind ik dit sneu voor die man, dat er blijkbaar niemand is die wat boodschappen voor hen wil doen.

Als dat zo is dan is dat natuurlijk erg sneu.

alhambra schreef op 12-11-2021 om 14:28:

Inderdaad onbegrijpelijk, Bakblik.
Online bestellen lukt misschien niet op die leeftijd als je dat nooit gedaan hebt maar je kunt toch buren of familie/vrienden bellen?
En als je die niet hebt de supermarkt zelf? Onze buurtsuper levert op telefonische bestelling.

Mijn moeder is bijna 80 die besmette persoon is net 60 geworden,  misschien bijna 61. Werkt nog, die moet toch wel kunnen bestellen bij een online supermarkt. 

Malibu2 schreef op 12-11-2021 om 14:31:

[..]

Oh, wat vind ik dit sneu voor die man, dat er blijkbaar niemand is die wat boodschappen voor hen wil doen.

Als ik het wist had ik het gedaan.  Mijn vader is ook nog fit genoeg om het te doen en dat zal hij ook gerust aanbieden. 

Misschien een soort controle- dwang?  Als ik het zelf doe heb ik precies wat ik hebben wil, zoiets? 

Bakblik schreef op 12-11-2021 om 14:37:

[..]

Mijn moeder is bijna 80 die besmette persoon is net 60 geworden, misschien bijna 61. Werkt nog, die moet toch wel kunnen bestellen bij een online supermarkt.

Je weet helemaal niet of hij dat kan. Maar ik neem aan dat jij vanaf nu de boodschappen doet voor hun?

Mija schreef op 12-11-2021 om 14:25:

[..]

Ik ben het helemaal met jou eens. Op één ding na. Er is nog altijd helemaal geen echte dwang om zich te laten vaccineren. De dwang is erop gericht om niet allemaal tegelijk ziek te worden. Ik denk echt dat mensen een verkeerd beeld hebben van de situatie. Ze zeggen dat ze gedwongen worden om zich te vaccineren maar dat is helemaal niet zo. Ze worden gedwongen om zich te laten testen en/of thuis blijven. Dat willen ze niet. Ze zeggen dat ze gedwongen worden om zich te laten vaccineren omdat ze deze consequenties niet willen. Dat snap ik best. Maar het is nodig om te voorkomen dat teveel mensen tegelijk in het ziekenhuis terechtkomen. Als je dat snapt, leg je je of neer bij de consequenties (als niet-vaccineren erg belangrijk voor je is) óf je laat je alsnog vaccineren (als je vrij bewegen belangrijker voor je is).

Het is eigenlijk best simpel: ongevaccineerden moeten niet allemaal tegelijk door 'de deur' willen, niet allemaal tegelijk ziek worden. Daarom moeten ze 'even wachten' tot er weer meer plek is in de ziekenhuizen.

Klopt op dit moment is er geen dwang je kan gewoon testen en dan ben je net zo vrij als een gevaccineerde. Ik doelde op de 2G waarbij je alleen een QR code krijgt als je ofwel het virus minder dan 6 maanden terug hebt doorgemaakt of als je gevaccineerd bent. Dus niet meer 3G waarbij ook testen voldoende is.

Als je bij 2G niet meer naar cafés, restaurants en de bioscoop mag vind ik dat nog steeds een consequentie die de vrijheid geeft om niet te laten vaccineren op café kunnen is tenslotte niet essentieel. Als je niet kan thuis werken en niet mag werken zonder vaccinatie dan betekent het dus per saldo dat je je werk niet kan uitvoeren en geen inkomsten hebt. Er zijn maar weinig mensen die de luxe hebben om langere tijd zonder inkomsten te zitten dus dan is vaccineren naar mijn idee geen keuze meer.

Daarom vind ik het ook zo lastig, want op papier is alle ongevaccineerde apart houden van de gevaccineerde en in een rustig tempo de ziekte laten doormaken de beste oplossing om maatschappelijk schade te minimaliseren. Het klinkt alleen niet etisch verantwoord. Lastig dilemma.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.