Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Uitgelekte maatregelen . Wat vinden jullie van dit pakket ?

persco.jpg



Dit is wat er tot nu toe is uitgelekt :

Niet-essentiële winkels en horeca moeten drie weken lang dicht om 19:00 uur.
Mensen mogen thuis nog maximaal 4 gasten ontvangen.
Theaters en bioscopen mogen wel open blijven volgens de laatste stand van zaken, maar moeten sportwedstrijden zonder publiek verder.
Een herinvoering van de avondklok is niet aan de orde.
Verder gaat het advies gelden om thuis te werken, tenzij het niet anders kan. De scholen blijven wel open .
En later volgt waarschijnlijk een 2G-beleid, waarbij ongevaccineerden niet welkom zijn.
De maatregelen gaan zaterdagavond 19:00 uur in.

Wat vinden jullie van dit pakket ?


wild-flower

wild-flower

12-11-2021 om 10:21 Topicstarter

Ik vind het heel erg dat de droge horeca nu alweer de sjaak is .
Voor de rest hoop ik dat het genoeg zal zijn .

Ik vind dat we vooral gewoon de persconferentie moeten afwachten vanavond. Dit zijn uitgelekte berichten die door niemand te verifiëren zijn. In een dag kan er nog veel veranderen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 10:26

Als ze dit zouden handhaven, had het misschien wel wat zin. Maar dat zie ik er niet van komen. 
Het thuiswerkadvies mag van mij een tijdelijke thuiswerkplicht voor kantoorwerkers worden. Dan kunnen de jongeren nog naar college zonder dat het onverantwoord druk is in het ov zoals de afgelopen weken 

Niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht, lijkt me niet veel zoden aan de dijk zetten. De meeste zijn dan denk ik al dicht, behalve op koopavond? Dan gaat het eigenlijk alleen om bouwmarkten denk ik?
Ik had het eerst gelezen als dat alle niet-essentiële winkels vanaf zaterdag 19.00 uur drie weken dicht moesten. Dat leek me al zo handig, vlak voor Sinterklaas.

wild-flower

wild-flower

12-11-2021 om 10:30 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 12-11-2021 om 10:26:

Niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht, lijkt me niet veel zoden aan de dijk zetten. De meeste zijn dan denk ik al dicht, behalve op koopavond?

En hier is het normaal toch al met koopavond uitgestorven .

Veel winkels hebben extra koopavonden voor Sinterklaas, juist om de drukte te spreiden volgens mij. Dus winkels dicht om 1900 helpt volgens mij helemaal niets.
Verder vraag ik me af waarom de mondkapjesplicht niet uitgebreid wordt. Nu hoeven mondkapjes niet op plaatsen waar een QR-code verplicht is, terwijl ze daar best zinvol kunnen zijn volgens mij.

wild-flower

wild-flower

12-11-2021 om 10:32 Topicstarter

Dubbel . Sorry .

wild-flower

wild-flower

12-11-2021 om 10:37 Topicstarter

Ik bedenk me ineens dat Black Friday ( avondopening ) dan ook niet doorgaat . Dat is normaal wel een groots gebeuren toch ?

Ik ben zowel blij als niet blij dat de scholen open blijven. Het zou zo naar zijn als we weer dicht moeten, en ik denk ook echt dat het mentaal een te grote klap zou zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat daar juist het grote pijnpunt zit. Bij ons op school zijn er  de afgelopen weken steeds uitbraken; en de kinderen besmetten de ouders, en de ouders nemen het virus weer mee naar hun werk, etc. etc. Gisteren werd halverwege de les een hoestende jongen opgehaald door zijn ouders omdat de test toch positief was, oeps. Misschien heb ik daarom niet het idee dat dit pakket veel zoden aan de dijk gaat zetten, maar ik hoop het natuurlijk wel. 

wild-flower schreef op 12-11-2021 om 10:37:

Ik bedenk me ineens dat Black Friday ( avondopening ) dan ook niet doorgaat . Dat is normaal wel een groots gebeuren toch ?

Nu gaat iedereen in de kortere tijd hun spullen kopen dus het werkt alleen maar averechts. Meer mensen tegelijk in de winkels.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 10:57

Renmuis schreef op 12-11-2021 om 10:48:

Ik ben zowel blij als niet blij dat de scholen open blijven. Het zou zo naar zijn als we weer dicht moeten, en ik denk ook echt dat het mentaal een te grote klap zou zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat daar juist het grote pijnpunt zit. Bij ons op school zijn er de afgelopen weken steeds uitbraken; en de kinderen besmetten de ouders, en de ouders nemen het virus weer mee naar hun werk, etc. etc. Gisteren werd halverwege de les een hoestende jongen opgehaald door zijn ouders omdat de test toch positief was, oeps. Misschien heb ik daarom niet het idee dat dit pakket veel zoden aan de dijk gaat zetten, maar ik hoop het natuurlijk wel.


De vorige keer zijn de scholieren opgeofferd om de ouders aan huis te kluisteren. Laat nu maar een andere groep, welke dan ook (ik werp me graag op) de last dragen. 

Ik vind het zeer irritant. Even zeer egoïstisch gesproken, gaan dit weekend naar een hotel en 2 keer uit eten. Had leuke cafeetjes uitgezocht om speciaal bier te gaan drinken. En nu moeten we dus om 19:00 klaar zijn en in een saaie hotelkamer gaan zitten.
Uiteraard vind ik het voor de horeca helemaal klote. 

Ik denk dat het niet genoeg is. De besmettingen lopen het hardst op in de groep 10-14 jarigen. Ik werk zelf in het onderwijs en scholen dicht vind ik zeker niet prettig, maar ze moeten wel íets doen met die leeftijd. Momenteel is het zo dat als in een klas een kind corona heeft de kinderen die naast het positieve kind zitten de volgende dag gewoon naar school komen. Dat helpt natuurlijk niet.

Om de scholen open te houden waren toch op middelbare scholen die zelftests uitgedeeld?
Mijn puber en jongvolwassene vegen iedere week 2x een stokje door de neus. Ik hoop dat meer tieners dat doen. 

Horeca dicht om 19 uur, wat een vreemde tijd

Doe 21 uur zodat de mensen die erheen gaan gewoon kunnen dineren, en er dus normale inkomsten binnenkomen voor de eigenaars

Verder is het natuurlijk onwenselijk als scholen dichtgaan, maar als daar de meeste besmettingen zijn zal dat moeten.
je kunt toch niet een school laten voorgaan en dan iets anders dichtgooien waar zelden besmettingen zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.