Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Tjeezz een uitnodiging voor een feestje

Ik vind dit zo ongepast: ik krijg zojuist (tijdens de persconferentie!) een appje dat de moeder van een schoonzusje (de vrouw van de neef van mijn man, moet je nagaan hoe ver familie dit is) een feestje wil geven voor haar kleindochter. God weet waarom, want het meisje is in maart jarig, maar dit feestje is begin januari. Hoe krijgen mensen dit toch voor elkaar.. heel Nederland op slot, mensen zien hun inkomens al wegvallen, mensen worden depressief, mensen worden ziek door corona, mensen sterven. En deze absurde mensen willen een feestje geven. 

Je hoeft het absoluut niet eens te zijn met de maatregelen, maar neem wel je verantwoordelijkheid. Door mensen als hen komt hier gewoon geen eind aan. 

Zo. Dat is eruit, voordat ik mijn man aanval voor iets waar hij niks aan kan doen.

Het blijft bijzonder. 

Ik had vorige week een uitnodiging voor een babyfeest in januari. Bij hun eerste kind waren er 100 mensen, en ik gok erop dat ze weer zoveel mensen hebben uitgenodigd. Grote kans dat het niet door mag gaan, maar los daarvan, hoe bedenk je het?

Onbegrijpelijk leven deze mensen onder een steen?

Je hebt ze erbij… ik snap daar ook echt niks van. Hier stond voor begin januari een feest van zwager en schoonzus voor hun 12,5-jarig huwelijk. Dat is uiteraard vandaag afgezegd. Nieuwe datum krijgen we nog, verwachting is lente of zomer. Vind dit niet meer dan normaal, dat ze het verzetten. Ik snap echt niks van mensen die zoiets nu gewoon door laten gaan.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 19:55

Verschrikkelijk. Ik begrijp je woede.

Familie van mijn man, ongeveer even "nabij" als jij beschrijft, zijn ongeveer van hetzelfde laken en pak. "Wij doen niet aan corona". 

Zulke mensen kan ik inmiddels wel schieten.

Als Amalia het doet...hebben veel mensen het idee dat zij het ook mogen.

Pilatespas schreef op 18-12-2021 om 20:02:

Als Amalia het doet...hebben veel mensen het idee dat zij het ook mogen.

Zelf nadenken blijft voor sommige mensen veel te moeilijk 

ja, dat moeten wel ‘ wij doen niet aan Corona-types’ zijn. Triest. 

tokkies zijn het, ik snap dat je er kwaad van bent. 
maar Wel héél toevallig dat dat appje net vanavond komt, weet je zeker niet dat het een (uiterst misplaatste en slechte) grap is?

TanteTheelepel

TanteTheelepel

18-12-2021 om 22:50 Topicstarter

Hobbelster schreef op 18-12-2021 om 22:35:

tokkies zijn het, ik snap dat je er kwaad van bent.
maar Wel héél toevallig dat dat appje net vanavond komt, weet je zeker niet dat het een (uiterst misplaatste en slechte) grap is?

Helaas geen grap.. mijn schoonmoeder kreeg het berichtje gisteren namelijk al. Ik mag het niet zeggen maar ik hoop dat ze corona krijgen en dat ze hun lesje leren. Want echt waar dit is al het derde feestje waarbij ze echt tientallen mensen uitnodigen in een jaar tijd. Man en ik proberen ons best te doen om ons te houden aan de maatregelen, maar als je zo'n berichtje krijgt denk je wtf?! Wij zijn jong en gezond, gevaccineerd en dus totaal niet de doelgroep voor wie corona gevaarlijk is en wij houden ons aan alle maatregelen. En mensen van 60plus die jaarlijks de griepprik krijgen komen met dit geniale idee, schiet mij maar lek.

Maar wel naar het ziekenhuis als ze straks ziek zijn zeker 

Gisteren tijdnes de persconferentie stonden een man of 40 bij een woning waar duidelijk een feestje bezig was. Zag er erg gezellig uit (té gezellig). Maar dit soort mensen zullen altijd blijven bestaan.

Snap helemaal dat je hier boos om wordt. Bij dit soort verhalen ben ik altijd extra dankbaar voor mijn omgeving. Heb familie en beste vrienden hier nog niet op kunnen betrappen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.