Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Tieners vaccineren


Pilatespas

Pilatespas

29-09-2021 om 07:31 Topicstarter

Biebel schreef op 29-09-2021 om 00:04:

[..]

Misschien probeert ze je iets te vertellen? Dat je een keer wel een goed argument hoort ipv de Facebook waarheden te herhalen. Of misschien hoopt ze dat je een keer luistert.

Zachtjes dan maar nog een keer. De enige langdurige bijwerking van het vaccin is dat je veel minder kans op Corona hebt.


Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

29-09-2021 om 07:50

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 07:31:

[..]

Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

Als het gaat om vaccineren is er geen normaal gesprek mogelijk. Niet met voorstanders en niet met tegenstanders. Online tenminste, want in het echte leven gaat het in mijn omgeving prima samen. Mijn kinderen hebben veel niet gevaccineerde vrienden en niemand die zich daar druk om maakt. 

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 07:31:

[..]

Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

Ik denk niet dat het kan en fijne open discussie voeren over corona. Er is zoveel desinformatie te vinden waar mensen echt in geloven ook al zijn de wetenschappelijke feiten anders dat normaal discussiëren onmogelijk wordt. 

Drietje schreef op 29-09-2021 om 07:50:

[..]

Als het gaat om vaccineren is er geen normaal gesprek mogelijk. Niet met voorstanders en niet met tegenstanders. Online tenminste, want in het echte leven gaat het in mijn omgeving prima samen. Mijn kinderen hebben veel niet gevaccineerde vrienden en niemand die zich daar druk om maakt.

Hier maken ze zich in de vriendenkring wel druk over wel of niet vaccineren, gelukkig zijn de meesten verstandig en al heel lang gevaccineerd.  De paar die nog niet gevaccineerd zijn zijn inmiddels ook overtuigd en hebben hun afspraken staan.

En deze groep doet het niet om naar de horeca of andere uitgaansgelegenheid te kunnen, daar zijn ze te jong voor. 

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 07:31:

[..]

Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

29-09-2021 om 08:04

Ysenda schreef op 29-09-2021 om 07:58:

[..]

Hier maken ze zich in de vriendenkring wel druk over wel of niet vaccineren, gelukkig zijn de meesten verstandig en al heel lang gevaccineerd. De paar die nog niet gevaccineerd zijn zijn inmiddels ook overtuigd en hebben hun afspraken staan.

En deze groep doet het niet om naar de horeca of andere uitgaansgelegenheid te kunnen, daar zijn ze te jong voor.

We zouden ons veel drukker moeten maken om 50 plussers die niet zijn gevaccineerd. Of om veertigers met overgewicht of andere kwalen. Dat is een probleem voor ons allemaal, niet de ongevaccineerde pubers. Wat mij betreft hadden ze die QR- code boven de 18 laten gelden. Ik vind niet dat je kinderen van die leeftijd moet uitsluiten van sociale activiteiten, omdat die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling. En zij zijn niet degenen die druk leggen op de zorg. 

Andere kant van de medaille is dat de school van mijn jongste alle activiteiten waarvoor een code nodig is schrapt uit het o programma omdat ze (terecht) geen verschil willen maken. Waardoor mijn kind dus geen leuke dingen gaat doen met school. 

Pilatespas

Pilatespas

29-09-2021 om 08:09 Topicstarter

Cookielover schreef op 29-09-2021 om 08:01:

[..]

Ik vind dit zo kinderachtig. Jammer.

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 07:31:

[..]

Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

Juist door hun gezonde immuunsysteem werken vaccinaties bij kinderen zo goed.

Dat blijkt ook als je de onderzoeken goed leest. Waar een volwassene een dosis van 0,3 ml krijgt, wordt voor kinderen <12 onderzocht of een kleinere dosis effectief is.

Kinderen hebben een activer immuunsysteem en daarom minder prikkel nodig om tot eenzelfde beschermingsniveau te komen. 

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/zes-vragen-over-vaccinatie-van-kinderen/#dosis-kindervaccin

Pilatespas

Pilatespas

29-09-2021 om 08:11 Topicstarter

Drietje schreef op 29-09-2021 om 08:04:

[..]

We zouden ons veel drukker moeten maken om 50 plussers die niet zijn gevaccineerd. Of om veertigers met overgewicht of andere kwalen. Dat is een probleem voor ons allemaal, niet de ongevaccineerde pubers. Wat mij betreft hadden ze die QR- code boven de 18 laten gelden. Ik vind niet dat je kinderen van die leeftijd moet uitsluiten van sociale activiteiten, omdat die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling. En zij zijn niet degenen die druk leggen op de zorg.

Andere kant van de medaille is dat de school van mijn jongste alle activiteiten waarvoor een code nodig is schrapt uit het o programma omdat ze (terecht) geen verschil willen maken. Waardoor mijn kind dus geen leuke dingen gaat doen met school.

Ik had het ook graag naar 18+ gehad. Kinderen zijn in deze pandemie niet zo kwetsbaar (cijfers en feiten, voordat ik weer wordt aangevallen) en jongeren vanaf 18 weten heel goed wat ze wel en niet willen.

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 07:31:

[..]

Volgens mij heb ik hier een fijne, open discussie gestart. Dat ik nog niet ben overtuigd, hoeft toch niet te betekenen dat je onaardig moet doen. Ik heb het wel over kinderen, en de cijfers van kinderen, de lage ziekenhuis opnames van kinderen, hun jonge lijfjes en hun gezonde immuunsysteem. Het gaat hier nu over anti vaxxers, schreeuwen, mening doordrammen. Ik wilde gewoon sparren, maar schijnbaar lastig om elkaars meningen op een fijne manier te delen.

In een fijne open discussie benoem je als je gevoel hebt, ipv dat als waarheid neer te leggen. In een fijne open discussie reageer je op weerleggingen van je ‘informatie’. 

Want dat het eng lijkt, zo’n spuit in een kinderlijf; ja. Mens, wat heb ik gehuild toen ze de eerste dktp prik zetten. Maar dat is wat anders dan dat het een risico is- want een kind met een ziekte is nog veel meer huilen.
Je wil niet horen over waarom kinderen ingeënt moeten worden, je wilde alleen maar bevestigd krijgen dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden. En dat zijn er inderdaad maar weinig, maar dat is dan ook niet de reden waarom de pubers de kans krijgen gevaccineerd te worden. 
En dan blijf je ook nog maar volhouden dat je pubers niet in staat zijn oM een mening te vormen, terwijl ze dat toch echt wel zijn. Tenzij er sprake is van een ziekte, maar dat noem je niet. 

Dat maakt dit geen fijne open discussie. Dat maakt dat je jezelf neerzet als iemand die alleen maar haar argumenten herhaalt en niet luistert naar andermans uitleg. Als je dan ook nog iedereen met een ándere mening veroordeelt dat ze niet aardig zijn, niet op jouw manier discussiëren, dan bevestig je eigenlijk letterlijk waarom dit zo’n taai onderwerp is. 

Pilatespas

Pilatespas

29-09-2021 om 08:13 Topicstarter

Ysenda schreef op 29-09-2021 om 08:09:

[..]

Juist door hun gezonde immuunsysteem werken vaccinaties bij kinderen zo goed.

Dat blijkt ook als je de onderzoeken goed leest. Waar een volwassene een dosis van 0,3 ml krijgt, wordt voor kinderen >12 onderzocht of een kleinere dosis effectief is.

Kinderen hebben een activer immuunsysteem en daarom minder prikkel nodig om tot eenzelfde beschermingsniveau te komen.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/zes-vragen-over-vaccinatie-van-kinderen/#dosis-kindervaccin

En wordt dat onderzocht Ysenda, of krijgen ze al een lagere dosering?

Drietje schreef op 29-09-2021 om 08:04:

[..]

 Wat mij betreft hadden ze die QR- code boven de 18 laten gelden. Ik vind niet dat je kinderen van die leeftijd moet uitsluiten van sociale activiteiten, omdat die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling. En zij zijn niet degenen die druk leggen op de zorg.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Die kinderen zijn tot 16 jaar ook nog eens afhankelijk van hun ouders. 

Pilatespas

Pilatespas

29-09-2021 om 08:16 Topicstarter

Biebel schreef op 29-09-2021 om 08:11:

[..]

In een fijne open discussie benoem je als je gevoel hebt, ipv dat als waarheid neer te leggen. In een fijne open discussie reageer je op weerleggingen van je ‘informatie’.

Want dat het eng lijkt, zo’n spuit in een kinderlijf; ja. Mens, wat heb ik gehuild toen ze de eerste dktp prik zetten. Maar dat is wat anders dan dat het een risico is- want een kind met een ziekte is nog veel meer huilen.
Je wil niet horen over waarom kinderen ingeënt moeten worden, je wilde alleen maar bevestigd krijgen dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden. En dat zijn er inderdaad maar weinig, maar dat is dan ook niet de reden waarom de pubers de kans krijgen gevaccineerd te worden.
En dan blijf je ook nog maar volhouden dat je pubers niet in staat zijn oM een mening te vormen, terwijl ze dat toch echt wel zijn. Tenzij er sprake is van een ziekte, maar dat noem je niet.

Dat maakt dit geen fijne open discussie. Dat maakt dat je jezelf neerzet als iemand die alleen maar haar argumenten herhaalt en niet luistert naar andermans uitleg. Als je dan ook nog iedereen met een ándere mening veroordeelt dat ze niet aardig zijn, niet op jouw manier discussiëren, dan bevestig je eigenlijk letterlijk waarom dit zo’n taai onderwerp is.

Biebel, ik vind 100% dat mijn kind van (1 week) 13 jaar zelf deze keuze nog niet kan maken. Als wij volwassenen al overhoop liggen in de samenleving omdat de voor en tegens elkaar om de oren vliegen...wat weet een kind er nou van.

Dat is míjn mening, en dat mag niet van jou.

Pilatespas schreef op 29-09-2021 om 08:11:

[..]

Ik had het ook graag naar 18+ gehad. Kinderen zijn in deze pandemie niet zo kwetsbaar (cijfers en feiten, voordat ik weer wordt aangevallen) en jongeren vanaf 18 weten heel goed wat ze wel en niet willen.

Kinderen niet zelf, maar jongere kinderen hebben meer contacten met ouderen, oppas en familieleden,  hoe ouder ze worden deste zelfstandiger ze worden en dan hebben ze een periode minder contacten met kwetsbaren.

En daarmee is de reden voor vaccineren van kinderen het beperken van het overdragen, want ook al kun je nog steeds besmet worden doordat je minder ziek wordt is ook je viruslading lager en daardoor geef je het ook minder makkelijk door.  Daarom juist alle reden om de hoestende en proestende jeugd wel te vaccineren. 

Dat is naar, dat jouw kind dat niet kan. Uit onderzoek blijkt dat kinderen van 11,2 jaar dat in het algemeen wel kunnen. 

"De resultaten lieten zien dat wilsbekwaamheid bij kinderen goed kon worden vastgesteld met een instrument, en dat kinderen onder 9,6 jaar over het algemeen niet wilsbekwaam waren om te beslissen over onderzoeksdeelname en kinderen boven de 11,2 jaar wel. De belangrijkste factor die wilsbekwaamheid kon voorspellen was de leeftijd van het kind, met daarnaast een kleine invloed van de intelligentie."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.