Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Terugreizen via Duitsland

In de komende week reizen wij terug vanuit een geel land via Duitsland naar Nederland. Op de heenweg heb ik op de website van het land waar wij zijn een formulier aan moeten maken voor alle leden van het gezin en dat konden we dan (vanaf een paar dagen van te voren) weer uploaden aan ons Ryanair ticket. Nu reizen we dus terug en lijken we dat niet te hoeven doen. Het Duitse formulier lijkt te zeggen dat als je slechts op doorreis bent je niets hoeft in te vullen en het Nederlandse formulier is ook echt in het Nederlands en dat lijkt mij niet iets wat we op een Duitse luchthaven moeten laten zien. 
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, dat we in Duitsland werkelijk met de corona check app gewoon kunnen doorlopen?

klopt, zelf afgelopen weekend vanuit Spanje naar Dld. gevlogen. Als je niet langer dan 24 uur daar verblijft en dat doe je dan niet want je bent op doorreis, heb je geen formulier nodig. Ook Corona check app werd trouwens niet naar gevraagd. 

Pytha123

Pytha123

19-08-2021 om 17:56 Topicstarter

Super dat stemt mij gerust! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.