Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-11-2021 om 15:31

Spreek jij mensen aan op het niet dragen van een mondkapje en ga je de discussie aan met niet-gevaccineerden?

Ik spreek mensen er op aan als zij geen mondkapje ophebben. Wordt me niet altijd in dank afgenomen maar dat is dan maar zo. 
in het begin ging ik de discussie wel aan over het wel/niet vaccineren maar daar heb ik echt het geduld niet meer voor om dat te doen.

Peiling

Spreek jij mensen aan op het niet dragen van mondkapjes en ga je in discussie met niet-gevaccineerden?
166 stemmen
1%
2%
2%
89%
2%
4%

JtM

JtM

27-11-2021 om 15:36

Nee, op beide vragen. Ik sta zelf ook niet achter de mondkapjes plicht (doe em wel braaf op) dus kan me goed voorstellen dat mensen er geen op doen. En het vaccineren gesprek ga ik met niet meer aan. Heeft toch geen zin.

Nee en nee. Heb er ook helemaal geen zin meer in.

Ik heb ooit iemand aangesproken op het niet dragen van een mondkapje, echt heel vriendelijk gehouden, maar toen werd ze zo boos dat ik het daarna nooit meer heb gedurfd. Had er zo'n rotgevoel over achteraf. Terwijl ik niet degene was die fout zat, maar zij.

Ik begin er niet aan. Je weet van te voren dat je ruzie krijgt of toch tenminste een grote mond terug. Niemand wil als een kind terechtgewezen worden.

Nee op beide vragen. Je weet niet hoe mensen reageren als je ze aanspreekt, ik krijg liever geen klap in m'n gezicht of zo. En een normale discussie met ongevaccineerden is (voor zover ik heb meegemaakt) niet mogelijk. Facebook is hun bron, en met zulke domheid kan ik niet omgaan.

Als je aan mij zou vragen waarom ik geen mondkapje draag krijg je het vriendelijke antwoord "Dat gaat je niets aan" en op de vraag of ik al dan  niet gevaccineerd ben krijg je hetzelfde antwoord.

Nee, want je weet niet waarom iemand geen mondkapje op heeft. Sommige kunnen medisch dat niet. Lijkt me heel vervelend als.jr dan constant voor wappie wordt aangezien en aangesproken. Mijn vader is zo'n vervelende man die iedereen erop aanspreekt en niet bepaald vriendelijk, dat hij nog geen klap heeft gehad mag een wonder. Ik schaam me dood voor hem. Heb het wel eens met hem besproken maar hij blijft het doen. 

En ook nee op vraag twee, ja ik vind er heel.wat van als je je niet laat vaccineren, op medisch als uitzondering natuurlijk. Maar ik vind ook dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij of zij in zijn/haar lichaam wil. Daar ga ik geen discussie over voeren. Wel heb ik niet zoveel medelijden met mijn ongevaccineerde vrienden als ze er heel erg ziek van worden. 

Ik werk ergens waar een mondkapje op moet en wij moeten mensen die het niet ophebben er wel op aanspreken dus dan doe ik het. Privé in de supermarkt of zo niet.

Nee en nee. 

Ik draag zelf het mondkapje niet op de voorgeschreven wijze. Daar heb ik een reden voor. Ik zit absoluut niet op commentaar daarop te wachten, hoe vriendelijk bemoeizuchtig het ook gebeurt. Een ander zal ik daar dus ook niet op aanspreken.

En ieder is nog altijd vrij om wel of geen vaccin te nemen. Ik denk er wellicht het mijne van, maar daarover ga ik ook niet in discussie.

Nee en nee, ik word liever niet ineengeramd.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

27-11-2021 om 16:22

Nee, het gaat mij niks aan waarom iemand geen mondkapje draagt en ongevaccineerden ga je toch niet overtuigen om dat wel te doen. 

Promethium schreef op 27-11-2021 om 15:47:

Ik heb ooit iemand aangesproken op het niet dragen van een mondkapje, echt heel vriendelijk gehouden, maar toen werd ze zo boos dat ik het daarna nooit meer heb gedurfd. Had er zo'n rotgevoel over achteraf. Terwijl ik niet degene was die fout zat, maar zij.

Dit dus. Ik werd nog net niet uitgescholden. 

Wel kijk ik mensen lang en indringend aan die hun mondkapje niet (goed) dragen. 

Peuter van 3 vraagt mij in de supermarkt waarom "die mevrouw of meneer geen mondkapje op heeft". Dan antwoord ik dat niet iedereen denkt dat ze dat hoeven. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

27-11-2021 om 16:36

Mijn zoon is verplicht om mensen er op te wijzen bij zijn bijbaan. Bedreigingen, klemzetten, intimideren en bespuugd worden, hij mag er allemaal mee dealen. Wat mij betreft doet ie het niet meer hoor. Beetje een puber gaan intimideren en bedreigen omdat hij verplicht moet vragen of men zich aan de regels wil houden. Zet er dan maar een beveiliger op ipv het aan jonge vakkenvullers over te laten.

Toevoeging: ik vind mensen die hun mondkapje alleen over hun mond dragen en dus niet over hun neus nóg stommer.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2021 om 16:40

Nee en nee. Ik loop met een grote boog om ze heen. De enkeling die om medische redenen er geen mag dragen wil ik niet lastig vallen, en de veel grotere "ik doe wat ik zelf wil" groep geeft toch alleen maar een grote bek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.