Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Scholen open na de vakantie? (met poll)

Vandaag gaat de beslissing genomen worden. Vinden jullie dat de scholen direct weer open moeten? Of moet eerst iedereen de gelegenheid gehad hebben om een boosterprik te krijgen?

Peiling

Scholen en universiteiten direct na de kerstvakantie open?
91 stemmen
80%
14%
5%

Probleem, wat doe dan je in een situatie waar juist kinderen de klos zijn met ernstig ziekworden, als er een nieuw virus komt vergelijkbaar met, zeg, polio?

En wat doe je als alle leraren m/v ziek thuis zitten?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-01-2022 om 17:59 Topicstarter

Auwereel schreef op 07-01-2022 om 17:57:

Probleem, wat doe dan je in een situatie waar juist kinderen de klos zijn met ernstig ziekworden, als er een nieuw virus komt vergelijkbaar met, zeg, polio?

Dus je kunt het nooit zo algemeen zeggen. Maar ik denk dat we momenteel  voor corona wel kunnen zeggen dat het dicht doen van onderwijs voor hunzelf niet nodig is en wat mij betreft moeten we dat dus dan ook niet doen.

Ddb

Ddb

09-01-2022 om 11:23

ik vind het belachelijk dat de scholen weer open gaan wat een zooitje 
Ik ben voor scholen dicht houden mijn zoon van 9 straks weer steeds verkouden thuis voor de lockdown hoest er een kind in de klas reactie juf
Ach zal wel niks zijn ook was het kind extreem verkouden.
Dus stuur mijn zoon niet met een gerust hart naar school.
Ook het verplichten van verkouden hup ga maar naar de teststraat je kan mij niet wijsmaken dat dit goed is voor de kinder neuzen wat voor spel speelt ons land????

Daglichtlamp

Daglichtlamp

09-01-2022 om 11:30 Topicstarter

Ddb schreef op 09-01-2022 om 11:23:

ik vind het belachelijk dat de scholen weer open gaan wat een zooitje
Ik ben voor scholen dicht houden mijn zoon van 9 straks weer steeds verkouden thuis voor de lockdown hoest er een kind in de klas reactie juf
Ach zal wel niks zijn ook was het kind extreem verkouden.
Dus stuur mijn zoon niet met een gerust hart naar school.
Ook het verplichten van verkouden hup ga maar naar de teststraat je kan mij niet wijsmaken dat dit goed is voor de kinder neuzen wat voor spel speelt ons land????

Je loopt achter, bij klachten mag je tegenwoordig gewoon een thuistest doen. Pas als die positief is moet je naar de teststraat. Dus een verkouden kind kan gewoon een thuistest doen, en als die negatief is naar school.

Ddb

Ddb

09-01-2022 om 11:35

ik lees hier een berichten niet te geloven
Corona moeders een stok in de neuzen van de kinderen zodat ze zeker zijn (nou ik dacht het toch niet !!!)
Dikke truien in de klas ramen wagenwijd open (dan wil je wel erg graag dat je kind niet nog langer thuis is)
Doorprikken 
Mij niet gezien ook mijn zoon laat ik niet vaccineren
Ik doe niet mee aan dit experiment.
De scholen hadden dicht moeten blijven ik zag hier een reactie van iemand die zei dat de besmettingen wel mee vallen onder welke steen die leeft...geen idee.
Maar ondanks de lockdown zijn de besmettingen extreem hoog.
Dit gaat nog veel erger worden met het openen van de scholen

Ddb schreef op 09-01-2022 om 11:35:

ik lees hier een berichten niet te geloven
Corona moeders een stok in de neuzen van de kinderen zodat ze zeker zijn (nou ik dacht het toch niet !!!)
Dikke truien in de klas ramen wagenwijd open (dan wil je wel erg graag dat je kind niet nog langer thuis is)
Doorprikken
Mij niet gezien ook mijn zoon laat ik niet vaccineren
Ik doe niet mee aan dit experiment.
De scholen hadden dicht moeten blijven ik zag hier een reactie van iemand die zei dat de besmettingen wel mee vallen onder welke steen die leeft...geen idee.
Maar ondanks de lockdown zijn de besmettingen extreem hoog.
Dit gaat nog veel erger worden met het openen van de scholen

Was het je bedoeling om in gesprek te gaan met ons, als nieuwe bezoeker van dit forum?  Of heb je speciaal een account aangemaakt om je frustratie uit te braken? In ieder geval sterkte daarmee. Het is voor iedereen moeilijk inderdaad. We zijn het allemaal hartstikke beu. 

Ik ben wel benieuwd naar een poll met hoelang iedereen denkt dat de scholen open blijven.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

10-01-2022 om 11:38

Ddb schreef op 09-01-2022 om 11:35:


Ik doe niet mee aan dit experiment.

Doe even normaal alsjeblieft.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-01-2022 om 11:44

Hinoki schreef op 10-01-2022 om 11:07:

Ik ben wel benieuwd naar een poll met hoelang iedereen denkt dat de scholen open blijven.

Ik hou het op 2 of 3 weken. Dan zijn er zoveel besmettingen dat iedereen toch al in quarantaine thuis moet zitten 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 11:49

Ik gok dat de regering daar niet eens en formele beslissing over hoeft te nemen. Met de huidige stijging zit over een week of zo elk kind en elke docent in quarantaine of isolatie. De wal keert het schip of zo.

Maar... voor nu ben ik heel blij dat de kinderen weer naar school mogen. Voor zolang het duurt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

10-01-2022 om 11:53 Topicstarter

Coreopsis schreef op 10-01-2022 om 11:49:

Ik gok dat de regering daar niet eens en formele beslissing over hoeft te nemen. Met de huidige stijging zit over een week of zo elk kind en elke docent in quarantaine of isolatie. De wal keert het schip of zo.

Maar... voor nu ben ik heel blij dat de kinderen weer naar school mogen. Voor zolang het duurt.

Sommige klassen zullen voor de kerstvakantie al groepsimmuniteit bereikt hebben. Dus ik denk dat het wel mee valt. Bovendien is gericht scholen sluiten vanwege besmettingen een stuk zinvoller dan alles dicht doen, ook scholen waar geen besmettingen zijn.

Ddb schreef op 09-01-2022 om 11:35:

ik lees hier een berichten niet te geloven
Corona moeders een stok in de neuzen van de kinderen zodat ze zeker zijn (nou ik dacht het toch niet !!!)
Dikke truien in de klas ramen wagenwijd open (dan wil je wel erg graag dat je kind niet nog langer thuis is)
Doorprikken
Mij niet gezien ook mijn zoon laat ik niet vaccineren
Ik doe niet mee aan dit experiment.
De scholen hadden dicht moeten blijven ik zag hier een reactie van iemand die zei dat de besmettingen wel mee vallen onder welke steen die leeft...geen idee.
Maar ondanks de lockdown zijn de besmettingen extreem hoog.
Dit gaat nog veel erger worden met het openen van de scholen

Onder welke steen leef jij? Of je nou wilt of niet je zit net als wij al bijna 2 jaar in dit "experiment". Het hele bestrijden van het virus is een experiment. Het virus kwam ineens op en moest besteden worden/ voorkomen worden dat er veel mensen besmet raakten. Niemand wist precies hoe.  Bij virus xy hielp het als iedereen goed zijn handen waste dus dat laten we de mensen doen. Bij de Spaanse griep hielp scholen sluiten om de verspreiding te remmen,  dat kunnen we nu ook proberen.  In de middeleeuwen lieten de stadsbesturen mensen met de pest in huis blijven en een teken op de voordeur hangen dat er in dat huis pest was,  zodat duidelijk was voor andere mensen dat ze er weg moesten blijven. Oké een teken op de deur kan nu niet vanwege de privacy maar mensen thuis laten blijven kan wel geadviseerd worden. 

En zo experimenteren het omt en het kabinet zich door deze crisis. Wil je nog meer historische feiten die anno 2020 zijn omgebogen naar moderne maatregelen? 

Oké nog eentje dan:

In 1796 ontdekte Edward Jenner dat mensen die veel met koeien werken eigenlijk nooit besmet werden met pokken. Het eerste vaccin was ontdekt en werd toegepast.  In al die tijd dat pokkenvaccinatie verplicht was ging 1 op de 1000 dood aan de vaccinatie maar door de "opoffering" van deze mensen hoeven we nu niet meer gevaccineerd te worden. Pokken is de wereld uit. Door een experiment waar pas later de wetenschappelijke feiten bij gezocht zijn. 

Ik doe van harte mee aan deze experimenten, hoop dat hierdoor Nederland en vooral het hoger onderwijs weer snel van het slot kan.  Desnoods met mondkapje op naar college voor mijn dochter,  ik denk dat ze staat te stuiteren als dat zou mogen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.