Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Saturatie na covid

Ik heb drie weken geleden Corona gehad en nog best wel wat klachten. Oa hele hoge hartslag zodra ik in beweging kom en hoge bloeddruk. Dit moet ik nu een paar dagen bijhouden.
Ik dacht, doe ook meteen mijn saturatie. Normaliter is die 99, in rust is het nu 98, dus prima. Echter zodra ik in beweging kom (bij wijze van alleen maar opstaan) schiet mijn hartslag van 65 naar 140 en saturatie dipt heel snel naar 94, als ik zwaardere inspanning lever dan dipt ie zelfs naar 91 en tikt mijn hartslag de 180 aan. Hartslag is ook onregelmatig. Bloeddruk ligt, ondanks gebruik van bloeddrukverlagers (Candesartan, 8mg) op 150/100 en na het slapen op 140/90 (voor ik Corona kreeg 129/79 met medicatie) 


Iemand die dit bekend voorkomt? Hoe lang duurde het bij jou voor het weer een beetje normaal werd? 

Ik moet van de huisarts de gegevens een paar dagen bijhouden en dan telefonisch spreekuur. 

Hoi Suzy, bij mij begon covid 2,5 week geleden en ik heb ook nog best veel klachten. Zo op het oog andere dan jij: snel hoofdpijn, uitputting, soms opeens weer spierpijn in mijn hele lijf. Door jouw bericht vraag ik me nu wel af hoe bij mij met de door jou genoemde waardes zit en of die wellicht ook aan mijn klachten ten grondslag liggen. 

Hoge hartslag voelde je denk ik zelf? Die hoge bloeddruk, hoe wist je dat? En hoe meet je nu de waardes die je noemt - smartwatch? Misschien moet ik mijn man even lief aankijken om de zijne een paar dagen te lenen... Goed dat je alvast een belafspraak met de huisarts hebt staan!

SuzyQFive

SuzyQFive

20-02-2022 om 14:10 Topicstarter

Het begon bij mij met een positieve thuistest, dag ervoor nog negatief. Begin middag wat snotterig en keelpijn. ‘s avonds behoorlijke koorts en heel erg pijn in mijn rug en hoofdpijn en enorm duizelig. Omdat ik een te hoge hersendruk(iih) heb maakte ik me daar een beetje zorgen om, ook omdat mijn oog vaag zag. Ik moest toen mijn naproxen ophogen (ontstekingsremmer).  
De rugpijn is ook nog niet weg helaas. Gekke is dat ik helemaal niet benauwd ben geweest in de acute fase en alleen op het laatst (na 1,5wk) wat begon te hoesten om wat slijm omhoog te krijgen. 
Ik heb zelf een bloeddrukmeter en een pulsoximeter. Die zijn wat betrouwbaarder dan een fitbit of horloge maar om eerste metingen doen kan het daar vast prima mee. Goed stevig vastmaken zodat ie goed aansluit. 

De initiële klachten lijken aardig op die van jou. Ik heb in de herfst van 2020 ook corona gehad, toen aardig benauwd (heb ook astma), nu helemaal geen last van gehad. Ook nauwelijks neusverkoudheid, wel keelpijn.

Heb even met mans horloge gemeten, hartslag en saturatie waren goed in die momentopname en meer kan het horloge ook niet. Zal hem morgen nog wat langer om houden als ik een korte wandeling maak. 

Waar heb jij nu het meeste last van qua hoe je je voelt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.