Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

QR-code wordt verlengd in Utrecht tot na 1 november!

Bij de Sinterklaasintocht in Utrecht is er een coronapas nodig. Ik vind het top dat Utrecht alvast zelf het initiatief neemt om de Coronapas te verlengen. Minder afhankelijk zijn van de overheid. Tijd voor de eerste gemeente/provincie om de harde Coronapas in te voeren (die overal geldt zoals ik in een eerder topic al zei).

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3180533/utrecht-mikt-op-zo-normaal-mogelijke-sinterklaasintocht-wel-qrcode-nodig-voor-feest-domplein.html

Ik wist niet dat de QR in eerste instantie maar tot november zou gelden. Lijkt me niet erg logisch om voor de winter de maatregelen nóg verder af te schaffen. Het voorjaar lijkt me daarvoor vroeg genoeg. 

zo lees ik het bericht niet.


Het is de bedoeling dat het Domplein wordt afgesloten en alleen toegankelijk is voor kinderen en voor ouders met een QR-code en gratis entreebewijs. "We willen dat iedereen van de intocht kan genieten, alleen voor het Domplein geldt de evenementenregeling en dus moet je een coronatoegangsbewijs laten zien", aldus Buizert.

De gemeente benadrukt in een reactie dat het gaat om een plan van de organisatie. Er is nog geen vergunning verleend. Dat hangt onder meer af van de corona-ontwikkelingen in november.


ik lees het zo. Indien de coronapas na 1 november nog verplicht is, zal de intocht als evenement gezien worden. Dus daar moeten nu al vergunningen voor aangevraagd worden. Als alle maatregelen wel op 1 november verdwijnen, zal er geen QRpas nodig zijn voor de sinterklaasintocht.

Bloem75 schreef op 07-10-2021 om 12:01:

zo lees ik het bericht niet.

11v11 leest het wel zo want dat relt veel lekkerder

Granny71 schreef op 07-10-2021 om 12:09:

[..]

11v11 leest het wel zo want dat relt veel lekkerder

Er moet veel meer aandacht op school gegeven worden aan begrijpend lezen.

Bloem75 schreef op 07-10-2021 om 12:22:

[..]

Er moet veel meer aandacht op school gegeven worden aan begrijpend lezen.

Denk niet dat 11v11 daar problemen mee heeft.

Uit verband rukken en vooral posten over het al dan niet blijvend maken van de coronapas is de hobby van 11v11. 

In de hoop op een lekkere felle rel.

11v11

11v11

07-10-2021 om 13:25 Topicstarter

Granny71 schreef op 07-10-2021 om 12:41:

[..]

Denk niet dat 11v11 daar problemen mee heeft.

Uit verband rukken en vooral posten over het al dan niet blijvend maken van de coronapas is de hobby van 11v11.

In de hoop op een lekkere felle rel.


Kunnen we weer on-topic gaan? Dit is niet een beschuldig-een-ander-van-een-probleem-wat-er-niet-is topic? 

Ik lees het ook zoals bloem het leest. Maar ja ik ben dan ook niet voor een harde corona pas. Integendeel van mij mag hij er snel weer af. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet tegen een pas maar vind hem zoals hij nu gebruikt wordt nutteloos. Ik als gevaccineerde kan nl nog steeds gewoon corona hebben maar mag wel met mijn code overal binnen. Mijn niet gevaccineerde kameraad (medisch niet gevaccineerd) mag alleen als hij getest is. Daarvan weet je dan iig zeker dat hij geen corona heeft. Dat vind ik dus krom eraan. 

11v11 schreef op 07-10-2021 om 13:25:

[..]


Kunnen we weer on-topic gaan? Dit is niet een beschuldig-een-ander-van-een-probleem-wat-er-niet-is topic?

Je verwijst zelf al in je opening naar een eerder topic. Dus daar op in gaan is niet off topic gaan.

Verder eens met de andere reageerders. Wat jij zegt staat niet in dat artikel. Het is logisch dat als je een evenement organiseert je rekening moet houden met de regels van dat moment. Omdat je nog niet weet wat er geldt op het moment van de intocht houdt je nu in elk geval rekening met de huidige regels. Mocht de pas tzt niet meer nodig zijn, dan kun je de controle laten vervallen. Alsnog controleren terwijl de organisatie zich daar niet op voorbereid heeft is veel lastiger.

Het is een plan van de organisatie, om alleen binnen de hekken van het domplein dit te doen.
De gemeente heeft nog geen vergunning afgegeven.

Dat is heel wat anders dan die sensatiebeluste titel zegt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.