Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Positief de quarantaine door!

Hoi allemaal, 

Net nu vriendlief voor een week op vakantie vertrokken is, krijg ik het bericht dat iemand met wie ik in contact ben geweest positief getest is: vijf dagen quarantaine dus voor mij. Eigenlijk zit ik enorm te balen: ik zag er al een beetje tegenop om alleen thuis te zijn, en had daarom mijn hele week vol gepland met leuke afspraken met vrienden en familie, maar dat gaat nu dus niet door. Maar ik wil niet bij de pakken neer gaan zitten: met een beetje omdenken kan ik van deze quarantaine-daagjes vast iets heel leuks en ontspannends maken. 

Dus: wat zou jij doen om van een paar daagjes quarantaine een soort mini-vakantie te maken?

Liefs, 
Patatflip

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

21-07-2021 om 15:04

Elke dag uitgebreid in bad, exotisch eten laten bezorgen, films kijken en boeken lezen die al een tijdje op het lijstje staan, hangmat ophangen in de tuin/op het balkon. 

Lekkere boodschappen bestellen bij picnic, als die bij jou bezorgd. Of een andere waar je vooraf betaald, zodat de deur niet open hoeft. Als je echt decadent wil doe je Crisp.

Verder afhankelijk van je opties. Lekker in de tuin met een boek en een wijntje. Of heerlijk een uur badderen.
En eigenlijk gewoon alles doen waar je normaal de tijd niet voor neemt, want te druk.

Patatflip

Patatflip

21-07-2021 om 15:16 Topicstarter

Wat een goede tips al! Ik heb inderdaad al allemaal lekkere dingen besteld. Ik ga nu even in de tuin zitten met m'n boek. 

het is dat er hier 2 kleine kindjes zijn maar anders idd lekker uitgebreid badderen of douchen, films of series kijken, dingen in het huishouden aanpakken die blijven liggen!

Succes en hopelijk blijf jij zonder klachten en nog beter een negatieve test uitslag!

Lekker lezen (met dit weer fijn in de tuin/op het balkon), series en films kijken, puzzelen, voor de tv sporten als je wat beweging wil.

oh alle Netflix series bingen die hij niet leuk vindt!!! ( Pretty little liar (is de tijd te kort voor vees ik) , 13 reasons why, Virgin River etc etc) 

Patatflip

Patatflip

21-07-2021 om 16:56 Topicstarter

Haha dat is een goeie Guppekop. Ik hou vooral van spannende moord-/misdaadseries, en hij vindt die vaak al snel te gruwelijk 

Guppekop schreef op 21-07-2021 om 16:47:

oh alle Netflix series bingen die hij niet leuk vindt!!! 

Haha, idd!

Foto-album maken? En het is vast geen 5 dagen toch? Toen ik hoorde dat ik in quarantaine moest was het alweer 2 dagen geleden dat ik contact had gehad met de besmette persoon, dus dan zijn het ineens nog maar 3 dagen.

Patatflip

Patatflip

21-07-2021 om 17:51 Topicstarter

Klopt ik moet er na vandaag nog drie! En dan zondag de uitslag van de test afwachten.

Heb je al test gedaan? Want als je zelf negatief test hoef je toch niet in quarantaine? 

Patatflip

Patatflip

22-07-2021 om 17:02 Topicstarter

Je moet na vijf dagen quarantaine een test doen, vanwege de incubatietijd van het virus vermoed ik. Dus eerst nog even binnen zitten... Vanochtend heb ik wel een zelftest gedaan, die was negatief. Maar dat zegt niet alles.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.