Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Pfizer, wanneer bijwerkingen?

Grappig om op een nieuw forum mijn eerste post te maken. Maar een moet de eerste zijn 😀.

Om mij heen hoor ik veelal dat mensen na de tweede prik met pfizer best wat (milde) bijwerkingen hebben. Ik ben benieuwd wanneer die bijwerkingen ongeveer ontstaan. 
Gisteren eind van de middag heb ik mijn tweede prik gehad, die dag had ik nergens last van. Vandaag sta ik op met een gevoelige prikplek en verder voel ik me voor alsnog prima. Zouden de hoofpijn/koorts/griepachtige klachten mogelijk pas later ontstaan? Of zou dit het zijn? We hadden het weekend vrij gehouden zodat we in elk geval niets zouden moeten, maar als dit het is kan ik wel na gaan denken over een activiteit morgen.


Bij mij begon het na een uur of 5-6. 

Volgens mij hebben de meeste mensen de eerste 24 uur vooral last en is het na 48 uur (meestal) helemaal klaar. 

Ik heb nergens last van gehad, op een zware arm na. Hopelijk valt het bij jou ook mee!

Ik heb echt helemaal nergens last van gehad. Niet bij mijn eerste en ook niet bij mijn tweede prik.

Ik hoor dat sommige mensen al na een paar uur last krijgen en sommigen pas een dag later maar ook veel mensen die nergens last van hebben. Hopelijk blijft het voor jou hier bij!

Bij mijn beide vaccinaties was ik erg beroerd, denk een uur of 6 na de prik. De dag erna nog wat hangerig en een pijnlijke arm. 

Hoop voor jou dat je nergens last van hebt!

Eerste prik: na 2 dagen opgezette klieren in 1 oksel. Verder geen last.
Tweede prik: dag na de prik: moe, lusteloos, pijnlijke arm, bult op prikplek. Dit hield 2 weken aan: ontlasting van slag, darmen in de war, blaasontsteking. 
Volgens de huisarts kon dat te maken hebben met ontregeld immuunsysteem, maar kon ook gewoon een buikgriepvirus opgepikt hebben. 

Nergens last van gehad.  Maar ik ben ook niet iemand die met de bijwerkingen op papier in de hand gaat zitten wachten of er wat gebeurt.

Na mijn eerste prik heb ik alleen een paar dagen een pijnlijke prikplek gehad dat begon na een paar uur.
Na de tweede prik had ik gelijk al een pijnlijke arm. Na een uur of 10 werd ik ook echt ziek. Koorts,spierpijn, misselijk. De misselijkheid was gelukkig snel over. De koorts en het ziek voelen heeft dagen geduurd, maar was niet steeds even erg. Zo was ik koorts vrij en een paar uur later had ik opeens weer 39.5 graden koorts. Ik heb ook flink last gehad van een pijnlijke oksel. Dat heeft wel twee weken geduurd. 

Ik moet 24u na mijn tweede prik in een vliegtuig. Iemand tips? Ik dacht vooral aan pracetamol en ibuprofen de ochtend dat ik naar de luchthaven ga, veel water drinken en hopen dat ik gewoon nergens last van heb.

Het was helemaal anders gepland. Ik woon in het buitenland, heb al een jaar mijn familie niet gezien en had mijn vlucht geboekt 3 weken na mijn eerste prik. In het land waar ik woon rekent men 7 weken tussen de eerste en tweede prik, dus dan kreeg ik m'n tweede prik bij terugkomst. Tot ik vorige week plots hoorde dat je nu ook al vroeger je tweede prik kan halen. 

Dusja, dilemma. Voor mijzelf heel erg onhandig dat ik mogelijks grieperig naar de luchthaven moet (en kan geweigerd worden op de vlucht) en voor een geldig EU vaccinatiecertificaat moet ik helaas nog 2 weken wachten. Maar wel  fijn dat ik toch risicos wegneem voor mijn familie en vrienden. 

Eerste prik; zware arm. Tweede prik nagenoeg geen last van zware arm. Verder hélemaal nergens last van gehad. 

Paracetamol is wel handig ja. Mag je al zo snel vliegen joh? Dat wist ik helemaal niet. 

Rose85 schreef op 17-07-2021 om 09:43:

Paracetamol is wel handig ja. Mag je al zo snel vliegen joh? Dat wist ik helemaal niet.

Je mag ook zonder vaccinatie vliegen dus ook direct na je vaccinatie.

Ik ben extreem moe geweest na de eerste prik, veel pijn in mn arm. De tweede niet zo moe, wel pijn in mn arm en opgezette oksel aan prikkant.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

17-07-2021 om 09:50

Ik heb geen last gehad.

Ik werd twee weken na de eerste vaccinatie ziek. Zal wel toeval zijn maar ik verdenk dan toch stiekem Pfizer 

ik heb nergens last van gehad. Ik heb er ook niet echt bij stilgestaan dat ik wel eens mogelijk misschien bijwerkingen zou krijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.