Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

persco en lockdown

Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?


ScarceKudu74

ScarceKudu74

20-12-2021 om 11:35

Moxxie schreef op 20-12-2021 om 11:29:

[..]

Precies, om die manier nog een paar keer muteren en zo een natuurlijke uitweg uit deze pandemie lijkt me echt de enige manier om ooit nog terug naar normaal te gaan.

Zo is wel de verwachting dat het zal gaan, het kan alleen nog ff duren. 

niet_rechts schreef op 20-12-2021 om 11:33:

FordPrefect, je kletst uit je nek. Het gaat erom wie er ziekenhuisbedden bezet houden. Dat zijn voornamelijk ongevaccineerden. De kans om zonder vaccinatie in het ziekenhuis te belanden is 33 keer groter dan met, bij de deltavariant. En als gevolg daarvan zitten we nu in lockdown, want er is geen capaciteit meer over. Mensen als jij zijn asociaal door het risico te nemen de ziekenhuisplek in te pikken van iemand anders. Laat je vaccineren!

Jij kent mij niet, mij 'asociaal' noemen zegt dus meer over jou dan over mij. Ik onderbouw alles wat ik hier schrijf.

BTW ik heb onlangs corona gehad, het stelde bij mij gelukkig weinig voor. Geen 'bed bezet gehouden' dus. Wat voor verreweg de meeste mensen in mijn leeftijdsgroep zonder onderliggend lijden geldt.

Wees helder in de exacte definitie van problemen: leeftijd, overgewicht, onderliggend lijden. Dáár ligt de reden van druk op de zorg.

Ysenda schreef op 20-12-2021 om 11:32:

[..]

Dat zegt helemaal niks, als 100% gevaccineerd is zou ook 100% van de besmette personen gevacineerd zijn.

2G is er om te voorkomen dat vrijwillig niet gevaccineerden allemaal tegelijkertijd besmet raken en daardoor een piek in zorgbelasting veroorzaken. Dat doe je door ze minder contacten te laten hebben. Het gaat ook niet om volksgezondheid maar om belasting van ons zorgstelsel.

Dus ook 12-18 jarigen waarvan er letterlijk tienduizenden ziek moeten worden voordat er ééntje in het ziekenhuis komt? Deze one size fits all benadering is imho ronduit misdadig.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

20-12-2021 om 11:40

Je bent niet gevaccineerd en hebt onlangs wel corona gehad? Inderdaad asociaal dan. Kennelijk houd je dus ook geen afstand van anderen. 

Wednesday schreef op 20-12-2021 om 11:40:

Je bent niet gevaccineerd en hebt onlangs wel corona gehad? Inderdaad asociaal dan. Kennelijk houd je dus ook geen afstand van anderen.

Nog iemand die mij niet kent. Grappig, al dat gespeculeer zonder feiten. Nee hoor, ik werk gewoon thuis en heb weinig contacten, en door regelmatig preventief zelftesten ontdekte ik m'n besmetting vóórdat ik symptomen had. Heb dus niemand besmet.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-12-2021 om 11:44

Laten we de draak niet verder voeren, aangezien hij sowieso alleen zichzelf graag hoort praten.

vingers-in-oren.jpg

niet_rechts schreef op 20-12-2021 om 11:44:

Laten we de draak niet verder voeren, aangezien hij sowieso alleen zichzelf graag hoort praten.

vingers-in-oren.jpg

Je witte vlag van overgave wordt geaccepteerd.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

20-12-2021 om 11:47

niet_rechts schreef op 20-12-2021 om 11:44:

Laten we de draak niet verder voeren, aangezien hij sowieso alleen zichzelf graag hoort praten.

vingers-in-oren.jpg


Haha, zoals meestal met dat slag mensen. Toch knap van ongevaccineerden dat ze besmet kunnen raken zonder in contact met anderen te zijn geweest. Het is een complot! 

FordPrefect schreef op 20-12-2021 om 11:27:

[..]

Linkje met laatste cijfers SSI (Deense RIVM). Zie pagina 8: percentage 'have not been hospitalized' is 0,6%, tegen 1,5% bij delta variant

https://t.co/pFG6OJh2hc

Ik kan hier zo slecht tegen. Roepen dat je alles onderbouwt en dan met een rapport komen en daar een percentage uithalen dat aansluit bij je post. Wetenschap is niet gestoeld op een enkele waarneming, maar op het in aanmerking nemen van alle aspecten en verbanden.

Moxxie schreef op 20-12-2021 om 11:48:

[..]

Ik kan hier zo slecht tegen. Roepen dat je alles onderbouwt en dan met een rapport komen en daar een percentage uithalen dat aansluit bij je post. Wetenschap is niet gestoeld op een enkele waarneming, maar op het in aanmerking nemen van alle aspecten en verbanden.

Dit zijn de cijfers waar we het mee moeten doen, toch? Op welke manier haal ik zaken uit de context? Waar zijn andere onderzoeken die hiermee in tegenspraak zijn?

Wednesday schreef op 20-12-2021 om 11:47:

[..]


Haha, zoals meestal met dat slag mensen. Toch knap van ongevaccineerden dat ze besmet kunnen raken zonder in contact met anderen te zijn geweest. Het is een complot!

LOL ja want 'thuis werken' betekent dat je helemaal nooit meer contact met anderen hebt. Zoals supermarkt, bezoek, kinderen die het van school meenemen etc. 

Uit het BCO is gebleken dat ik niemand heb besmet.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

20-12-2021 om 11:56

FordPrefect schreef op 20-12-2021 om 11:52:

[..]

LOL ja want 'thuis werken' betekent dat je helemaal nooit meer contact met anderen hebt. Zoals supermarkt, bezoek, kinderen die het van school meenemen etc.

Uit het BCO is gebleken dat ik niemand heb besmet.


Je verdient een medaille 

FordPrefect schreef op 20-12-2021 om 11:52:

[..]Uit het BCO is gebleken dat ik niemand heb besmet.


Dat kan nooit blijken uit het bron- en contactonderzoek. Hoogstens kun je stellen dat ze niemand gevonden hebben die door jou is besmet.

FordPrefect schreef op 20-12-2021 om 11:50:

[..]

Dit zijn de cijfers waar we het mee moeten doen, toch? Op welke manier haal ik zaken uit de context? Waar zijn andere onderzoeken die hiermee in tegenspraak zijn?

Het is een rapport met cijfers, ofwel waarnemingen. Dat is iets anders dan een onderzoek met conclusies. Ik kan geen onderzoek dat in tegenspraak is verstrekken want we weten nog niet genoeg. En nu stop ik met reageren want ik erger me dood.

Daglichtlamp schreef op 20-12-2021 om 11:56:

[..]

Dat kan nooit blijken uit het bron- en contactonderzoek. Hoogstens kun je stellen dat ze niemand gevonden hebben die door jou is besmet.

Klopt, maar je wordt wel herinnerd aan met wie je contact hebt gehad, dus ik heb zelf ook nog contact opgenomen met de (paar) mensen die ik evt. besmet zou kunnen hebben. Niemand, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.