Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Permanente coronawet terwijl pandemie al lang voorbij is


Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 11:19 Topicstarter

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 07:41:

Ah het AD. “Nederland niet klaar voor Corona winter.” Voorschotje op de QR code en vaccinatiedwang (niet mijn woorden).
Het circus begint weer hoor. Haal je mondkapje maar weer uit de kast.

Belangen moeten nu al worden afgewogen (op zich logisch want anders loop je achter de feiten aan, hoor ik je denken), want “als de politiek dit niet doet, kalft het draagvlak voor het virusbeleid af.”

Mag ik even lachen.

Precies en mensen blijven maar denken dat dit nog om een virus gaat. Er is nl geen enkele reden voor maatregelen. Corons blijft, net zoals de griep.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 11:22 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 05-09-2022 om 09:47:

[..]

En waarom zou het (VVD nog wel!) kabinet de ondernemers hun kerstinkomsten misgunnen? Een partij die als hoogste doel heeft om de economie te laten groeien, mensen te stimuleren om meer meer meer te kopen, alles voor het economisch gewin. En juist die partij besluit dat de winkels op dat moment moeten sluiten. Waarom zouden ze zichzelf zo in de vingers snijden?

Omdat de VVD blijkbaar hele andere belangen nastreeft en op 1 zet, niet die van het volk. Dat er mensen zijn die nog steeds geloven dat de VVD streeft naar een goede economie en het beste voorhebben met Nederland. Kijk alleen maar naar alle schandalen die naar boven zijn gekomen afgelopen jaren. Dat verbaast me wel.

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 11:19:

[..]

Precies en mensen blijven maar denken dat dit nog om een virus gaat. Er is nl geen enkele reden voor maatregelen. Corons blijft, net zoals de griep.

Als je eerst nu dit rapport eens leest, dan zie je dat het eerste scenario dat besproken wordt het verkoudheidsscenario is.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 11:23 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-09-2022 om 10:34:

[..]

Je doet alsof de regering straks zomaar zonder instemming van de eerste en de tweede kamer een infectieziekte op de nieuwe A1 lijst kan gaan zetten. Maar dat is helemaal niet het geval Net als nu is daar instemming van de kamers voor nodig.

De mensen in de kamers zitten er niet voor ons. Eerdere maatregelen waren uiteindelijk gewoon goedgekeurd door de kamer, dus daar hebben we pok niet veel aan.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 11:24 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 03-09-2022 om 11:34:

In de memorie van toelichting wordt nadrukkelijk gesproken over de subsidiariteit en proportionaliteit van de te nemen maatregelen.
Yasminaaa, eigenlijk biedt de wet precies wat jij vraagt

En dus niet over de effectiviteit van de maatregelen en de impact daarvan op de maatschappij. 

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 11:22:

[..]

Omdat de VVD blijkbaar hele andere belangen nastreeft en op 1 zet, niet die van het volk. Dat er mensen zijn die nog steeds geloven dat de VVD streeft naar een goede economie en het beste voorhebben met Nederland. Kijk alleen maar naar alle schandalen die naar boven zijn gekomen afgelopen jaren. Dat verbaast me wel.

Oh, ik denk ook niet dat de VVD het belang van het volk op 1 heeft hoor. Ik vind het een vreselijke partij en ik stem heel erg links de andere kant op. Geld staat op 1 en daar hebben ze ondernemers, werkenden en mensen die geld uitgeven voor nodig. Voor die "gezonde" economie. Dus het is hen niets aan gelegen om winkels en horeca ed te sluiten en bedrijven verliezen te laten lijden.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

05-09-2022 om 11:31

LydiaDietz schreef op 05-09-2022 om 11:27:

[..]

Dus het is hen niets aan gelegen om winkels en horeca ed te sluiten en bedrijven verliezen te laten lijden.

Ik up dit citaat over een paar jaar nog wel even voor je. Als het forum dan nog bestaat. 

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 11:31:

[..]

Ik up dit citaat over een paar jaar nog wel even voor je. Als het forum dan nog bestaat.

Heb je het rapport nu al gelezen? Daar staat echt veel meer in dan in het AD-artikel.

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 11:31:

[..]

Ik up dit citaat over een paar jaar nog wel even voor je. Als het forum dan nog bestaat.

Maar wat is volgens jou het plan dan? Waarom wil een VVD (of ieder andere partij) regeren over een land waar geen winkel meer te vinden is, steeds meer mensen in armoede leven, heel veel burgers ontevreden en ongelukkig zijn? 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

05-09-2022 om 12:35

LydiaDietz schreef op 05-09-2022 om 11:54:

[..]

Maar wat is volgens jou het plan dan? Waarom wil een VVD (of ieder andere partij) regeren over een land waar geen winkel meer te vinden is, steeds meer mensen in armoede leven, heel veel burgers ontevreden en ongelukkig zijn?

Lees eens een geschiedenisboek.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

05-09-2022 om 12:39

Daglichtlamp schreef op 05-09-2022 om 11:38:

[..]

Heb je het rapport nu al gelezen? Daar staat echt veel meer in dan in het AD-artikel.

Uiteraard heb ik dat rapport gelezen. Alleen blijf jij steken bij 1 (of wellicht hooguit 2) en kan je op je vingers natellen dat we gaan naar 4 en 5 in een situatie waar de ernst van de zaak niet verder gaat dan 1 en 2, maar waar slechts wordt gekeken naar aantal besmettingen (die zonder meer heel hoog zullen worden) waarop wordt besloten tot 4 en 5. 

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 12:35:

[..]

Lees eens een geschiedenisboek.

Wat een makkelijk antwoord. Ik hoor graag jouw ideeën hierover. 

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 11:24:

[..]

En dus niet over de effectiviteit van de maatregelen en de impact daarvan op de maatschappij.


Proportionaliteit: staat belang in verhouding tot de inbreuk?

Subsidiariteit: is dit de beste manier om het te bereiken? Of zijn er nog andere manieren?

Indien een maatregel geen effect heeft,  dan zal zo'n maatregel nooit aan het subsidiariteits beginsel voldoen. Een maatregel zonder effect kan immers nooit de beste manier zijn om het doel te bereiken.



CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

05-09-2022 om 12:51

LydiaDietz schreef op 05-09-2022 om 12:49:

[..]

Wat een makkelijk antwoord. Ik hoor graag jouw ideeën hierover.

Nee hoor. Niet makkelijk antwoord. Daar krijg je precies het antwoord op je vraag. 
Jij weet precies mijn ideeën hierover. 

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 12:51:

[..]

Nee hoor. Niet makkelijk antwoord. Daar krijg je precies het antwoord op je vraag.
Jij weet precies mijn ideeën hierover.

Nou, niet dus. Ik ben net door je oudere berichten heen gegaan omdat ik niet alles bijlees, misschien had je al een uitgebreid antwoord gegeven en was ik de zoveelste die deze vraag stelt. Maar na 4 pagina's oude posts  (waarin je me een weldenkend mens lijkt, niet de zoveelste "wap" wat ik eerlijk gezegd nav je korte antwoorden in dit topic wel dacht) was ik er wel klaar mee.

Als je je volk onder de duim wil houden moet je zorgen dat mensen het allemaal wel goed hebben. Het gros is tevreden als ze thuis warm kunnen Netflixen. Ontevreden volk gaat muiten, komt in opstand, dat wil je als regering niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.