Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Permanente coronawet terwijl pandemie al lang voorbij is

Het is nu toch zo ver.. ik lees net dat men bezig is met het maken van een permanente coronawet. En dit vanwege een virus dat al lang niet meer nieuw is en ook al lang geen echt probleem meer vormt. De raad van state adviseert zelfs daar nog een aantal maatregelen aan toe te voegen, waaronder avondklok en coronapas (zeer vergaande maatregelen met geen of nagenoeg geen effect!) Hebben de wappies toch weer gelijk. De maatregelen waren dus niet tijdelijk. Hopelijk komt dat er niet doorheen en hebben we toch nog wat echte volksvertegenwoordigers in Den Haag zitten. Vinden jullie dit niet zorgwekkend? Ik ben benieuwd wat jullie van deze ontwikkelingen vinden. 


Heel comfortabel voet het niet aan, zeker niet wanneer ze die extra regels alsnog erbij voegen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-08-2022 om 21:14

de wappies krijgen met steeds meer dingen gelijk

Zou dit niet een soort paraplu wet worden waaronder  ook andere virussen zullen gaan vallen. En dat deze ook aangevuld kan worden met andere maatregelen.

Ik vind het ook zorgwekkend, vooral dat zoveel dingen waarvan we (de niet-wappies zullen we maar zeggen) aan het begin hadden gezegd dat het onzin was, toch uit zijn gekomen. En bij elke stap verder de meerderheid het helemaal goed weet te praten en dat ook oprecht gelooft. Dan voel ik me ongemakkelijk omdat er voor mij toch iets blijft knagen. 

Nu hou ik me er eerlijk gezegd niet meer mee bezig, lees er ook niet meer over. Het zal allemaal wel. 

Yasminaaa

Yasminaaa

30-08-2022 om 21:21 Topicstarter

Nu kunnen we het misschien nog tegenhouden. Er is ook een petitie hiertegen. Die heb ik ondertekend. Hoe meer mensen dat doen hoe beter het is. Die petitie van Mona Keizer heeft toen ook gewerkt. Wij zijn nog altijd met meer dan die smeerlappen in Den Haag! 
Dit heeft niets meer met corona te maken. Zo kunnen ze zo wat voor ieder virus met bv een kuchje gekke schadelijke niet werkende maatregelen nemen als zw daar zin in hebben. Nu kunnen we nog wat doen, straks niet meer.

MidasWolf schreef op 30-08-2022 om 21:15:

Zou dit niet een soort paraplu wet worden waaronder ook andere virussen zullen gaan vallen. En dat deze ook aangevuld kan worden met andere maatregelen.

Natuurlijk. Misschien is het in de herfst weer nodig met corona, maar ook voor een volgende pandemie. Het heet alleen in de volksmond coronawet. Het is een aanpassing van de wet publieke gezondheid, die:

"voorziet in grondslagen om collectieve maatregelen te treffen voor de bestrijding van infectieziekten met pandemisch potentieel. De betrokkenheid van de beide Kamers en de bescherming van grondrechten wordt in het wetsvoorstel gewaarborgd."

Het wordt nu juist goed geregeld, en ze kunnen niets meer dan ze eerder al konden.

De wappies zijn nog steeds gewoon wappies.

Yasminaaa

Yasminaaa

30-08-2022 om 21:23 Topicstarter

ik lees er verder ook niet meer over, toevallig kwam ik dit tegen. Toen moest ik wel even in actie komen. Ongelooflijk dit. 

Yasminaaa

Yasminaaa

30-08-2022 om 21:25 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 30-08-2022 om 21:22:

[..]

Natuurlijk. Misschien is het in de herfst weer nodig met corona, maar ook voor een volgende pandemie. Het heet alleen in de volksmond coronawet. Het is een aanpassing van de wet publieke gezondheid, die:

"voorziet in grondslagen om collectieve maatregelen te treffen voor de bestrijding van infectieziekten met pandemisch potentieel. De betrokkenheid van de beide Kamers en de bescherming van grondrechten wordt in het wetsvoorstel gewaarborgd."

Het wordt nu juist goed geregeld, en ze kunnen niets meer dan ze eerder al konden.

De wappies zijn nog steeds gewoon wappies.

Waarom zou dat nog nodig zijn. Het is al lang geen nieuw virus meer. Mensen worden nu wat ziek, meer niet. Dat was in het begin anders. En die corona was zo een uitzonderlijke tijdelijke situatie dat een permanente wet niet nodig is. 

Corona wordt nu gewoon gebruikt als rookgordijn.

https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@132209/w13-22-0138-iii/

Ik heb even geen laptop, dus deze keer geen citaten , maar voordat iedereen van alles gaat roepen zou ik adviseren om eerst het hele advies te lezen .

Yasminaaa schreef op 30-08-2022 om 21:25:

[..]

Waarom zou dat nog nodig zijn. Het is al lang geen nieuw virus meer. Mensen worden nu wat ziek, meer niet. Dat was in het begin anders. En die corona was zo een uitzonderlijke tijdelijke situatie dat een permanente wet niet nodig is.

Corona wordt nu gewoon gebruikt als rookgordijn.

Heb je de aanpassing van de wet überhaupt gelezen? 

Het is een kwestie van tijd tot er weer een pandemie komt en het is schandalig als we dan weer zo bar slecht voorbereid zijn en geen wetgeving voor maatregelen hebben.

Iedereen vliegt weer de wereld rond, we gaan nog net zo slecht met dieren om als voorheen en proppen ze massaal in hokken, dus er komt vanzelf iets nieuws. Virologen (en de PvdD ) waarschuwen al decennia voor zoönoses als we op deze manier om blijven gaan met dieren.

Yasminaaa

Yasminaaa

30-08-2022 om 21:41 Topicstarter

Mocht er een nieuw extreem virus komen dan kan tegen die tijd tijdelijke spoedwetgeving komen en dan worden afgewogen welke maatregelen daadwerkelijk effectief en ook nog eens proportioneel zijn. Anders gewoon laten rondgaan. Dat is het leven. Anders gaan ze straks voor ieder griepje al die flauwekul weer invoeren. 

Uiteraard moet men wel veel beter omgaan met dieren. Dierenleed is zeker afschuwelijk en zou moeten stoppen.

Yasminaaa schreef op 30-08-2022 om 21:41:

Mocht er een nieuw extreem virus komen dan kan tegen die tijd tijdelijke spoedwetgeving komen en dan worden afgewogen welke maatregelen daadwerkelijk effectief en ook nog eens proportioneel zijn. Anders gewoon laten rondgaan. Dat is het leven. Anders gaan ze straks voor ieder griepje al die flauwekul weer invoeren.

Wat een rare redenatie. De voorkeur geven aan tijdelijke spoedwetten boven het goed regelen.

Maar heb je het advies van de Raad van State mbt de aanpassing van de wet nou al gelezen? Iemand plaatste eerder de link.

Yasminaaa schreef op 30-08-2022 om 21:25:

[..]

Waarom zou dat nog nodig zijn. Het is al lang geen nieuw virus meer. Mensen worden nu wat ziek, meer niet. Dat was in het begin anders. En die corona was zo een uitzonderlijke tijdelijke situatie dat een permanente wet niet nodig is.

Corona wordt nu gewoon gebruikt als rookgordijn.

nou, nog een beetje ziek is gewoon niet waar. Ken iemand die al weken uit de running is, en bijna niets kan. 

En die wet: Tja, als het niet nodig is, dan wordt ie niet gebruikt. Gaat het echt weer uit de hand lopen, dan kunnen ze meteen aktie ondernemen. 

Yasminaaa schreef op 30-08-2022 om 21:41:

Mocht er een nieuw extreem virus komen dan kan tegen die tijd tijdelijke spoedwetgeving komen en dan worden afgewogen welke maatregelen daadwerkelijk effectief en ook nog eens proportioneel zijn. Anders gewoon laten rondgaan. Dat is het leven. Anders gaan ze straks voor ieder griepje al die flauwekul weer invoeren.

Uiteraard moet men wel veel beter omgaan met dieren. Dierenleed is zeker afschuwelijk en zou moeten stoppen.

Ja, spoedwetgeving. Dat was echt een succes. Daarmee houd je de wappies tenminste rustig. Oh wacht...

Paracelsus schreef op 30-08-2022 om 21:14:

de wappies krijgen met steeds meer dingen gelijk

Ik kan niks bedenken, het is nog steeds veel geschreeuw, weinig wol.

Dit ook weer: lees eerst het complete advies, voordat men weer meteen voorbarig begint te gillen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.