Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Opgeknapt en weer ziek

kind (9) was vorige week maandag wat snotterig en getest, positief. De zondag daarna was hij klachtenvrij en kon maandag weer naar school. 
Gisteren en vandaag de hele middag geslapen met hoofdpijn en buikpijn/misselijkheid en koorts. Ook hoesten doet hem veel pijn en hij zegt dat hij de hoest probeert op te houden. Ik hoor hem weinig hoesten. Maar goed, hij slaapt bijna de hele tijd. 
Ik heb de ggd proberen te bellen voor overleg maar die geven geen advies zeggen ze.
Maar ik weet nu niet of ik hem nog als besmettelijk moet beschouwen of niet, is dit een gewone griep eroverheen?  Van het weekend zouden opa en oma komen namelijk. Vandaag is dag 10 dus zou hij sowieso uit quarantaine mogen, ook mét klachten. Nou is hij zo ziek dat ie toch nergens heen gaat, maar betekend dat ook dat iedereen hier weer veilig kan komen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-03-2022 om 18:23

Volgens de regels mag hij inderdaad na dag 10 uit quarantaine. Maar als hij niet minstens 24 uur klachtenvrij is zou ik opa en oma niet te dicht in de buurt laten komen.

  En houd je er ook rekening mee dat jij en andere huisgenoten ook besmet kunnen zijn (ook zonder of met milde klachten) geraakt de afgelopen dagen?

Wattenbolleke

Wattenbolleke

24-03-2022 om 18:27 Topicstarter

Coreopsis schreef op 24-03-2022 om 18:23:

Volgens de regels mag hij inderdaad na dag 10 uit quarantaine. Maar als hij niet minstens 24 uur klachtenvrij is zou ik opa en oma niet te dicht in de buurt laten komen.

En houd je er ook rekening mee dat jij en andere huisgenoten ook besmet kunnen zijn (ook zomer of met milde klachten) geraakt de afgelopen dagen?

Dat waren we ook.. maar wij zijn nog steeds klachtenvrij. 

Hij is dus al wel 24u klachtenvrij geweest. Maar heeft nu veel heftigere klachten dan toen hij vorige week positief testte. Voelt zich echt beroerd. Maar ik weet niet of het virus dan weer oplaait ofzo

Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij inmiddels een ander virus opgepikt heeft, gewone griep gaat ook rond op het moment. 

Ik herken het helemaal!
Een maand geleden een positieve test
Weekje uitzieken, dagje prima voelen 

Nu zo’n 3 weken veel pijn bij het lopen, altijd moe
Misselijk,hoofdpijn, niet in staat tot nadenken, koortsaanvallen en het is een wonder als ik 4 uur wakker ben op een dag
Testen zijn negatief en  huisarts en GGD hebben aangegeven dat ik naar buiten mag (gaat alleen niet zo
Huisarts gaat er vanuit dat het Covid naweeën zijn en houdt het in de gaten door wekelijks contact te houden 

Beterschap voor je zoon! 

Ik zou opa en oma gewoon even niet langs laten komen. Voor het geval dat.

Zou je opa en oma wel willen laten besmetten met een ander verkoudheid- of griepvirus, maar niet met Corona?

Ik moest even denken aan Mis-c, maar als ik Google zit daar een langere tijd tussen de Corona-besmetting en het ontstaan hiervan. 
Heb je ook met de huisarts overlegd? Het zou best een gewone griep kunnen zijn, maar ook de naweeën van Corona. Zijn er meer kinderen in zijn klas ziek?
En beterschap voor hem!

Wattenbolleke

Wattenbolleke

24-03-2022 om 19:18 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 24-03-2022 om 19:13:

Ik moest even denken aan Mis-c, maar als ik Google zit daar een langere tijd tussen de Corona-besmetting en het ontstaan hiervan.
Heb je ook met de huisarts overlegd? Het zou best een gewone griep kunnen zijn, maar ook de naweeën van Corona. Zijn er meer kinderen in zijn klas ziek?
En beterschap voor hem!

Dat vond ik inderdaad ook, maar dat is echt veel te snel. 
niet met huisarts overlegd. Hij is niet doodziek ofzo, dus die kan niet zoveel doen. 
Ik heb niet gehoord over veel zieken, maar ze communiceren daar niet meer zo veel over.

Ik zou voor de zekerheid niet met  opa en oma afspreken. Niet perse vanwege Corona maar ook vanwege de 'gewone' griep. Hier in de omgeving best veel mensen met griep die behoorlijk ziek zijn geweest. Ook 2 kinderen hier echt met flink koorts een paar dagen. Ze waren veel zieker dan toen ze Corona hadden. Dat hoor ik van heel veel mensen. Je kan beter Omikron krijgen dan griep volgens mij.
Wij hadden trouwens ook 1 kind die Corona had, licht ziek was, klachtenvrij was na een paar dagen en een week later weer klachten kreeg. Zij testte toen weer positief. Of ze het nog had of voor de 2e keer had gekregen weten we niet maar het kan dus wel dat je zoon nog of weer Corona heeft.

Er heerst ook gewone griep en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je daar goed ziek van kan zijn. Dus kan goed dat je kind die nu te pakken heeft. Hier een paar dagen stevige koorts, flinke keelontsteking en opgezette lymfeklieren. En nee geen Covid, thuistest en PCR bij de GGD waren negatief.

Beterschap! 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

24-03-2022 om 20:51

Dat hoor je toch vaker? Eerst vrij milde klachten en 'opknappen' en dan opeens een terugval. Dat was in maart 2020 al zo toch? Opa en oma even niet in de buurt laten komen. Beterschap voor hem!

DistinctMarten43

DistinctMarten43

24-03-2022 om 20:53

Muppet3640 schreef op 24-03-2022 om 20:51:

Er heerst ook gewone griep en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je daar goed ziek van kan zijn. Dus kan goed dat je kind die nu te pakken heeft. Hier een paar dagen stevige koorts, flinke keelontsteking en opgezette lymfeklieren. En nee geen Covid, thuistest en PCR bij de GGD waren negatief.

Beterschap!

Dat geeft nog geen 100% zekerheid. Schoonbroer had dit ook, eerste PCR test negatief, een paar dagen later toch nog eens laten testen en positief. Zelfde met de buurvrouw hier. Ik dacht dat je met flinke klachten wel meteen positief zou testen, maar dat is dus niet zo.

@Doornroosje: nee dat klopt, maar je moet ergens vanuit kunnen gaan. Ik heb inmiddels ook meerdere mensen in mijn omgeving gehad die vals positief testten.

Hier ook een heerlijke griep te pakken. Ik vind persoonlijk dat je beter Omnikron kan krijgen. Was ik sneller vanaf. Van die andere variant ook trouwens. En tijd zegt niks, in november 2e keer Corona gehad. Tussendoor niet helemaal fit meer geworden. Beetje kwakkelen steeds. Erg moe meeste van de tijd. En dan nu de griep. Al 1,5 week goed ziek van. Mijn vriend ook. Gezellig samen ziek zijn. Mijn ouders nu ook Corona. Mijn schoonmoeder niet fit. En twee collega's Corona. Dus er heerst van alles nog/weer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.