Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 05:51

Niet kunnen slapen van keelpijn

Het lijkt erop dat ik Covid niet meer heb kunnen ontlopen. Ruim 2 jaar nergens last van; nog niet een verkoudheid. Gisteravond zo rond een uur of 5 kreeg ik een beetje last van mijn keel. En binnen 2 uur werd ik gek van de keelpijn. Verder geen klachten (nog). 
Ik ga ervan uit dat het Covid is en gedraag me overeenkomstig. Quarantaine en zoveel mogelijk isolatie, dat laatste wordt, gezien mijn gezinssamenstelling, nog best een opgave. Ook heb ik gisteravond gelijk de mensen gecontacteerd die ik gister heb gezien. Afgelopen weekend en maandag gelukkig niemand gezien want mijn dochter was ziek. Bij mijn weten niet Covid-gerelateerd. 

Ondertussen zit ik tegen het plafond van de keelpijn. Het is zelfs zo erg, dat ik letterlijk nog niet geslapen heb. Dat heb ik echt nog nooit gehad. 
Herkenbaar voor anderen? Alleen een helse keelpijn bij Covid? En wat deed jij tegen de pijn?

Ik drink thee met honing en neem regelmatig paracetamol.
Sterkte en beterschap

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 06:09

snjokorn schreef op 16-03-2022 om 05:58:

Ik drink thee met honing en neem regelmatig paracetamol.
Sterkte en beterschap

Dank je. Honing wordt het niet hier. Daar gruwel ik echt van. Maar die paracetamol is een goede tip. Beetje dom dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen. Ben geen groot fan van paracetamol, maar voor alles is z'n tijd. En nu lijkt me uitermate geschikt. 

Herkenbaar. Ik ben een paar dagen geleden positief getest en mijn grootste probleem is de keelpijn. Bij mij is het 's nachts het ergst. De scherpste randjes zijn er intussen wel af, maar het is irritant hardnekkig. (Bij een vriendin heeft de keelpijn overigens maar 1 dag geduurd).

Ik neem paracetamol en ibuprofen tegen de pijnklachten. Ben ik ook geen fan van, maar je moet wat. "Slapen" doe ik met een extra kussen onder mijn hoofd. Ik merkte dat ik sneller moest hoesten als ik platter lig, dus dit werkt beter. Verder eet ik meer drop en heb ik waterijsjes laten bezorgen. 

Beterschap!

Geen aanvullende tips, maar heb je ook een test gedaan? Lees alleen dat je je gedraagt of het corona is maar kan natuurlijk ook gewoon keelontsteking zijn. Maakt het niet minder vervelend. 
Beterschap! 

zelfde hier gehad. Meerdere keren per dag gorgelen met zout water.

Ik had ook enorme keelpijn toen ik corona had. Hoewel ik ook gruwel van honing, nam ik het toch in m'n thee. Verder leefde ik op van die hete keelsnoepjes, dat was een van de weinige dingen die (tijdelijk) hielpen. En flink wat pijnstillers, veel drinken, ijs, etc. Ik kon nauwelijks eten en at wat meer vla om m'n buik toch te vullen.

Vandaag ben ik ook ziek, met ook flinke keelpijn bij koorts. Geen corona dit keer. Dus dat kan ook nog, het heerst. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 13:25

PhilDunphy schreef op 16-03-2022 om 11:14:

Ik had ook enorme keelpijn toen ik corona had. Hoewel ik ook gruwel van honing, nam ik het toch in m'n thee. Verder leefde ik op van die hete keelsnoepjes, dat was een van de weinige dingen die (tijdelijk) hielpen. En flink wat pijnstillers, veel drinken, ijs, etc. Ik kon nauwelijks eten en at wat meer vla om m'n buik toch te vullen.

Vandaag ben ik ook ziek, met ook flinke keelpijn bij koorts. Geen corona dit keer. Dus dat kan ook nog, het heerst.

Welke hete keelsnoepjes bedoel je? Ik sabbel een beetje op antaflu. Helpt geen fluit, maar verzacht een beetje. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 13:25

Metallover schreef op 16-03-2022 om 09:34:

zelfde hier gehad. Meerdere keren per dag gorgelen met zout water.

Ja, doe ik!

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 13:27

Mamali schreef op 16-03-2022 om 08:26:

Geen aanvullende tips, maar heb je ook een test gedaan? Lees alleen dat je je gedraagt of het corona is maar kan natuurlijk ook gewoon keelontsteking zijn. Maakt het niet minder vervelend.
Beterschap!

Nee, ik heb geen test gedaan. En wil ik ook niet. Medische reden. Overweeg nog wel een spuugtest. 
Voor mij is nu makkelijker me gewoon aan de quarantaine en isolatieregels te houden. Ik heb wat dat betreft ook niet te maken met een werkgever. 

Trachitol hielp bij mij ook, pijnstiller in zuigtaglet, dus heel doeltreffend.

wolkewitje schreef op 16-03-2022 om 13:43:

Trachitol hielp bij mij ook, pijnstiller in zuigtaglet, dus heel doeltreffend.

Trachitol idd, werkt licht verdovend. En Strepfen, werkt hier ook goed. 

Ja, Strepfen hielp ook. 

En met eten: merk je dat je ineens geen of juist veel trek/behoefte in iets hebt? Dat kan ook een signaal van je lichaam zijn. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-03-2022 om 14:54

Malibu2 schreef op 16-03-2022 om 14:38:

Ja, Strepfen hielp ook.

En met eten: merk je dat je ineens geen of juist veel trek/behoefte in iets hebt? Dat kan ook een signaal van je lichaam zijn.


Ik heb letterlijk alleen bone broth gedronken sinds gisteravond. In de rest geen zin, geen trek en geen mogelijkheid. 

Helena71 schreef op 16-03-2022 om 13:25:

[..]

Welke hete keelsnoepjes bedoel je? Ik sabbel een beetje op antaflu. Helpt geen fluit, maar verzacht een beetje.

Ja sorry, met 'hielpen' bedoelde ik verzachtten. Inderdaad, van die anti hoest snoepjes.

De strepsils vind ik ook wel fijn, maar dat mag je dan weer niet teveel. Dropjes kan je nog overwegen? 

Vanuit mijn tijd na de bevalling weet ik nog dat paracetamol eventueel ook mocht worden afgewisseld met ibuprofen. Dus als de pijn echt te flink is, neem ik beide (met tijd interval).


Die sabbel tests gaven hier allemaal vals negatieven trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.