Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Na negatieve PCR, meteen opnieuw testen?

Een vriendin kreeg vandaag een negatieve uitslag . Volgens haar zei de GGD dat ze meteen opnieuw moest laten testen omdat ze klachten heeft. Klopt dit wel?

Lijkt me sterk. Hoorde laatst juist van iemand dat je maar 2 keer per week mag testen bij GGD.

Als ze andere of ergere klachten heeft dan eerst, moet ze volgens mij inderdaad opnieuw testen. (maar testen bij klachten mag ook met een zelftest, ik zou niet opnieuw naar de GGD gaan, zeker niet nu daar meer dan 50 % positief test, veel te veel kans om daar besmet te raken).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/van-afspraak-tot-uitslag-coronatest/uitslag-coronatest
Krijgt u opnieuw klachten die lijken op corona of worden uw klachten
erger? Blijf dan thuis en laat u opnieuw testen. Of bel uw huisarts.

Heeft ze de klachten of nieuwe klachten gekregen nadat ze getest is? Want dan kan het natuurlijk wel. Als ze bv naar aanleiding van een besmet contact getest is, toen geen klachten had, maar inmiddels na de uitslag alsnog wel...

Als je getest hebt omdat je bij iemand met corona in de buurt geweest ben en je bent negatief maar krijgt daarna nog klachten, dan snap ik het wel.

Maar anders? Dat betekend dat elk persoon met een verkoudheid moet blijven testen tot de klachten over zijn? Lijkt me niet.

Brabeau schreef op 09-02-2022 om 17:29:

Als je getest hebt omdat je bij iemand met corona in de buurt geweest ben en je bent negatief maar krijgt daarna nog klachten, dan snap ik het wel.

Maar anders? Dat betekend dat elk persoon met een verkoudheid moet blijven testen tot de klachten over zijn? Lijkt me niet.

Als je klachten niet veranderen hoeft dat ook niet, maar doen ze dat wel, dan moet je dus opnieuw testen. Het kan eerst gewoon een verkoudheid geweest zijn, en vervolgens toch corona.

Daglichtlamp schreef op 09-02-2022 om 17:35:

[..]

Als je klachten niet veranderen hoeft dat ook niet, maar doen ze dat wel, dan moet je dus opnieuw testen. Het kan eerst gewoon een verkoudheid geweest zijn, en vervolgens toch corona.

Maar je klachten veranderen tijdens een verkoudheid of griep ook meermaals, tenminste bij mij dan 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.