Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


Als ik ergens zonder qr check naar binnen mag draai ik om. Mensen die zo slordig met de overheidsregels omgaan hoef ik niet in mijn nabijheid. Ik wil, voor zover dan, me veilig voelen. Ik vind het trouwens godgeklaagd en enorm arrogant dat mensen hun schouders ophalen voor de regels. Doe maar lekker alsof je onschendbaar bent ofzo. Je kan ook even een paar weekjes meewerken maar nee: moeilijk moeilijk.

Daglichtlamp schreef op 20-10-2021 om 12:19:

[..]

Als je naar de daadwerkelijke uitgaven kijkt lijkt dat echt onwaarschijnlijk. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook geen goed beeld waar al dat zorggeld dan naar toe gaat. Waarom geven we nu per persoon meer dan twee keer zoveel uit dan 20 jaar geleden?

Ik denk omdat we nu veel meer kunnen dan 20 jaar geleden en daardoor ook veel meer willen. Baby's die met 24 weken geboren worden een leven geven, ivf, innovatieve kankerbehandelingen, noem maar op. Mooie ontwikkelingen, maar wel kostbaar. Naast dat alles in het leven duurder is; middelen, materialen, personeel, maar ook facilitaire en ondersteunende diensten, gebouwgebruik

Ik ging vorige week uit eten en hoefde mijn code niet te laten zien

Gisteravond uiteten geweest, moesten wel onze QR-code laten zien. 

gisteren naar een festival geweest en QR code en ID moeten laten zien.
Afgelopen woensdag uit eten en idem dito.

Tot nu toe nog maar op 1 plaats niet gecontroleerd.

Tot nu toe 100% score. 5 uit 5. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

25-10-2021 om 21:00

3xscheepsrecht schreef op 25-10-2021 om 20:57:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/17435056/kabinet-overweegt-maatregelen-tegen-ongevaccineerden?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf

Ben benieuwd

Echt Telegraaf-werk. 

Op NU.nl en NOS.nl lees je dat men zich aan het beraden is over maatregelen. Er is nog geen voorkeur voor maatregelen voor of tegen ongevaccineerden. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

25-10-2021 om 21:02

Citaat van de NOS: 

Het herinvoeren van de mondkapjesplicht, strengere controles op QR-codes of het sneller zetten van een derde prik worden door artsen en deskundigen als mogelijke middelen gezien om de snelle verspreiding van het virus een halt toe te roepen.

Hele artikel: https://nos.nl/artikel/2403073-kabinet-beraadt-zich-op-nieuwe-coronamaatregelen-persconferentie-vervroegd

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-10-2021 om 21:06 Topicstarter

Hopelijk weer een thuiswerk advies in elk geval.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

25-10-2021 om 21:15

Ik heb op verschillende plekken de qr-code al moeten laten zien. 1x niet gecontroleerd. Maar dat maakt voor de zaken niet uit: het was er leeg, leger, leegst. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

25-10-2021 om 21:16

3xscheepsrecht schreef op 25-10-2021 om 21:06:

Hopelijk weer een thuiswerk advies in elk geval.

Ik vrees weer mondkapjes. Ik heb een vitaal beroep en kan bijna alleen maar op locatie werken. Wel jammer, want de reiskosten rijzen de pan uit. 

Idris schreef op 25-10-2021 om 21:15:

Ik heb op verschillende plekken de qr-code al moeten laten zien. 1x niet gecontroleerd. Maar dat maakt voor de zaken niet uit: het was er leeg, leger, leegst.

Was je in een café of een restaurant?

Mijn ervaring van de afgelopen bezoekjes is dat restaurants aardig vol zijn maar cafés minder. Alsof men dat net zo lief thuis doet maar wel lekker uit eten wil gaan ofzo..

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

25-10-2021 om 21:19

alhambra schreef op 25-10-2021 om 21:17:

[..]

Was je in een café of een restaurant?

Mijn ervaring van de afgelopen bezoekjes is dat restaurants aardig vol zijn maar cafés minder. Alsof men dat net zo lief thuis doet maar wel lekker uit eten wil gaan ofzo..

Restaurant, uit eten. 

Sowieso vind ik het erg stil in restaurants. In de zaken waar ik ben geweest, was het erg rustig. Zo overleven ze de coronacrisis dus nooit. Ik zit wel in een gebied in NL waar de vaccinatiegraad rond de 65% ligt. 

Er zijn wel verkeersproblemen gemeld bij de McDrive....

Idris schreef op 25-10-2021 om 21:19:

[..]

Restaurant, uit eten.

Sowieso vind ik het erg stil in restaurants. In de zaken waar ik ben geweest, was het erg rustig. Zo overleven ze de coronacrisis dus nooit. Ik zit wel in een gebied in NL waar de vaccinatiegraad rond de 65% ligt.

Er zijn wel verkeersproblemen gemeld bij de McDrive....

Dat verklaart het verschil denk ik dan. Hier juist een hoge graad (Randstad, geen grote stad) en meerdere restaurants moeten bellen op zaterdagmiddag om 's avonds nog te kunnen eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.