Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-10-2021 om 22:54

Zeeuwse_babbelaar schreef op 19-10-2021 om 22:49:

[..]

Nu haal je mensen die niet gevaccineerd zijn en onzorgvuldigheid door elkaar.

Een vaccinatie zorgt niet dat je onschendbaar of niet besmettelijk bent.

Niet gevaccineerd zijn betekent niet dat je iedereen besmet. Wanneer iedereen nadenkt en rekening met elkaar houdt dan is er gewoon van alles mogelijk.

Als niet gevaccineerde zal je inderdaad voorzichtiger moeten zijn aangezien je meer risico loopt. Als wel gevaccineerde kan je ook gewoon drukke plekker nog steeds vermijden en afstand houden.

Die 1.5m was zo gek nog niet. Trouwens ook bizar dat het handenschudden weer direct volledig terug is. Daar helpt geen enkel beleid of qr code tegen...


Ik haal niets door elkaar, de feiten zijn dat 4 van de 5 IC bedden door ongevaccineerden langdurig bezet worden gehouden. Zorg die ook nodig is voor andere patiënten, die al een poosje aan het wachten zijn.

Hetvrijewoord schreef op 19-10-2021 om 22:54:

[..]


Ik haal niets door elkaar, de feiten zijn dat 4 van de 5 IC bedden door ongevaccineerden langdurig bezet worden gehouden. Zorg die ook nodig is voor andere patiënten, die al een poosje aan het wachten zijn.

Over lezen gesproken 

Los daarvan hebben die ongevaccineerden ook gewoon recht op dat bed en op die zorg, wat we er ook van vinden. Dat geldt ook voor rokers met longkanker, mensen met overmatig overgewicht etc.

Nogmaals: we zijn het niet eens en dat is prima. Eens dat we het oneens zijn.

Hetvrijewoord schreef op 19-10-2021 om 22:54:

[..]


Ik haal niets door elkaar, de feiten zijn dat 4 van de 5 IC bedden door ongevaccineerden langdurig bezet worden gehouden. Zorg die ook nodig is voor andere patiënten, die al een poosje aan het wachten zijn.

Dus 1 vd 5 ic patienten zijn wel gevaccineerd. Ik vind dat nog best veel. Hoe kan het dat met zon hoge vaccinatiegraad de ziekenhuizen nu toch weer volstromen terwijl een jaar geleden niemand was gevaccineerd. Het is toch maar een kleine groep.

Ik snap niet dat ze niet snel een boosterprik aan iedereen aan gaan bieden. Dan vermindert in ieder geval de circulatie van het virus en dan is de immuniteit onder de gevaccineerden in ieder geval maximaal.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-10-2021 om 23:27

Ik zal 


Yasminaaa schreef op 19-10-2021 om 23:20:

[..]

Dus 1 vd 5 ic patienten zijn wel gevaccineerd. Ik vind dat nog best veel. Hoe kan het dat met zon hoge vaccinatiegraad de ziekenhuizen nu toch weer volstromen terwijl een jaar geleden niemand was gevaccineerd. Het is toch maar een kleine groep.

Ik snap niet dat ze niet snel een boosterprik aan iedereen aan gaan bieden. Dan vermindert in ieder geval de circulatie van het virus en dan is de immuniteit onder de gevaccineerden in ieder geval maximaal.


Als we ooit (gaat niet gebeuren) een vaccinatiegraad van 100% halen liggen er alleen nog maar gevaccineerden corona patiënten in het ziekenhuis!

Shocker. 

In het AD stond een artikel dat in Maastricht 10 coronapatienten liggen waarvan er 9 gevaccineerd zijn.

Hier in Frankrijk heb ik nog nergens mijn pas sanitaire hoeven laten zien. De meesten restaurants en bareigenaren zijn er op tegen en in kleinere steden hebben burgemeesters aan de police municipal opdracht gegeven niet te controleren. 

Nimlot schreef op 19-10-2021 om 23:30:

In het AD stond een artikel dat in Maastricht 10 coronapatienten liggen waarvan er 9 gevaccineerd zijn.

Dat artikel heb ik volgens mij ook gelezen. Het betreft wel oudere mensen (70 plus). Blijkbaar werkt het vaccin bij hun niet lang, dus alleen maar fijn dat zij inmiddels boostershots krijgen, als die doen wat ze moeten doen. 

Waar ik wel van schrok uit dat artikel, zijn de aantallen. Als dit zo doorzet, dan komen er landelijk 400 mensen op de IC en bij nog meer contactmomenten 800. Operaties worden inderdaad uitgesteld, mede door een hoog ziekteverzuim van personeel. 800 ernstig zieken op zoveel miljoen mensen is gewoon weinig. Maar de zorg kan die 400-800 extra zieken bij lange na niet aan. 

Dit hebben we zelf gedaan. Jarenlang alles kapot bezuinigt in de zorg, zo arrogant zijn geweest dat we echt dachten dat we voor altijd hyper gezond zouden blijven met zijn allen. En nu mogen we oogsten wat we hebben gezaaid. Kunnen we met z‘n allen blijven bashen op ongevaccineerden, maar wij moeten een idioot hoge vaccinatiegraad halen, om de ziekenhuizen enigszins te kunnen ontlasten. En zelfs dan kun je nog steeds ziek worden…. een patient in het ziekenhuis is momenteel eigenlijk al een teveel. Personeel tegen het randje van overspannenheid en ptss, al die achterstanden… De laatste keer dat ik checkte, was Corona van plan om nergens heen te gaan. Ik word er wel moedeloos van eigenlijk. Vaccineren vs niet-vaccineren is zware kortetermijn visie. Ik hoop ook dat alle investeringen die nu uit nood worden gedaan in de zorg worden doorgezet, ook jaren na nu, als dit hopelijk weer achter de rug is. Niet op zorg en school bezuinigen!! En die tweedeling tussen pro vaxxers en anti vaxxers komt de overheid denk ik wel goed uit, we zijn zo druk bezig met onderling bekvechten dat we niet door hebben wat een incompetent, graaiend zooitje het was en is, daar in Den Haag. 

Sorry voor die rant…. Nu weer ontopic Ik was laatst bij een high tea. We hadden alles pico bello geregeld, een meisje was zelfs om half 9 nog gaan testen… geen controle.

Dinah ik ben het volledig met je eens! Alles wegbezuinigen en nu met een vinger wijzen naar de burgers dat die hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Lekker de schuld bij een ander neerleggen. En idd 800 ernstig zieken is niet veel op een heel lans. Bizar dat wij in een welvarend land als Nederland niet in staat zijn te zorgen voor betere werkomstandigheden en meer bedden in de zorg. Als corona er niet was geweest was dit probleem ook aan het licht gekomen door de vergrijzing. Hoe dan ook ik hoop dat het een wake up call is om hier zsm verandering in te brengen. 

Hier in de sportkantine vermelden ze op de site wel dat je je QR code moet laten zien maar in de praktijk gebeurd dat helemaal niet.

Wat ik sowieso raar vindt aan de QRcode is dat als je als gevaccineerde besmet bent toch je vinkjes behoudt ook al kan je iedereen besmetten. 
De niet gevaccineerden moeten vooraf testen en zijn echt schoon. 
De QRcode is schijnveiligheid want het zegt niks over je actuele besmettingsstaat. De niet gevaccineerden zouden juist angst van de gevaccineerden moeten hebben. 

Miraval schreef op 20-10-2021 om 08:16:

Alles wegbezuinigen en nu met een vinger wijzen naar de burgers dat die hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Lekker de schuld bij een ander neerleggen. 

Oh, don't get me started... En ook het idee dat dit, zelfs met ons zwaar uitgedunde zorgsysteem niet nodig was geweest, kan me woest maken. Het is natuurlijk de koe in de kont kijken, maar Taiwan - het land dicht naast China - probeerde te waarschuwen. Ze zagen het in China destijds helemaal verkeerd gaan en hebben naar aanleiding daarvan gehandeld. Taiwan heeft ervaring met sars en had naar aanleiding daarvan een heel nationaal epidemierespons systeem opgezet. Dat systeem wilden ze op een presenteerblaadje aanreiken aan de Westerse wereld met de boodschap: "Er komt iets heftigs jullie kant op, wij hebben de middelen en de ervaring, wij kunnen helpen." En wij zeiden: "Bedankt, maar laat maar. Dit virus komt niet naar Europa / de VS." 

De Westerse wereld wordt geleid door hebberige oliebollen, wat prima is - zolang we varen op rustig water, zonder wolkjes aan de lucht. Maar hoe stupide ben je, dat je van een ander schip hoort: "Er komt een storm aan! Maar geen nood, wij hebben daadwerkelijk eerder een storm bevaren, wij kunnen je eruit te leiden." En jij zegt: "Ja, bedankt - maar we willen dat andere grote schip niet voor het hoofd stoten... ja precies, dat ene grote schip dat nu midden in de storm dreigt te kapseizen. Maar van daaruit krijgen we de boodschap dat er niks aan de hand is... Dus we gaan niet naar jullie luisteren oké?" 

Hoe dan ook: mijn broertje en vrienden zaten in de lente van 2020 in Taiwan, alles was open en zij merkten eigenlijk niks van corona, dankzij het zeer effectieve epidemierespons systeem, waarmee Taiwan het virus goed onder controle kreeg. En eigenlijk tot op de dag van vandaag nog steeds heeft (ze hebben wel een probleempje gehad in de zomer van dit jaar, maar dat zijn ze ook weer de baas - en van mijn vrienden die daar nog steeds zitten hoorde ik eigenlijk dat zij er nog steeds heel weinig van merkten). Mijn broertje zei letterlijk tegen mij: "Waarom proberen jullie het wiel zelf uit te vinden? Snap je dan niet dat het zo een potje wordt?" Nouja, en een potje is het geworden. Gelukkig hebben ook wij inmiddels #Taiwancanhelp gelezen. 

Er is in de Westerse wereld zwaar gegokt met de gezondheid van burgers - mogelijk om China niet boos te maken - en verloren. Dat je het dan als regering zijnde voor elkaar krijgt om naar een groepje ongevaccineerde burgers te wijzen en te zeggen: "Door jullie zitten we in deze QR-code ellende en is de zorg overbelast,"... dan heb je ballen hoor. 


Sorry voor deze tweede rant... :p
 

Ongelooflijk dat er dan nog mensen zijn die de tweedeling van gevaccineerden en ongevaccineerden nog extremer willen maken en tot daadwerkelijk uitsluitend van groepen mensen over willen gaan. Heel zorgwekkend dit soort reacties.

Pfff. Het is wat met die qr-codes.. bij een drukke kroeg in het dorp heb ik niks hoeven laten zien (wat ik een beetje frapant vond), en een van de lokale voetbalverenigingen heeft al twee controles gehad! 
Als ik nu besmet was geweest, was dat echt in de overvolle kroeg gebeurd, en niet in de voetbalkantine..

Nimlot schreef op 20-10-2021 om 09:12:

Wat ik sowieso raar vindt aan de QRcode is dat als je als gevaccineerde besmet bent toch je vinkjes behoudt ook al kan je iedereen besmetten.
De niet gevaccineerden moeten vooraf testen en zijn echt schoon.
De QRcode is schijnveiligheid want het zegt niks over je actuele besmettingsstaat. De niet gevaccineerden zouden juist angst van de gevaccineerden moeten hebben.

Ken je het feit dat je minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent? En dat iedereen, ook jij in het dagelijks leven of in je werk, het moet doen met kansberekeningen? 

Dat samen maakt waarom men gekozen heeft voor deze aanpak. Daar kun je zeker een mening over hebben, maar het is handig dat je de feitelijke onderbouwing ervan kent.

gr Angela

Nimlot schreef op 20-10-2021 om 09:54:

Ongelooflijk dat er dan nog mensen zijn die de tweedeling van gevaccineerden en ongevaccineerden nog extremer willen maken en tot daadwerkelijk uitsluitend van groepen mensen over willen gaan. Heel zorgwekkend dit soort reacties.

Dat is ook mijn ervaring. Het gemak waarmee ongevaccineerden weggezet worden als wappies. Dat er zelfs door sommigen gesproken wordt over het weigeren van zorg... waar zijn we beland met zijn allen? 

Op de korte termijn is er nu helaas geen oplossing maar mag toch wel hopen dat er plannen zijn voor de toekomst dat het nooit meer zo ver kan komen. 

En de cancel cultuur draait op volle toeren. Kotsmisselijk word ik ervan. Weg is de eigen keuze om te kiezen voor een vaccinatie. En als je maat durft te denken dat dit slechts het begin is ben je een complot denker... nee 2 jaar geleden had niemand gedacht dat je moest bewijzen gezond te zijn om ergens binnen te komen en zie hier... 

Ik ben overigens wel gevaccineerd maar ben erg voor vrije keuze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.