Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 17:46 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 17:42:

[..]

Ze kunnen ook de anderhalve meter blijven handhaven. Dan hoeft de check niet. Maar dat wil men ook niet. Tja.

Ja is dat zo? 

3xscheepsrecht schreef op 25-09-2021 om 16:57:

[..]

Vorig jaar zaten we in een lockdown, nu zijn er amper maatregelen, dat is niet te vergelijken. Ik vind het ook zonde van het geld (en mijn tijd) maar zolang er geen vaccinatieplicht is zie ik ook geen andere oplossing dan toch nog enkele maatregelen handhaven om de druk op de ic te spreiden.

Vaccinatieplicht is ook helemaal niet nodig. Wel als we alle vaccinaties voor onszelf hebben zitten hamsteren. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 17:47 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 25-09-2021 om 17:46:

[..]

Vaccinatieplicht is ook helemaal niet nodig. Wel als we alle vaccinaties voor onszelf hebben zitten hamsteren.

Als we geen maatregelen willen zullen er minder ongevaccineerde moeten zijn die op de ic terecht komen. Dus of je er nou voor of tegen bent, een vaccinatieplicht zou er wel voor zorgen dat we geen maatregelen meer nodig hebben. 

Mevrouw75 schreef op 25-09-2021 om 17:44:

[..]

Oh, nou het was vandaag mooi weer dus we konden op het terras, maar ik kon zo naar de wc lopen.

Ja, dat mag dus helemaal niet van Hugo !

3xscheepsrecht schreef op 25-09-2021 om 17:47:

[..]

Als we geen maatregelen willen zullen er minder ongevaccineerde moeten zijn die op de ic terecht komen. Dus of je er nou voor of tegen bent, een vaccinatieplicht zou er wel voor zorgen dat we geen maatregelen meer nodig hebben.

Nou ja begrijp ergens wel wat ze wil zeggen. Zolang er nog heel veel landen zijn waar een vaccinatie haast onmogelijk is en waar wel vrijelijk naartoe gereisd kan worden is het risico op mutaties alleen maar groter. 

Wanneer de vaccinaties eerlijker verdeeld zouden zijn geweest over de gehele wereld had je misschien ook veel minder "last" gehad van de Delta variant. En wie weet welke variant nog in de toekomst.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 17:50

3xscheepsrecht schreef op 25-09-2021 om 17:46:

[..]

Ja is dat zo?

I stand corrected. Mag niet.

EHR schreef op 25-09-2021 om 16:42:

[..]


Misschien moet je je dan eerst wat beter in de wet verdiepen. Oh, en voordat je die bal terugkaatst; twee mastertitels Rechtsgeleerdheid verder hier. Dus ja, ik weet waar ik het over heb.

Kun je dit uitleggen? 

3xscheepsrecht schreef op 25-09-2021 om 17:47:

[..]

Als we geen maatregelen willen zullen er minder ongevaccineerde moeten zijn die op de ic terecht komen. Dus of je er nou voor of tegen bent, een vaccinatieplicht zou er wel voor zorgen dat we geen maatregelen meer nodig hebben.

Zodra er heleboel landen problemen hebben om überhaupt aan vaccinaties te komen is het water naar de zee dragen hoor. De wereld is groter dan Nederland, West-Europa en Amerika. 

Poeziemauw schreef op 25-09-2021 om 17:19:

fijn idee dat al deze mensen om mij heen in feite corona vrij zijn of bewust proberen eraan bij te dragen.

 Ze stonden met 7 man personeel en soms echt gewoon niks te doen. 

Die 7 man personeel zijn mogelijk allemaal niet gevaccineerd/getest/ziekte dus het dik gedrukte is geen vast gegeven.

Vandaag tijdens een kopje koffie drinken binnen, niet gecontroleerd. 

Op vakantie in Frankrijk werden we overal gecontroleerd, was maar een kleine moeite en ik vond het wel een prettig idee dat iedereen om mij heen getest of gevaccineerd was. 

Klaas_Jesper schreef op 25-09-2021 om 17:52:

[..]

Kun je dit uitleggen?

Even punt maken ofzo? Vrij offtopic

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-09-2021 om 19:04

Brienne schreef op 25-09-2021 om 18:52:

Vandaag tijdens een kopje koffie drinken binnen, niet gecontroleerd.

Op vakantie in Frankrijk werden we overal gecontroleerd, was maar een kleine moeite en ik vond het wel een prettig idee dat iedereen om mij heen getest of gevaccineerd was.

Als je controle een prettig idee vind, waarom ben je dan toch koffie gaan drinken in een tent die niet controleerd?

Ik ben gevaccineerd en men zal mij niet vinden op plekken waar niet gecontroleerd wordt. En ik hoop dat er goed gehandhaafd wordt

Mallebeppie schreef op 25-09-2021 om 19:04:

[..]

Ik ben gevaccineerd en men zal mij niet vinden op plekken waar niet gecontroleerd wordt.

In iedere horecazaak lopen (tussen alle tafels door) een (flink) aantal niet-gecontroleerde mensen rond. Namelijk het personeel.

Granny71 schreef op 25-09-2021 om 17:59:

[..]

Die 7 man personeel zijn mogelijk allemaal niet gevaccineerd/getest/ziekte dus het dik gedrukte is geen vast gegeven.


Dat vroeg ik mij dus inderdaad af. Mag personeel wel werken/ naar binnen als zij niet een groen vinkje krijgen. 
Verplichten kan eigenlijk niet want iets met wetgeving enzo maar krom is het dan wel. Bezoeker die veelal zit moet groen zijn, loslopende bediening die veelal jong is niet. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-09-2021 om 19:12

Granny71 schreef op 25-09-2021 om 19:06:

[..]

In iedere horecazaak lopen (tussen alle tafels door) een (flink) aantal niet-gecontroleerde mensen rond. Namelijk het personeel.

Die lopen ook in toko's waar niet gecontroleerd wordt. Nog meer risico dus! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.