Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

25-09-2021 om 15:22

Waarom ben je teleurgesteld daarin?

Jep, HEMA, inclusief legitimatie

https://nos.nl/artikel/2399085-kabinet-horecazaken-die-pas-niet-controleren-riskeren-sluiting

Ik ben nergens geweest vandaag dus nog geen ervaring, ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan. 

Het vervelende van niet controleren is dat je achteraf nooit zult weten of een eventuele nieuwe besmettingsgolf of een significante verhoging daardoor komt. En dan zal de horeca weer dicht moeten..... 

En ik vind het onverantwoord. Het is ook ellebogen-concurrentie gezeik, want degenen die zich er wel aan willen houden dragen dus in hun eentje de zwaardere lasten. 
Daarom wil ik niet gebruik maken van horecazaken die niet controleren.

gr Angela

EHR

EHR

25-09-2021 om 15:46

Heerlijk geluncht en niks hoeven laten zien. En zijn ze ook niet van plan, tenzij met rug tegen de muur. 

Negatieve test mag ook toch??

Geen idee hoe het werkt eigenlijk,want ben er tot nu toe elke keer makkelijk tussendoor geglipt. Ik vind die hele corona-pas sowieso al te gestoord voor woorden, dus mij hoor je niet klagen hoor.

bij de voetbalkantine, met check geboortedatum 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 16:08 Topicstarter

appeltje_ schreef op 25-09-2021 om 16:02:

Negatieve test mag ook toch??

Geen idee hoe het werkt eigenlijk,want ben er tot nu toe elke keer makkelijk tussendoor geglipt. Ik vind die hele corona-pas sowieso al te gestoord voor woorden, dus mij hoor je niet klagen hoor.

Klopt maar negatieve test is ook geldige qr code in app dus zelfde principe als vaccinatie of hersteld van corona

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 16:08 Topicstarter

BlueHeart schreef op 25-09-2021 om 15:22:

Waarom ben je teleurgesteld daarin?

Om dezelfde reden dat ik vond dat de avondklok gehandhaafd moest worden. En de overige maatregelen. De wet geldt voor iedereen. 

3xscheepsrecht schreef op 25-09-2021 om 16:08:

[..]

Klopt maar negatieve test is ook geldige qr code in app dus zelfde principe als vaccinatie of hersteld van corona

'Hersteld van corona' geldt maar een half jaar. Telt dus minder mee dan een vaccinatie. Raar, want eerder werd gesteld dat je, als je corona gehad had, genoeg had aan één vaccinatie. 

Hoop dat het een kwestie van tijd is en dat de zaken die de regels aan hun laars lappen een fikse sanctie krijgen. Las zelfs dat het tot sluiting van de zaak kan leiden, kunnen ze daar weer over gaan zeuren. Weer typisch NL gezien het in andere landen wel gewoon gehandhaafd wordt.

Wilgenkatje- schreef op 25-09-2021 om 16:11:

[..]

'Hersteld van corona' geldt maar een half jaar. Telt dus minder mee dan een vaccinatie. Raar, want eerder werd gesteld dat je, als je corona gehad had, genoeg had aan één vaccinatie.

Dat geld voor herstel na corona zonder vaccinatie. Na 1 vaccinatie ben je volledig gevaccineerd als je corona bewezen gehad hebt. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 16:27 Topicstarter

Wat ik begreep is in mijn woonplaats door de burgermeester toegezegd dat er niet gehandhaafd zal worden. Van mij mogen al die burgemeesters ontslagen worden. Dat doen ze bij Mona Keijzer immers ook 😉 

EHR

EHR

25-09-2021 om 16:28

Desire schreef op 25-09-2021 om 16:20:

Hoop dat het een kwestie van tijd is en dat de zaken die de regels aan hun laars lappen een fikse sanctie krijgen. Las zelfs dat het tot sluiting van de zaak kan leiden, kunnen ze daar weer over gaan zeuren. Weer typisch NL gezien het in andere landen wel gewoon gehandhaafd wordt.


Ik ben zo benieuwd wat de grens dan wel is voor mensen zoals jij. Blijkbaar niet bij horeca en evenementen. Wel bij supermarkten? Of heb je dan nog steeds zoiets van "ach, eigen schuld dikke bult, dan laat je je maar vaccineren of testen."

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe gehersenspoeld mensen zijn dat ze de die hele QR-code normaal vinden. En dan notabene in deze fase van de pandemie.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

25-09-2021 om 16:32 Topicstarter

EHR schreef op 25-09-2021 om 16:28:

[..]

Ik ben zo benieuwd wat de grens dan wel is voor types zoals jij. Blijkbaar niet bij horeca en evenementen. Wel bij supermarkten? Of heb je dan nog steeds zoiets van "ach, eigen schuld dikke bult, dan laat je je maar vaccineren of testen."

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe gehersenspoeld mensen zijn dat ze de die hele QR-code normaal vinden. En dan notabene in deze fase van de pandemie.

Types zoals jij.... Van mij mogen ze ook prima bij zwembaden, sportscholen en dergelijke een qr code vragen. Supermarkten is voor mij een grens omdat eten een eerste levensbehoefte is maar verder bij alle 'luxe' dingen: prima idee een bewijs van vaccinatie/negatieve test!

EHR schreef op 25-09-2021 om 16:28:

[..]

Ik ben zo benieuwd wat de grens dan wel is voor types zoals jij. Blijkbaar niet bij horeca en evenementen. Wel bij supermarkten? Of heb je dan nog steeds zoiets van "ach, eigen schuld dikke bult, dan laat je je maar vaccineren of testen."

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe gehersenspoeld mensen zijn dat ze de die hele QR-code normaal vinden. En dan notabene in deze fase van de pandemie.

Types zoals ik? De regels zijn er niet voor niets, heeft helemaal niks met gehersenspoeld te maken. Kun je ook op een andere manier dan dit discussiëren?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.