Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:35

Met een taxi naar de teststraat?

Iemand uit mijn omgeving zegt dat hij een positieve zelftest heeft en dus moest gaan testen bij de GGD. Hij heeft ook klachten zegt hij, maar kan vanwege lichamelijke beperkingen en geen auto niet zelf naar de teststraat komen. Vanwege de klachten mag je dan toch ook niet met het openbaar vervoer of een taxi? Toch is diegene blijkbaar door een taxi naar de testlocatie gebracht. Ik vind dat nogal vreemd, vraag me af of meer taxibedrijven dat doen. 


Volgens mij toch echt niet de bedoeling. Ook niet met de bus. 

Is altijd lastig, zo'n situatie... 

In neem aan dat de taxichauffeur op de hoogte was? Dan is het toch aan die persoon of er wel of geen ritjes naar de teststraat gedaan worden? 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:39

Ik weet niet precies hoe of wat, maar ik dacht toch dat er voor de mensen die echt geen mogelijkheid hebben om er op eigen gelegenheid te komen, de mogelijkheid bestaan om zich thuis te laten testen. Via huisarts of Rode Kruis of GGD oid?

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:41

Schommelstoel schreef op 26-10-2021 om 15:38:

In neem aan dat de taxichauffeur op de hoogte was? Dan is het toch aan die persoon of er wel of geen ritjes naar de teststraat gedaan worden?

Geen idee of die op de hoogte was. Maar lijkt mij dat je meteen op je hoede bent als taxichauffeur als iemand al snotterend in je auto komt en zegt naar de teststraat te willen. 

Als je googlet op ‘taxi, teststraat’ zie je dat heel veel taxibedrijven dit als service bieden. Ze zullen de klant dan wel goed afschermen van de chauffeur en de taxi nadien goed schoonmaken en luchten (hoop ik). 

Nera schreef op 26-10-2021 om 15:41:

[..]

Geen idee of die op de hoogte was. Maar lijkt mij dat je meteen op je hoede bent als taxichauffeur als iemand al snotterend in je auto komt en zegt naar de teststraat te willen.

Precies. En dan is er dus een stukje eigen verantwoordelijkheid of je die persoon wel of niet meeneemt naar de teststraat. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

26-10-2021 om 15:44

Nera schreef op 26-10-2021 om 15:39:

Ik weet niet precies hoe of wat, maar ik dacht toch dat er voor de mensen die echt geen mogelijkheid hebben om er op eigen gelegenheid te komen, de mogelijkheid bestaan om zich thuis te laten testen. Via huisarts of Rode Kruis of GGD oid?

Ik heb dit maanden geleden gevraagd bij de GGD (geen auto), ik moest maar een kennis of familielid vragen te rijden. Maar met OV mag niet.. Ik blijf het apart vinden, waarom is het niet mogelijk voor mensen zonder vervoer om bij de huisarts te laten testen of iets.

Eerder had je bij onze huisarts een aparte ruimte met ingang voor mensen die symptomen hadden (huisarts was ook helemaal beschermd), in zo iets kunnen ze ook testen afnemen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:45

Oh, daar had ik nog niet aan gedacht. Misschien inderdaad een scherm tussen achterbank en voorstoelen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:47

Thunderbird schreef op 26-10-2021 om 15:44:

[..]

Ik heb dit maanden geleden gevraagd bij de GGD (geen auto), ik moest maar een kennis of familielid vragen te rijden. Maar met OV mag niet.. Ik blijf het apart vinden, waarom is het niet mogelijk voor mensen zonder vervoer om bij de huisarts te laten testen of iets.

Eerder had je bij onze huisarts een aparte ruimte met ingang voor mensen die symptomen hadden (huisarts was ook helemaal beschermd), in zo iets kunnen ze ook testen afnemen.

Inderdaad heel vreemd. Er zijn toch genoeg mensen in die situatie zou je denken. 

Als je bedlegerig bent of anderszins volledig afhankelijk van hulp, dan is in overleg met de GGD een test aan huis soms wel mogelijk. Als je belt voor een testafspraak, dan wordt er bekeken wat er mogelijk is. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

26-10-2021 om 15:49

Piratenkoningin schreef op 26-10-2021 om 15:47:

Als je bedlegerig bent of anderszins volledig afhankelijk van hulp, dan is in overleg met de GGD een test aan huis soms wel mogelijk. Als je belt voor een testafspraak, dan wordt er bekeken wat er mogelijk is.

Maar niet voor mensen die niet hulpbehoevend zijn maar gewoon geen vervoer hebben en te ver weg wonen. Ik moest 40 km reizen voor een test, ja dat ga ik niet met de fiets doen als ik koorts heb.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-10-2021 om 15:52

Thunderbird schreef op 26-10-2021 om 15:49:

[..]

Maar niet voor mensen die niet hulpbehoevend zijn maar gewoon geen vervoer hebben en te ver weg wonen. Ik moest 40 km reizen voor een test, ja dat ga ik niet met de fiets doen als ik koorts heb.

Van de zotte vind ik dat. Laat het dan gewoon mogelijk zijn om een afspraak te maken waarbij iemand je thuis komt testen. Desnoods even buiten bij de deur of in je tuin als je die hebt. Een ziek persoon 40 km laten reizen... dan maar niet testen hoor, zou ik dan denken. 

Thunderbird schreef op 26-10-2021 om 15:49:

[..]

Maar niet voor mensen die niet hulpbehoevend zijn maar gewoon geen vervoer hebben en te ver weg wonen. Ik moest 40 km reizen voor een test, ja dat ga ik niet met de fiets doen als ik koorts heb.

Klopt. Niet zo best geregeld. De meeste testlocaties zijn ook vooral goed met de auto bereikbaar. Zelfs als het geen 40 maar 10-15 km fietsen is binnen een stad is dat al niet echt fijn / niet te doen als je ziek bent. 

hier is de testlocatie 5km verderop, waarbij een deel van de weg nog een fkinke gatenkaas is ook. Op mijn oude opoefiets zonder versnellingen was dat zonder mijn long covid al vermoeiend. Als ik nu symptomen krijg moet ik mijzelf in quarantaine zetten voor het geval het corona is, want testen is onhaalbaar.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

26-10-2021 om 15:58

Thunderbird schreef op 26-10-2021 om 15:44:

[..]

Ik heb dit maanden geleden gevraagd bij de GGD (geen auto), ik moest maar een kennis of familielid vragen te rijden. Maar met OV mag niet.. Ik blijf het apart vinden, waarom is het niet mogelijk voor mensen zonder vervoer om bij de huisarts te laten testen of iets.

Eerder had je bij onze huisarts een aparte ruimte met ingang voor mensen die symptomen hadden (huisarts was ook helemaal beschermd), in zo iets kunnen ze ook testen afnemen.

En hoe komen die mensen bij de huisartsenpraktijk dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.