Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Maatregelen 12-11 genoeg om het tij te keren (lockdown-light)

Peiling

Is dit wel genoeg om het tij te keren?
101 stemmen
3%
25%
72%

Yasminaaa schreef op 17-11-2021 om 11:19:


Ze moeten even een hele korte lockdown van hoogstens paar weken doen doen, snel de boosterprikken erin voor iedereen die dat wil en daarna alles open op 1,5 meter afstand en dan gaat het gewoon goed.

Ik help het je hopen ....

Yasminaaa schreef op 17-11-2021 om 11:19:

[..]

Die coronapas werkt ook echt fantastisch he. De besmettingen schieten steeds zwaar omhoog en omdat de coronapas zo goed werkt willen ze hem nog verder uitbreiden. Nergens blijkt uit dat 2g of 3g werkt. 1G zou al helemaal belachelijk zijn en ik neem aan dat heel veel mensen daar niet aan mee zullen gaan doen.

Ze moeten even een hele korte lockdown van hoogstens paar weken doen doen, snel de boosterprikken erin voor iedereen die dat wil en daarna alles open op 1,5 meter afstand en dan gaat het gewoon goed. Uiteindelijk weer terug naar normaal. Ik snap niet waarom ze toch koste wat kost die coronapas er doorheen willen drukken. Ook tijdens het debat van gisteren werd die vraag herhaaldelijk gesteld, maar er werd maar omheen gedraaid en een echt antwoord bleef uit. Ik denk dat die coronapas niet gaat om de volksgezondheid want nergens blijkt uit dat het echt werkt, eerder averechts.

Ze hadden nooit die 1,5 meter moeten loslaten en de mondkapjes moeten afschaffen. Juist die 2 maatregelen werken prima. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-11-2021 om 13:00

redbulletje schreef op 17-11-2021 om 12:50:

[..]

Ze hadden nooit die 1,5 meter moeten loslaten en de mondkapjes moeten afschaffen. Juist die 2 maatregelen werken prima.


Niets helpt echt, denk ik, zolang mensen in hun vrije tijd in grote gezelschappen bij elkaar gaan zitten in niet goed geventileerde ruimtes. 

Maar ik woon in het centrum van een grote stad en ik moet zeggen: ‘s avonds lijkt het hier qua straatbeeld wel een mediterraan land. Grote groepen mensen die aan het socializen zijn op straat, in de buitenlucht. Dat is echt iets nieuws. 

Yasminaaa schreef op 17-11-2021 om 11:19:

[..]

Die coronapas werkt ook echt fantastisch he. De besmettingen schieten steeds zwaar omhoog en omdat de coronapas zo goed werkt willen ze hem nog verder uitbreiden. Nergens blijkt uit dat 2g of 3g werkt. 1G zou al helemaal belachelijk zijn en ik neem aan dat heel veel mensen daar niet aan mee zullen gaan doen.

Ze moeten even een hele korte lockdown van hoogstens paar weken doen doen, snel de boosterprikken erin voor iedereen die dat wil en daarna alles open op 1,5 meter afstand en dan gaat het gewoon goed. Uiteindelijk weer terug naar normaal. Ik snap niet waarom ze toch koste wat kost die coronapas er doorheen willen drukken. Ook tijdens het debat van gisteren werd die vraag herhaaldelijk gesteld, maar er werd maar omheen gedraaid en een echt antwoord bleef uit. Ik denk dat die coronapas niet gaat om de volksgezondheid want nergens blijkt uit dat het echt werkt, eerder averechts.



"Werkt zo’n verzwaring van de QR-code?


(...) Volgens een analyse van de TU Delft draagt 2G flink bij ten opzichte van het huidige deurbeleid. Onderzoekers van de universiteit maakten een rekenmodel rond een fictief evenement met 100.000 bezoekers.


Wat bleek: met de 2G-maatregelen zijn op een evenement 25 procent minder besmettingen ten opzichte van het huidige 3G-deurbeleid. De winst wordt behaald in ziekenhuisopname na het festival. Die daalt bij 2G met 94 procent, ten opzichte van een festival nu.

(...) De onderzoekers modelleerden nog een scenario: iedereen testen. Dan zijn mensen zonder inenting wel welkom. Vergeleken met 2G daalt dan het aantal besmettingen nog verder. Die besmettingen zijn nog steeds wel mogelijk, omdat een sneltest vooraf niet elke infectie opspoort. Keerzijde: het aantal ziekenhuisopnames stijgt in dit scenario, omdat bezoekers zonder afweer bij besmetting een twintig keer groter risico op ziekenhuisopname lopen. (...)

Conclusie: er valt winst te behalen met een 2G-deurbeleid of iedereen testen. Maar geen van de scenario’s is waterdicht. (...) Voor de werking van 2G blijft het rekenmodel echter wel staan, zegt Kolen. Vermoedelijk zal er met 2G ook in de horeca winst worden geboekt ten opzichte van het huidige beleid, alleen zijn de absolute aantallen onbekend."

Citaten komen uit een artikel in Trouw van 12 november.

2G zal het hele probleem beslist niet oplossen, dat beweert ook niemand. Maar het zal één bron van ziekenhuisopnames vrijwel helemaal laten opdrogen en daarmee de ziekenhuisopnames reduceren. 

Jij beweert dat het niet werkt. Waardoor wordt dat onderbouwd? Of 'vind je dat gewoon'?

Mija schreef op 17-11-2021 om 13:09:

[..]



"Werkt zo’n verzwaring van de QR-code?

(...) Volgens een analyse van de TU Delft draagt 2G flink bij ten opzichte van het huidige deurbeleid. Onderzoekers van de universiteit maakten een rekenmodel rond een fictief evenement met 100.000 bezoekers.

Wat bleek: met de 2G-maatregelen zijn op een evenement 25 procent minder besmettingen ten opzichte van het huidige 3G-deurbeleid. De winst wordt behaald in ziekenhuisopname na het festival. Die daalt bij 2G met 94 procent, ten opzichte van een festival nu.

(...) De onderzoekers modelleerden nog een scenario: iedereen testen. Dan zijn mensen zonder inenting wel welkom. Vergeleken met 2G daalt dan het aantal besmettingen nog verder. Die besmettingen zijn nog steeds wel mogelijk, omdat een sneltest vooraf niet elke infectie opspoort. Keerzijde: het aantal ziekenhuisopnames stijgt in dit scenario, omdat bezoekers zonder afweer bij besmetting een twintig keer groter risico op ziekenhuisopname lopen.

Conclusie: er valt winst te behalen met een 2G-deurbeleid of iedereen testen. Maar geen van de scenario’s is waterdicht. (...) Voor de werking van 2G blijft het rekenmodel echter wel staan, zegt Kolen. Vermoedelijk zal er met 2G ook in de horeca winst worden geboekt ten opzichte van het huidige beleid, alleen zijn de absolute aantallen onbekend."

2G zal het hele probleem niet oplossen, dat beweert ook niemand. Maar het zal één bron van ziekenhuisopnames vrijwel helemaal laten opdrogen en daarmee de ziekenhuisopnames reduceren.

Jij beweert dat het niet werkt. Waardoor wordt dat onderbouwd? Of 'vind je dat gewoon'?

Festivals worden doorgaans door jongeren bezocht en die zullen zelf minder snel in 't ziekenhuis komen. Maar ze kunnen die besmetting wel doorgeven aan hun (groot)ouders. 

redbulletje schreef op 17-11-2021 om 12:50:

[..]

Ze hadden nooit die 1,5 meter moeten loslaten en de mondkapjes moeten afschaffen. Juist die 2 maatregelen werken prima.

Mondkapjes denk ik niet maar 1,5 meter zeker wel. Dat is ook aangetoond en dan gsan de cijfers in ieder geval niet zo door het dak.

Mija schreef op 17-11-2021 om 13:09:

[..]



"Werkt zo’n verzwaring van de QR-code?


(...) Volgens een analyse van de TU Delft draagt 2G flink bij ten opzichte van het huidige deurbeleid. Onderzoekers van de universiteit maakten een rekenmodel rond een fictief evenement met 100.000 bezoekers.


Wat bleek: met de 2G-maatregelen zijn op een evenement 25 procent minder besmettingen ten opzichte van het huidige 3G-deurbeleid. De winst wordt behaald in ziekenhuisopname na het festival. Die daalt bij 2G met 94 procent, ten opzichte van een festival nu.

(...) De onderzoekers modelleerden nog een scenario: iedereen testen. Dan zijn mensen zonder inenting wel welkom. Vergeleken met 2G daalt dan het aantal besmettingen nog verder. Die besmettingen zijn nog steeds wel mogelijk, omdat een sneltest vooraf niet elke infectie opspoort. Keerzijde: het aantal ziekenhuisopnames stijgt in dit scenario, omdat bezoekers zonder afweer bij besmetting een twintig keer groter risico op ziekenhuisopname lopen. (...)

Conclusie: er valt winst te behalen met een 2G-deurbeleid of iedereen testen. Maar geen van de scenario’s is waterdicht. (...) Voor de werking van 2G blijft het rekenmodel echter wel staan, zegt Kolen. Vermoedelijk zal er met 2G ook in de horeca winst worden geboekt ten opzichte van het huidige beleid, alleen zijn de absolute aantallen onbekend."

Citaten komen uit een artikel in Trouw van 12 november.

2G zal het hele probleem beslist niet oplossen, dat beweert ook niemand. Maar het zal één bron van ziekenhuisopnames vrijwel helemaal laten opdrogen en daarmee de ziekenhuisopnames reduceren.

Jij beweert dat het niet werkt. Waardoor wordt dat onderbouwd? Of 'vind je dat gewoon'?

In oostenrijk en in Duitsland gaat het ook dtamatisch en zij werken ook met 2g. De landen waar het goed gaat werken niet met 2g. Theorie is leuk maar de praktijk is gewoon weerbarstiger. En tot 2x keer toe loopt het iit de hand zodra ze de 1,5 meter weg lieten en de coronapas ervoor in de plaats kwam.

Gisteren was er ook een debat over de coronapas. Herhaaldelijk werd gevraagd naar de onderbouwing waaruit xou blijken dat de coronapas zou helpen het coronavirus onder controle te houden

 Er volgde geen enkel concreet antwoord, alleen maar vaag om de hete brei heen draaien. Zegt genoeg. Waarom dat toch per se verder willen doorvoeren, terwijl het positieve effect op geen enkele wijze is aangetoond, in tegendeel. Dit gaat niet om de volksgezondheid dus. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-11-2021 om 22:31

Er komt vrijdag een berekening mbt 1G 2G en 3G. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. 

Drietje schreef op 17-11-2021 om 22:31:

Er komt vrijdag een berekening mbt 1G 2G en 3G. Ik ben benieuwd wat daaruit komt.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De berekeningen die ik tot nu toe heb gezien spreken voor 2G. Maar alles valt of staat met de naleving of controle.

Ik ben voor 2G, maar ben sceptisch of dat dan beter wordt.

Yasminaaa schreef op 17-11-2021 om 22:25:

[..]

In oostenrijk en in Duitsland gaat het ook dtamatisch en zij werken ook met 2g. De landen waar het goed gaat werken niet met 2g. Theorie is leuk maar de praktijk is gewoon weerbarstiger. En tot 2x keer toe loopt het iit de hand zodra ze de 1,5 meter weg lieten en de coronapas ervoor in de plaats kwam.

Oostenrijk is net begonnen met de 2G omdat er te weinig gevaccineerd is daar. De ongevaccineerden zorgen voor de grote druk op de zorg, niet de gevaccineerden. Een korte lockdown helpt dus geen bal zolang die mensen daarna weer gezellig bij elkaar gaan zitten (als ze zich tijdens de lockdown al aan de regels houden). De IC's liggen vol ongevaccineerden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-11-2021 om 07:27

Yasminaaa schreef op 17-11-2021 om 11:19:

[..]

Die coronapas werkt ook echt fantastisch he. De besmettingen schieten steeds zwaar omhoog en omdat de coronapas zo goed werkt willen ze hem nog verder uitbreiden. Nergens blijkt uit dat 2g of 3g werkt. 1G zou al helemaal belachelijk zijn en ik neem aan dat heel veel mensen daar niet aan mee zullen gaan doen.


Het gaat ook om de druk in ziekenhuizen.  

Drietje schreef op 17-11-2021 om 22:31:

Er komt vrijdag een berekening mbt 1G 2G en 3G. Ik ben benieuwd wat daaruit komt.

1G is helemaal niet haalbaar, want de testlocaties lopen nu al vol. 


Friezinnetje schreef op 18-11-2021 om 07:56:

[..]

1G is helemaal niet haalbaar, want de testlocaties lopen nu al vol.


Staat 1G niet voor gevaccineerd? 

redbulletje schreef op 18-11-2021 om 08:09:

[..]

Staat 1G niet voor gevaccineerd?

Nope getest.

Lollypopje schreef op 18-11-2021 om 08:12:

[..]

Nope getest.

Stom. Gevaccineerd is minder intensief dan iedereen wekelijks testen omdat de wappies geen shotje willen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.