Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Maak jij je winkelwagentje nog schoon?

Peiling

Houd jij je nog aan de hygiëne maatregelen?
178 stemmen
14%
51%
35%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-10-2021 om 13:19

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:18:

[Ieuw! Sinds Corona reinig ik hier thuis elke dag met ontsmettingsgel de lichtknopjes, de deurbel en de deurklinken.]



Maar op je werk niet, neem ik aan? De oplossing ligt best voor de hand: handen wassen, handen wassen, handen wassen. 

Ainne schreef op 30-10-2021 om 13:12:

Het lijkt wel of Zwaankip (en ik ook trouwens) zich moet verantoorden voor het feit dat ze haar karretje ontsmet. Raar.

Vooral zwaankip probeert ons te overtuigen dat dat karretje vies is, dat is ook zo vind ik ook. Maar de deurenvan de koeling zijn net zo vies net als de weegschaal en de pinautomaat. Als je dus wel je karretje ontsmet en de rest niet dan heeft het ontsmetten geen zin.  Maar als jij je goed voelt bij karretje ontsmetten dan doe je dat ik houd je niet tegen. 

Wednesday schreef op 30-10-2021 om 13:19:

[..]


Maar op je werk niet, neem ik aan? De oplossing ligt best voor de hand: handen wassen, handen wassen, handen wassen.

Sorry, ik kan niet meer werken. Ik ben officieel invalide verklaard. 


Bakblik schreef op 30-10-2021 om 13:22:

[..]

Vooral zwaankip probeert ons te overtuigen dat dat karretje vies is, dat is ook zo vind ik ook. Maar de deurenvan de koeling zijn net zo vies net als de weegschaal en de pinautomaat. Als je dus wel je karretje ontsmet en de rest niet dan heeft het ontsmetten geen zin. Maar als jij je goed voelt bij karretje ontsmetten dan doe je dat ik houd je niet tegen.

Jij hebt mijn vorige reactie niet gelezen? 

Ik heb uitgebreid verteld hoe ik ga winkelen. 

Lees even terug aub

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:30:

[..]

Jij hebt mijn vorige reactie niet gelezen?

Ik heb uitgebreid verteld hoe ik ga winkelen.

Lees even terug aub

Heb ik gelezen maar zoals ik het lees is het nog steeds niet op alle fronten echt "schoon". De boodschappen gaan thuis zo de (koel)kast in zonder ze te ontsmetten en die pak je toch ook vast met handen die net de deur van de koeling hebben beetgehad.

Dat lees ik als inconsequent beleid op het hygiënische vlak. 

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:18:

[..]

Ieuw! Sinds Corona reinig ik hier thuis elke dag met ontsmettingsgel de lichtknopjes, de deurbel en de deurklinken.



Komen daar zoveel andere mensen aan dan? 

Mijn moeder doet dat ook en staat met de gel in haar handen klaar als ik binnenstap. Panisch voor corona maar wel een pak peuken op een dag weg paffen en een fles wijn drinken waarvan je weet dat het slecht is. Dat snap ik niet.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-10-2021 om 13:41

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:27:

[..]

Sorry, ik kan niet meer werken. Ik ben officieel invalide verklaard.


Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Is al vervelend genoeg, lijkt me. Ik heb zelf gedurende de hele pandemie buitenshuis moeten werken en met het openbaar vervoer moeten reizen. Dan zit je al in een heel andere realiteit. Ik heb ook schoolgaande kinderen van wie de jongste nog maar net gevaccineerd is. Dagelijks zijn er tientallen situaties waarin ik besmet kan raken. Dus mijn strategie is: vaccineren, handen wassen, zelftesten voor feestjes/familiebijeenkomsten, teststraat bij klachten. 

Dolfje schreef op 30-10-2021 om 13:36:

[..]

Komen daar zoveel andere mensen aan dan?

Mijn moeder doet dat ook en staat met de gel in haar handen klaar als ik binnenstap. Panisch voor corona maar wel een pak peuken op een dag weg paffen en een fles wijn drinken waarvan je weet dat het slecht is. Dat snap ik niet.

Ik vind het heel erg wat betreft de peuken en de fles wijn per dag van jouw moeder, echt! Ik begrijp alleen niet wat ik daarmee te maken heb?

Insinueer je nu dat mensen die panisch zijn voor Corona allemaal volop roken en drinken? 

Nogmaals: sorry voor je moeder; ik wil haar zeker niet beledigen.

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:47:

[..]

Ik vind het heel erg wat betreft de peuken en de fles wijn per dag van jouw moeder, echt! Ik begrijp alleen niet wat ik daarmee te maken heb?

Insinueer je nu dat mensen die panisch zijn voor Corona allemaal volop roken en drinken?

Nogmaals: sorry voor je moeder; ik wil haar zeker niet beledigen.

Nee dat bedoel ik zeker niet! 

Ik bedoel dat ik het in haar geval niet snap , zo bang voor corona dat ze mij,en ander bezoek,  met de gel vol spuit en alles binnen af doet maar wel middelen tot zich neemt waarvan bewezen is dat het slecht is. Dat vind ik onlogisch. Moest daaraan denken omdat je zei alle deurklinken etc af te poetsen dat ik vroeg of er zoveel andere mensen aanzitten bij jouw thuis dan? Ze deed dat ook in de lockdown toen er niemand kwam. 

Dolfje schreef op 30-10-2021 om 13:52:

[..]

Nee dat bedoel ik zeker niet!

Ik bedoel dat ik het in haar geval niet snap , zo bang voor corona dat ze mij,en ander bezoek, met de gel vol spuit en alles binnen af doet maar wel middelen tot zich neemt waarvan bewezen is dat het slecht is. Dat vind ik onlogisch. Moest daaraan denken omdat je zei alle deurklinken etc af te poetsen dat ik vroeg of er zoveel andere mensen aanzitten bij jouw thuis dan? Ze deed dat ook in de lockdown toen er niemand kwam.

Tja, al voordat er sprake was van Corona poetste ik dagelijks  uit gewoonte alle deurklinken en de deurbel. 

De kinderen zijn allemaal de deur uit, ik woon hier nog met man alleen en toch blijf ik alles ontsmetten. De wc bv wordt hier alle dagen 2x gepoetst, zelfs al is er niemand langsgeweest. 

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 14:07:

[..]

Tja, al voordat er sprake was van Corona poetste ik dagelijks uit gewoonte alle deurklinken en de deurbel.

De kinderen zijn allemaal de deur uit, ik woon hier nog met man alleen en toch blijf ik alles ontsmetten. De wc bv wordt hier alle dagen 2x gepoetst, zelfs al is er niemand langsgeweest.

Klinkt niet gezond hoor.

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 14:07:

[..]

Tja, al voordat er sprake was van Corona poetste ik dagelijks uit gewoonte alle deurklinken en de deurbel.

De kinderen zijn allemaal de deur uit, ik woon hier nog met man alleen en toch blijf ik alles ontsmetten. De wc bv wordt hier alle dagen 2x gepoetst, zelfs al is er niemand langsgeweest.

Dan heb je toch gewoon smetvrees?

Herfstappeltaart schreef op 30-10-2021 om 14:23:

[..]

Dan heb je toch gewoon smetvrees?

Dat denk ik echt niet. Ik heb jarenlang als poetsvrouw gewerkt in scholen. Daar maakte de lichtschakelaars en de deurklinken schoonmaken gewoon deel uit van mijn takenpakket.

Ik heb dat gewoon 'overgenomen' naar bij mij thuis. 

Hoezo zou ik smetvrees hebben? 

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 15:38:

[..]

Dat denk ik echt niet. Ik heb jarenlang als poetsvrouw gewerkt in scholen. Daar maakte de lichtschakelaars en de deurklinken schoonmaken gewoon deel uit van mijn takenpakket.

Ik heb dat gewoon 'overgenomen' naar bij mij thuis.

Hoezo zou ik smetvrees hebben omdat ik n

Dan is het dus meer een gewoonte begrijp ik?

Herfstappeltaart schreef op 30-10-2021 om 15:39:

[..]

Dan is het dus meer een gewoonte begrijp ik?

Ja! Dat bedoel ik dus. Gewoon dagelijkse handelingen van op mijn werk die ik bij mij thuis overgenomen heb. 

In veel andere huishoudelijke taken ben ik veel lakser geworden dan vroeger. Helemaal geen smetvrees dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.