Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Maak jij je winkelwagentje nog schoon?

Vorig jaar mocht je niet eens zelf een winkelwagentje pakken en als je te dicht bij iemand in de buurt kwam werd je aangekeken alsof je melaats bent. 

Steeds vaker zie ik weer mensen met een mondkapje in de supermarkt.
Zo nu en dan wordt er nog gebruik gemaakt van het reinigingssysteem voor winkelwagentjes.

Zelf doe ik het maar sporadisch. Handen wassen bij thuiskomst? Meestal wel, niet altijd. Ik ben laks geworden. 

En jullie? Nog elke keer met desinfectie middel in de weer of lik je de karretjes af?
Voor de leuk een polletje. Toelichting is leuker. 

Peiling

Houd jij je nog aan de hygiëne maatregelen?
178 stemmen
14%
51%
35%

Nee nooit gedaan, ik was mijn handen direct na thuiskomst consequent. 

ik lik het karretje altijd ff af. 



Geintje, uiteraard. Maar nee, ik poets geen karretjes. Ik moet wel zeggen dat ik nog altijd gebruik maak van de dispenser voor je handen bij bijv. de hema/kruidvat/ed.

Ik heb de afgelopen 1,5 jaar nooit karretjes of mandjes schoongemaakt. Ik leef nog en ik heb Het Virus nog niet gehad (dat zegt natuurlijk niks, ik weet het). 

Ik ga met gewassen handen de deur uit, lik onderweg en in de winkel niet aan mijn handen en was ze opnieuw als ik thuis ben. En als ik tussendoor toch m'n neus wil snuiten (gezien het natte neuzen seizoen) of ergens aan heb gezeten, maak ik m'n handen schoon met de desinfectiegel die tegenwoordig overal staat. 

Nooit zelf gedaan en nu dus ook niet.

Ik hoop dat de supermarkten daar ook niet opnieuw mee beginnen. Bij mijn AH maakte een medewerker de wagentjes schoon voordat je hem kreeg. Dat ding was dan nog helemaal nat, dat voelde echt vies 

Karretje schoonmaken niet meer maar als ik thuiskom was ik altijd mijn handen. Dat deed ik al voordat corona er was.  Ben door medicijnen verhoogd vatbaar voor infecties van neus en keel. Ik houd nog afstand en als het weer moet dan komen ook de mondkapjes weer uit de la. 
Kinderen reizen met OV dus daar worden mondkapjes nog steeds gebruikt. Ook de zelftesten gaan hier op regelmatige basis in de neus. 

Nooit. En ik heb ook nog nooit bewust extra mijn handen gewassen. 

FaintOctopus42

FaintOctopus42

29-10-2021 om 14:53

Nooit, nooit gedaan ook. Zelfs het handen wassen bij thuiskomst heb ik nooit gedaan.
En ik heb (even afkloppen!) tot nu toe nog geen Corona gehad, zelfs nog nooit hoeven te testen.

Nooit gedaan, dus nu ook niet. Ik was mijn handen als ik thuis kom en dat was het. Ben gevaccineerd en heb Corona gehad. Ik geloof het wel

Nooit. Maar ik was steevast mijn handen als ik thuiskom. Altijd, zeker na het boodschappen doen of in het openbaar vervoer hebben gezeten. Dat doe ik ook als ik bij iemand anders thuis binnenkom. Ook al voor Corona.
Als je dan ziet wat voor vuiligheid er van je handen komt, brrrrr.

Oh, ik vind dat heerlijk! Ik spons die karretjes het liefst helemaal af en ontsmet bij het betreden van de supermarkt mijn handen en als ik het karretje buiten teruggezet heb na gedane boodschappen, loop ik speciaal nog even naar binnen voor een verfrissend pompje kledder in mijn handen voor ik de auto in stap. 

Het summum vind ik het buitenkraantje met water, zeep én ontsmettingsmateriaal bij de plaatselijke Hornbach en enkele restaurants hier in de omgeving. Pre-corona ging ik altijd al voor het eten plassen in restaurants, zodat ik lekker even die gore straat van mijn vingers kon spoelen, en als ik thuiskom, schrob ik mijn handen weer (ook altijd al gedaan, product van de opvoeding van mijn smetvrezerige moeder). Van mij mag dat altijd blijven bestaan!

Nooit en ook nooit gedaan. Ook dat extra handen wassen nooit gedaan. Corona heb ik wel gekregen maar niet van een winkelkarretje of te weinig handen wassen.

Wieder schreef op 29-10-2021 om 15:16:

Oh, ik vind dat heerlijk! Ik spons die karretjes het liefst helemaal af en ontsmet bij het betreden van de supermarkt mijn handen en als ik het karretje buiten teruggezet heb na gedane boodschappen, loop ik speciaal nog even naar binnen voor een verfrissend pompje kledder in mijn handen voor ik de auto in stap.

Het summum vind ik het buitenkraantje met water, zeep én ontsmettingsmateriaal bij de plaatselijke Hornbach en enkele restaurants hier in de omgeving. Pre-corona ging ik altijd al voor het eten plassen in restaurants, zodat ik lekker even die gore straat van mijn vingers kon spoelen, en als ik thuiskom, schrob ik mijn handen weer (ook altijd al gedaan, product van de opvoeding van mijn smetvrezerige moeder). Van mij mag dat altijd blijven bestaan!

Ik poets geen karretjes maar was wel direct na thuiskomst mijn handen. Afstand houden probeer ik ook nog steeds.
Ik ga wel weer sporten in een zaal waar dat wat moeilijker is.

Ik vond die gepoetste karretjes enorme onzin. Stond er zo'n 17-jarige met een goor lapje alle bacteriën en virussen over alle karretjes uit te smeren 🤮

Handen wassen doe ik dan weer wel vaak op een dag. Afstand houden ook graag, waar mogelijk. 

PriceyRook54

PriceyRook54

29-10-2021 om 15:34

Nah ik ben de uitzondering zo te zien, ik geef mijn karretje/mandje nog altijd even snel een spray. Twee seconden klaar, geen moeite. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.