Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Lockdown? (met poll)

Uit andere draadjes krijg ik de indruk dat er geen draagvlak is voor een lockdown. Ik vraag me af of dat klopt.

Peiling

Nederland moet zo snel mogelijk alles dicht doen
145 stemmen
46%
54%

Met twee reacties in de poll is het 50/50 Die nee is van mij.

Ik heb niet gestemd, want ik weet het niet. Alles in mij zegt eigenlijk:”nee!!!” Maar wat als ze gelijk hebben, en het als we een week of iets langer wachten, het niet meer in de hand te houden is? 

Schemerlampje schreef op 18-12-2021 om 11:46:

Ik heb niet gestemd, want ik weet het niet. Alles in mij zegt eigenlijk:”nee!!!” Maar wat als ze gelijk hebben, en het als we een week of iets langer wachten, het niet meer in de hand te houden is?

Hier dezelfde mening.

Beide keuzes hebben voor en nadelen.
En hoe baseer  je daar dan weer de keuze op. Lastige materie 

Kan er nog: ‘Ik weet echt niet meer wat nu de beste oplossing is.’ bij?

Ik weet het nl. echt niet. Natuurlijk is alles dicht het beste voor de zorg, maar bij een harde lockdown gaan we weer heel veel andere mensen een enorm hoge prijs betalen. 

Hoeveel ondernemers die nog maar net hun hoofd boven water kunnen houden gaan hier bijvoorbeeld de genadeklap door krijgen? Met als gevolg financiële en psychische problemen. 

Ik stem ja, in de hoop dat nu alles dichtdoen ook zorgt dat het snel weer open kan. In tegenstelling tot de vorige keren toen het te weinig en te laat (b)leek en de lockdown zolang duurde. We gaan het zien, of deze strategie beter werkt. 

Denk ook dat er niet zoveel keus is. De ziekenhuisbezetting is nog zo hoog, de reguliere zorg is nog zover afgeschaald, dat we bijna geen speelruimte hebben. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 11:54

Piratenkoningin schreef op 18-12-2021 om 11:50:

Ik stem ja, in de hoop dat nu alles dichtdoen ook zorgt dat het snel weer open kan. In tegenstelling tot de vorige keren toen het te weinig en te laat (b)leek en de lockdown zolang duurde. We gaan het zien, of deze strategie beter werkt.

Denk ook dat er niet zoveel keus is. De ziekenhuisbezetting is nog zo hoog, de reguliere zorg is nog zover afgeschaald, dat we bijna geen speelruimte hebben.

Eens. En ik hoop dat het kort zal zijn. En dan gefaseerd weer open in januari, beginnend bij het onderwijs.

Nee. Laat het nu maar gebeuren, wat het ook is en hoe erg het ook wordt. Hoe eerder we hier doorheen zijn, hoe eerder de reguliere zorg weer opgestart kan worden en hoe minder levensjaren er verloren gaan door die uitgestelde zorg die door een lockdown alleen maar langer uitgesteld zal blijven worden. 

Ik heb 'nee' gestemd omdat de mensen die voor een hoge ziekenhuisbezetting zorgen grotendeels ongevaccineerd zijn en thuis bij elkaar in veel te kleine huiskamers kruipen. Mondkapjes en 2G (mag je van mij gerust 1G(evaccineerd) van maken, zou voldoende moeten zijn om winkels en zittende horeca, musea, bios etc. open te kunnen houden. 
Bovendien ga ik er vanuit dat vluchten van/naar vakantielanden gewoon door gaan, dus het virus blijft circuleren. 
Ik ben voor massaal boosteren door huisartsen/GGD/ziekenhuizen nog vóór de kerst. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-12-2021 om 11:59

Ik heb ja gestemd. 
 

Ik stem voor ja. De ic ligt niet vol, maar de kliniek wel. Er is geen doorstroom van patiënten mogelijk. Hierdoor loopt alles alsnog vast...

Aan de ene kant moeten we misschien de consequenties aanvaarden, aan de andere kan wil ik niet kiezen voor leven of dood. Maar hoeveel varianten komen er nog?

Jaa!!! Ik heb al 2 cliënten die corona hebben opgelopen afgelopen weken, en waarvan er 1 al is overleden. En ik heb een familielid in een zorginstelling waar al 2 besmettingen in 1 week zijn dus kom maar op met die lockdown.

Sassenach schreef op 18-12-2021 om 11:50:

Kan er nog: ‘Ik weet echt niet meer wat nu de beste oplossing is.’ bij?

Ik weet het nl. echt niet. Natuurlijk is alles dicht het beste voor de zorg, maar bij een harde lockdown gaan we weer heel veel andere mensen een enorm hoge prijs betalen.

Hoeveel ondernemers die nog maar net hun hoofd boven water kunnen houden gaan hier bijvoorbeeld de genadeklap door krijgen? Met als gevolg financiële en psychische problemen.

Eens.. ik weet het ook écht niet meer.

En wat dacht je van alle andere zorgen achter de voordeur? 

Horeca is al na 17u dicht en ik hoor om me heen veel over kerstfeestjes, oud en nieuw feestjes etc en die gaan gewoon allemaal door. 

Ik denk dat winkels etc sluiten niet helpt als zoveel mensen thuis gezellig gaan zitten doen in groepjes. En als er niks anders meer kan, dan gaat dat alleen maar weer worden. 

Ik ben tegen een lockdown. 

ik heb ja gestemd. Omdat we niet het risico kunnen lopen dat de ziekenhuizen nog voller komen. 
mals het mis gaat roept iedereen straks weer dat er te laat is ingegrepen. 
Maar eigenlijk zou ik nee invullen omdat ik er net als iedereen zo klaar mee ben. 
Is er eigenlijk al bekend wat ze met de kerst gaan doen? Wordt het aantal bezoekers nog verder teruggebracht? Of mogen er steeds nog 4 komen.

Zolang er teveel mensen zijn die weigeren zich te laten vaccineren is een harde lockdown het enige wat mogelijk gedaan kan worden om het een beetje binnen de perken te houden in de ziekenhuizen. Omicron grijpt nog veel sneller om zich heen (zie cijfers Denemarken en Engeland, waar ze het hebben laten gaan) 

Helaas zijn het ook de anti-vaxxers die zich niet aan de maatregelen willen houden vaak. Dat maakt dat zij nog meer anti worden. Gooi de boel maar dicht, dan kunnen ze gewoon minder kanten op. De gevaccineerden ook, maar die begrijpen tenslotte wel waar dit voor is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.