Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Yumi
29-12-2021 om 11:12
Goedemorgen allemaal, ik lees dat jullie de Kerst goed hebben doorgebracht.
Ook ik merkte het in de loop van de dag wat teveel van het goede was
Ik schrijf dit gedeeltelijk toe aan slecht slapen en het niet gewend zijn, om de hele dag mensen om me heen te hebben.
Krijg steeds meer het gevoel dat ik mijn long covid klachten langzamerhand achter me laat en goede hoop dat ik in het nieuwe jaar mijn energieke zelf terugkrijg
Het is echt een verrassing dat het herstel zomaar ineens de goede kant op kan slaan, en ik geniet daar echt van. Hoop dat jullie dit hier binnenkort ook kunnen schrijven en we dit topic achter ons laten 
Lollypopje
29-12-2021 om 11:16
wat super fijn Yumi. Daar word ik echt blij van.
Mijn herstel van kerst valt tegen. Ik slaap best okee, al droom ik veel en word ik meerdere keren wakker, maar hier nog steeds behoorlijk moe van de kerst.
Yumi
29-12-2021 om 11:20
Lollypopje schreef op 29-12-2021 om 11:16:
wat super fijn Yumi. Daar word ik echt blij van.
Mijn herstel van kerst valt tegen. Ik slaap best okee, al droom ik veel en word ik meerdere keren wakker, maar hier nog steeds behoorlijk moe van de kerst.
Achh dat is wel lang, dat vind ik echt naar voor je
Lollypopje
29-12-2021 om 11:21
Yumi schreef op 29-12-2021 om 11:20:
[..]
Achh dat is wel lang, dat vind ik echt naar voor je
![]()
Dankje. Komt vast goed, maar irritant is het wel. Vrees voor mijn afspraak morgen
Pheebs31
29-12-2021 om 12:23
Hier ook nog steeds extreem vermoeid en niet lekker vanwege kerst terwijl ik maar 1 dag gevierd heb. Veel last van mn fibro ook. Ik vrees nu al een beetje dat ik met O/N en mijn verjaardag noodgedwongen alleen thuis zit en mijn plannen niet door kunnen gaan.
Lollypopje
29-12-2021 om 12:29
Pheebs31 schreef op 29-12-2021 om 12:23:
Hier ook nog steeds extreem vermoeid en niet lekker vanwege kerst terwijl ik maar 1 dag gevierd heb. Veel last van mn fibro ook. Ik vrees nu al een beetje dat ik met O/N en mijn verjaardag noodgedwongen alleen thuis zit en mijn plannen niet door kunnen gaan.
balen zeg Pheebs.
O&N had ik gelukkig al niks gepland. Alleen jammer dat ik dan geen oliebollen kan halen
Heb serieus nog geen oliebol op. Vind die van de kraam niet lekker, dus wacht altijd tot ik op de 31e bij een lokaal zaakje kan kopen.
Pheebs31
29-12-2021 om 12:39
Lollypopje schreef op 29-12-2021 om 12:29:
[..]
balen zeg Pheebs.
O&N had ik gelukkig al niks gepland. Alleen jammer dat ik dan geen oliebollen kan halen
Heb serieus nog geen oliebol op. Vind die van de kraam niet lekker, dus wacht altijd tot ik op de 31e bij een lokaal zaakje kan kopen.
Ah dat is jammer ja! Is het lokale zaakje ver van je huis?
Ik hoop dat ik morgen fit genoeg ben om een paar kleine boodschappen te doen voor het weekend. Hoop dat mijn O&N plannen in de avond door kunnen gaan, wil zo graag dit rotjaar een beetje positief afsluiten. Zou morgen eigenlijk even bij een vriendin langsgaan, maar 2 dagen achter elkaar is even teveel nu dus dat ga ik afzeggen.
Lollypopje
29-12-2021 om 12:42
Pheebs31 schreef op 29-12-2021 om 12:39:
[..]
Ah dat is jammer ja! Is het lokale zaakje ver van je huis?
Ik hoop dat ik morgen fit genoeg ben om een paar kleine boodschappen te doen voor het weekend. Hoop dat mijn O&N plannen in de avond door kunnen gaan, wil zo graag dit rotjaar een beetje positief afsluiten. Zou morgen eigenlijk even bij een vriendin langsgaan, maar 2 dagen achter elkaar is even teveel nu dus dat ga ik afzeggen.
Jep, het centrum. Ooit liep ik daar met gemak heen in een kwartier 😂
Vandaag was de halve afwas al veel 
Klinkt verstandig afzeggen. Ik duim voor jouw o&n
Pheebs31
29-12-2021 om 13:00
Herkenbaar! Een kop thee zetten is al een opgave momenteel.
Dankje! Hoop dat jij ook snel herstelt 
Lollypopje
29-12-2021 om 13:05
Pheebs31 schreef op 29-12-2021 om 13:00:
Herkenbaar! Een kop thee zetten is al een opgave momenteel.
Dankje! Hoop dat jij ook snel herstelt
Dankjewel.
Gelukkig heb ik een vriezer vol eten en een flitsende waterkoker voor de thee 
JuffertjeinhetGroen
30-12-2021 om 08:56
Goedemorgen!
Fijn om je te lezen hoe het met je gaat Yumi!
Tja en Pheebs en Lollypop balen allemaal dat even ' een uitspatting' dan weer zoveel bijkom tijd nodig heeft.
Ik was met de Kerst natuurlijk bij mijn moeder en ook de rust kunnen pakken die ik normaal ook neem en lekker met zijn tweetjes scheelt natuurlijk ook.
Pheebs wanneer ben je jarig?
Ik goed geslapen vannacht, wel veel wakker.
Merk dat ik het gesprek spannend vind met de overgangsconsulente, maar goed dat ik de stap heb gezet.
Merk dat alle wisselende emoties ook super veel energie kosten.
Ga morgenavond hapje eten bij mijn overburen en op tijd weer terug. Zie wat tegen Oud en Nieuw op, maar probeer het ook maar te zien als een normale avond en wil ook graag dit jaar afsluiten!
Zondag mijn Booster, ook weer spannend, maar ook fijn als ik 'm heb.
Zit trouwens nu op advies van de fysio aan de eiwitpoeder. Nu elke ochtend na mijn wandeling neem ik een glas met wat aanmaak en de poeder en gisteren voor het slapen een glas. Mijn benen kunnen nog vaak wat slap aanvoelen, dus hoop dat het gaat werken.
Hobbeltverder ben je al wat bijgekomen van de prik?
Lollypopje
31-12-2021 om 16:33
gisteravond een slaapil er in gedaan en voel me vandaag als herboren. Nadat de slaappil dufheid uit mijn systeem was tenminste
Ben nog wel herstellende van kerst, maar de uitputting is er af 😊
Ik wil jullie allemaal een gelukkig, maar bovenal een gezond en fit nieuw jaar wensen. Dat we aan het eind van het jaar naar elkaar kunnen kijken en terugdenken
daarkomen we vandaan en kijk ons nu eens 😊
Pheebs31
02-01-2022 om 17:13
De beste wensen allemaal!
Ik heb net nieuws gekregen waar ik behoorlijk van schrok. Oud en nieuw toch naar een vriendin gegaan waar haar vriend en een vriend van hem ook was. Allemaal zelftest gedaan van te voren en allemaal negatief. Nu had die vriend vanochtend wat keelpijn en opnieuw zelftest gedaan. En ja hoor, positief dit keer. Ik kreeg het meteen spaans benauwd en misselijk. Jeetje wat baal ik hier van. Hoop zo erg dat ik het niet krijg, maar ik voel de bui al hangen.
Lollypopje
02-01-2022 om 17:17
@Pheebs He bah wat een naar nieuws zeg
maar er is ook een grote kans dat je het niet hebt. Ik duim voor je 👍
Ik sliep voor kerst al slecht en het gaat maar door, met vannacht als toppunt. Liep net mijn slaapkamer in en ik voelde me gewoon niet op mijn gemak bij mijn eigen bed 
Hoop dat ik vannacht beter slaap. Heb wel slaappillen in huis, maar die mag ik niet te vaak en bewaar ik liever voor dinsdagavond. Want woensdag ga ik waarschijnlijk voor mijn prik.
Grappig genoeg zit ik verder niet eens heel slecht in mijn vel. Alleen rondom dat slapen.
Pheebs31
02-01-2022 om 17:58
Balen lollypopje! Ik hoop dat je snel weer je slaapritme terug vindt.
Met mij ging het mentaal ook steeds beter, was rond de feestdagen wel wat angstiger om weer corona te krijgen. Nu na dat bericht van vanmiddag is de angst heel hoog geschoten en let ik extreem veel op mijn lijf. Ben maar even naar mijn ouders huis gegaan om zo in bad te gaan liggen. Hopen dat dat ontspant. Verder kan ik alleen maar afwachten en isoleren de komende dagen..