Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lollypop dat is balen ja.
Het is dat ik inmiddels weet dat we ver uit elkaar wonen, anders had ik er alles aan gedaan om langs te komen desnoods met een fruitmandje om aan het cliché te voldoen. Konden we samen druiven en kiwi's gaan zitten eten. Appels hoef ik nie.

<knip ivm privacy, vaste schrijfsters mogen mij pb'en met vraag waar dit over ging>

Hobbelster schreef op 11-11-2021 om 21:19:

Lollypop dat is balen ja.
Het is dat ik inmiddels weet dat we ver uit elkaar wonen, anders had ik er alles aan gedaan om langs te komen desnoods met een fruitmandje om aan het cliché te voldoen. Konden we samen druiven en kiwi's gaan zitten eten. Appels hoef ik nie.

Ahhh lief van je. Ik had met liefde hetzelfde gedaan 💜

Maarja dat is mijn vloek. Alle leuke mensen wonen altijd ver weg 😂

En voor je tweede post 💋

Lollypopje schreef op 03-11-2021 om 15:50:

@Hobbel Ik heb meestal niet zoveel last van snaaidrang en als ik het doe, dan vlak voor het naar bed gaan. Scheelt ook
Maargoed als ik dat ding niet vind en oplaat kom ik nog niet ver.

Verstandig om even en dagje vakantie te nemen van alles. Ik heb ook gemerkt dat dat soms nodig is om het vol te kunnen houden.

zit toch even terug te lezen nu. Slaap je eigenlijk beter met cannabis nu? Of ben je er alweer mee gestopt? 

<knip ivm privacy, vaste schrijfsters mogen mij pb'en met vraag waar dit over ging>

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 21:22:

[..]

Ahhh lief van je. Ik had met liefde hetzelfde gedaan 💜

Maarja dat is mijn vloek. Alle leuke mensen wonen altijd ver weg 😂

En voor je tweede post 💋

Ja, herkenbaar helaas, 1 van mijn liefste vriendinnen woont op bijna 2 uur rijden en die heb ik vorige week eindelijk weer gezien na bijna 2 jaar. Heel fijn was dat en wou toch zo dat we elkaar makkelijker konden opzoeken. Eerst reden we elkaar nog geregeld tegemoet ergens halverwege lunchen, maar zelfs dat kan ik nu niet GRRRR klote virus.

Thx vd hug

Hobbelster schreef op 11-11-2021 om 21:23:

[..]

zit toch even terug te lezen nu. Slaap je eigenlijk beter met cannabis nu? Of ben je er alweer mee gestopt?

Het helpt vooral bij inslapen. Zeker als mijn hoofd te onrustig is.

voor je diagnose

Hobbelster schreef op 11-11-2021 om 21:26:

[..]

Ja, herkenbaar helaas, 1 van mijn liefste vriendinnen woont op bijna 2 uur rijden en die heb ik vorige week eindelijk weer gezien na bijna 2 jaar. Heel fijn was dat en wou toch zo dat we elkaar makkelijker konden opzoeken. Eerst reden we elkaar nog geregeld tegemoet ergens halverwege lunchen, maar zelfs dat kan ik nu niet GRRRR klote virus.

Thx vd hug

Ik ben de vrijgezel zonder kinderen of drukke cariere, dus de meest flexibele. Waardoor ik voorheen vaak degene was die naar mensen toe ging. Nu merk je dat dat andersom dus een stuk lastiger is.

En voor corona zag ik sommige vrienden door afstand soms ook heel lang niet, maar dan was mijn leven nog druk zat. Was ik af en toe blij met een paar weekenden niks 😂

Nu heb ik de hele maand november 1 sociale afspraak staan.

Ja herkenbaar dat vaak de één flexibeler is dan de ander en dat het dan scheef gaat zodra omstandigheden dan vragen om de rollen om te draaien / dat de ander eens wat verder reist. Die vriendschappen zijn bij mij iig allemaal doodgebloed, maar degenen waar beiden ongeveer evenveel effort erin stoppen en ook merkbaar graag voor elkaar er willen zijn, of dit nu wel of niet daadwerkelijk in persoon lukt op enig moment, die zijn wel gebleven gelukkig.
En er zijn mooie nieuwe vriendschappen bij gekomen voor mij in het afgelopen jaar, ondanks corona. Wel weer1 met iemand die wat verder woont helaas, maar de ander woont in zelfde woonplaats en dat maakt het toch makkelijker om af en toe even een koffie te doen. Of even snel bijkletsen als je elkaar tegenkomt bij de bloemist of in de Action

1 afspraak in heel de maand is wel weinig ja. Ik kan me voorstellen dat het dan extra meh voelt allemaal vooral als je ook nogeens alleen woont.

@Hobbel op afstand zijn ze er zeker voor me en dat waardeer ik ontzettend. Maar als je zo weinig mensen ziet, heb je wel behoefte aan meer. Het voelt soms best eenzaam.

Al voel ik me wel echt super gesteund door ze en dat is zeker ook wat waard 💗

Achja ooit wordt het beter enzo

Wat is er veel geschreven!!! Hobbelt, fijn om weer van je te horen!
En mooie woorden wat betreft het waardevol zijn, ook al zitten we nu in deze situatie 

Ik net boodschappen gedaan, bril op die beslaat, mondkapje voor, snikheet....merk dat ik er wel even klaar mee ben. 
En ik merk ook dat ik weer meer terugdenk aan hoe ik vorig jaar ziek werd, mijn moeder ver weg ziek op bed lag. Is bij mij met de Kerst gebeurd, dus ik merk dat ik er wat tegenop zie, nu de Feestdagen dichterbij komen.

Ik vier nachten super goed geslapen en vannacht weer super slecht. Terwijl ik naar mijn weten niets anders heb gedaan. Ja, de finale van Met het Mes op tafel gekeken, maar was niet heel spannend 

Heb ook het idee dat het lichaam soms ook uit zichzelf zonder dat wij wat doen en goed onze rust hebben gepakt in de alert staat gaat.

Ga zo nog even terug, kijken of ik nog wat slaap.

Rusten jullie eigenlijk op vaste tijden? 

Ik voor mijn terugslag altijd na de lunch een Yoga Nidra en slapen daarna, vaak al tijdens de Nidra....In totaal iets van 1.5 uur en daar laadde ik dan echt van op.

Nu in de ochtend ook nog regelmatig met name na een slechte nacht.

Heb vannacht toen ik wakker lag het virus wel even vervloekt en daarna mijzelf toegesproken om te denken....het is wat het is....

Hebben jullie eigenlijk huisdieren. Ik dus een kat en is echt mijn steun en toeverlaat. Het voelt ook minder alleen!

Nou een fijne dag voor iedereen en vanavond de persconferentie.

Heb van een vriendin het boek De Jongen, de Mol, de Vos en het Paard gehad, is een boek met tekeningen en super mooie teksten! Ga ik nu op mijn gemak bekijken. 

@Juffertje geen huisdieren hier, helaas. Tenzij je de spinnen meetelt

Ik rust niet actief, maar mediteer twee ker per dag 20 minuten.

Hier ook geen huisdieren helaas. Zou het heel graag willen, maar het kost me al veel energie om voor mezelf te zorgen. Daarnaast huur ik en in mijn contract staat dat huisdieren niet zijn toegestaan. 

Verder heb ik nog steeds dikke, opgezette klieren terwijl m’n kuur er op zit. Duurt wel lang nu, bijna 4 weken al. Laatste sociale contact is ook al 4 weken geleden en ziet er niet naar uit dat ik dit weekend de puf heb iets af te spreken. Misschien dat ik de komende dagen alvast wat kerstspullen tevoorschijn haal om mezelf een beetje op te fleuren. 😁

Wanneer gaan jullie de kerstboom zetten?

@Juffertje ik rust wel op vaste tijden. Heb samen met mijn ergo en psych een dagplanning opgesteld en afwisselende activiteiten fysieke activiteit - rust - mentale activiteit - rust, etc. Structuur is voor mij heel belangrijk nu, ook vanwege mn depressie, maar de dagen zijn ook heel erg hetzelfde en een beetje saai 😅

Lollypop als ze groot zijn, lekker harig en je ze over hun koppie kunt aaien, dan wel 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.