Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Lollypopje
08-11-2021 om 20:44
@Yumi heel herkenbaar. Als ik slecht slaap ben ik echt zo labiel als de pest. Dan jank ik al, als iemand alleen maar lief is 
En het vooruit gaat langzaam, maar had vandaag echt weer even een positief gevoel en dat was echt heel fijn.
Yumi
08-11-2021 om 21:06
Lollypopje schreef op 08-11-2021 om 20:44:
@Yumi heel herkenbaar. Als ik slecht slaap ben ik echt zo labiel als de pest. Dan jank ik al, als iemand alleen maar lief is
En het vooruit gaat langzaam, maar had vandaag echt weer even een positief gevoel en dat was echt heel fijn.
Dat heb ik ook, lief zijn als ik me rot voel, dat is genoeg voor nog meer tranen.
Heerlijk om die kleine stapjes voorruit te maken en daar zo'n gevoel aan over te houden
Lollypopje
08-11-2021 om 21:27
@Yumi en als ik dan tegen mensen zeg dat ze niet lo
Ief moeten doen, dan doen ze het juist 
Yumi
09-11-2021 om 15:48
Lollypopje schreef op 08-11-2021 om 21:27:
@Yumi en als ik dan tegen mensen zeg dat ze niet lo
Ief moeten doen, dan doen ze het juist
Haha ik weet het
Hobbelster
09-11-2021 om 20:11
Hi dames, even een knuffel erin gooien. Ik heb het druk, heb niet erg goed bijgelezen 
JuffertjeinhetGroen
10-11-2021 om 12:50
Hi allemaal.
Hobbeltverder klinkt alsof je lekker verder hobbelt, klopt dat?
Yumi, merk je al iets vam de medicatie tegen het maagzuur.
Pheebs, gaat de reis van je ouders wel door nu met alle oplopende besmettingen? Neemt je keelpijn al wat af?
Hier mijn ergste menstruatie dagen weer gehad en morgen weer beginnen met de pil, ook de sterfdag van mijn vader achter de rug en al 3 nachten super goed geslapen!
Spuit nu Bach rescue spray voor de nacht op mijn tong. Weet niet precies wat er in zit, maar werkt goed! Ik moet meestal als ik net lig in bed, nog 2x naar beneden om te plassen. Maar vannacht helemaal niet, werd pas om 3.00 wakker voor de 1ex!
Merk wel dat al het negatieve nieuws wat betreft de Corona besmettingen ook wel voor onrust zorgt bij me.
Ga nu even rusten, vanochtend wat schoongemaakt en wil vanmiddag klein rondje op mijn ebike maken.
Yumi
10-11-2021 om 17:28
Juffertje het klinkt alsof je last hebt van je menstruatie, terwijl het meestal een stuk minder is met de pil. De sterfdag van je vader ligt dichtbij Allerzielen, ik brand dan altijd kaarsjes ter herinnering. Niet dat ik gelovig ben, vind het een mooi gebaar.
3 dagen goed geslapen lijkt me heerlijk, ik ga morgen ook even kijken voor de Bach rescue spray. Ik merk wel wat van de medicatie maar heb nog steeds last, het zal even tijd nodig hebben denk ik.
De oplopende cijfers en de drukte in het centrum maken mij ook onrustig, dus ik begrijp je wel. Ben vanmiddag boos geworden toen ik door de Hema liep.
Een vrouw die met het mondkapje onder haar kin de rookworsten met haar handen uit een bak haalde en toen weer terug ging leggen
Zei dat ik blij was vegetariër te zijn, maar dat ik het smerig vind dat ze de tang niet gebruikt, zonder mondkapje boven die bak hangt en ze dan ook nog eens terug legt getvrrr 
Hobbel druk met allemaal leuke dingen?
Pheebs31
10-11-2021 om 20:12
@Juffertje voor alsnog wel. Ze hebben vandaag hun ticket geboekt en gaan volgende week al. Gewone toeristen zijn nog niet welkom in het land waar ze naartoe gaan, alleen eerstegraads familieleden, dat mag ook pas sinds een week. Ik gun het ze van harte, maar met alles wat gaande is heb ik het er wel moeilijk mee. Ik kan al slecht tegen de donkere dagen, nu opnieuw de onzekerheid hier met corona en de gedachte dat ik met de feestdagen alleen ben maakt dat ik vandaag heel emotioneel ben (+mijn hormonen hah). Gelukkig is de keelpijn minder, maar ben nog niet uit mijn terugval. Voel me onzeker om de draad weer op te pakken, want voelt nog te vroeg om met fysio te starten. Vind het lastig, ook omdat er helemaal niks leuks in het vooruitzicht staat.
Hoe gaat het met jullie?
Lollypopje
10-11-2021 om 20:38
voor iedereen
Ik heb al een week last van een droge en geirriteerde mond en snapte maar niet waarom. Vandaag viel het kwartje. Ik drink al een week kurkuma thee, want goed voor je enzo. blijkbaar ben ik gevoelig voor verse kurkuma 
Yumi
10-11-2021 om 23:38
Pheebs wat vervelend het komt ook allemaal tegelijk. Neem de tijd om goed te herstellen, misschien een idee om naar de fysio te gaan om alles even los te maken?
Goh Lollypopje denk je gezond bezig te zijn en krijg je dit
Ik
ook mee 
JuffertjeinhetGroen
11-11-2021 om 18:48
Hi allemaal.
Yumi ik ben ondanks de pil nog altijd erg ongesteld.
Ik vind de Hema worsten opeens ook een stuk minder lekker 
Hier lopen nu allemaal kinderen buiten voor Sint Maarten. Dit jaar besloten om niet mee te doen, woon boven en moet dan steeds de trap op en af, even geen puf voor en zin in!
Snap dat je emotioneel bent Pheebs, is ook geen leuk vooruitzicht dat je ouders de komende tijd weg zijn en dan ook nog met de Feestdagen
Heb je niet een vriendin met wie je af kunt spreken al is het alleen maar om koffie te drinken?
Ik had gisteren echt een fijne dag! In de middag nog naar een vriendin op de fiets voor koffie, in de avond heerlijk tv gekeken en voelde me weer wat als vanouds, had het fijn met mijzelf ( en dacht natuurlijk dit is weer blijvend..)
Goed geslapen weer, maar vandaag de hele dag een sluimerend verdrietig gevoel, ook weer wat zweterig en een alleen zijn gevoel.
Besef me wel dat stemmingswisselingen ook echt bij de symptomen staan van Long Covid klachten. Lees het bij jullie ook terug.
Herstellen brengt ook veel zorgen met zich mee....en alles voelt soms zo uitzichtloos, zie dan echt niet de stip op de horizon....
Ga zo in bad en daarna nog even wat lezen of tv kijken.
Wat betreft kaarsjes branden, doe ik elke dag bij de foto van mijn vader en nog wat andere dierbaren..
Ben van huis uit Katholiek en vind ik een mooi ritueel. Is ook het enige wat ik doe wat geloof betreft
Nou wens iedereen een relaxte avond en een goede nacht!!!
Lollypopje
11-11-2021 om 19:01
@Yumi Nu even een paar dagen niet, kijken of mijn theorie klopt. Maar mijn mond lijkt al iets minder droog 
@Juffertje fijn dat jij gisteren zo'n lekkere dag hebt gehad.
Ik was vandaag moe. Deed niet eens veel, maar denk te veel innerlijke onrust en vooral te ongeduldig. Niet rustig wandelen, maar ouderwets doorstappen.
Tot ik mijn meditatie rond 5 uur deed en daarna lukte het me om alles wat ik deed in een rustiger tempo te doen. En toen werd ik rustiger en kwam mijn energie weer terug. Goed om dat even zo duidelijk te voelen 
En ik was vandaag de Gupta webinar van gisteren aan het terug kijken en daar kwam langs dat de theorie waarop hij zijn programma heeft gebaseerd inmiddels is bewezen bij muizen. Zij gebruiken voor behandeling één of andere machine, maar volgens de Gupta methode is dat dus niet nodig.
https://www.scientificamerican.com/article/the-brain-has-a-special-kind-of-memory-for-past-infections/
Hobbelster
11-11-2021 om 21:02
Veel geschreven weer, het lukt me even niet om tot op de vorige pagina terug te lezen sorry.
Wat super Juffertje dat je zo een fijne dag had gisteren, die is toch maar weer mooi in the pocket. Ken de valkuil dat je dan idd denkt zo he eindelijk het gaat weer GOED nu. En dan, hup, gelijk weer deksel op je neus volgende dag (of zelfs volgende uur, hahaha dat zullen jullie ook wel kennen) Dat is even zuur maar wel goed om te (h)erkennen dat het erbij hoort, bij long covid maar ook bij menstrueren / hormonen gedoe. Blijft rot, hopelijk morgen weer een fijnere dag. Snap ook dat je niet op en neer gaat rennen om kinderen snoep te geven. Dan slaan ze maar mooi een jaartje over bij je, is nog beter voor hun tandjes ook dus eigenlijk bewijs je ze een dienst
(omdenken enzo)
Yumi, die mevrouw moet idd met de tengels van de worsten af blijven zeg, bahbah ik eet ook geen rookworst (ik ben flexitarier, eet alleen kip en heeeeeeel soms zalm, verder geen vlees of vis) maar zou er zo ook wel weer klaar mee zijn. Ik vond het in begin pandemie ook wel fijn dat de harde broodjes in de supermarkt gewoon verpakt werden ipv dat zelf pakken met die tangen, hoe vaak ik daar wel niet mensen met de handen in zie graaien... Nah, dan bak ik zelf wel een broodje af thuis. Overigens ben ik er sinds ik al ziek geweest en gevaccineerd ben niet meer zo mee bezig moet ik zeggen.
Lief dat jij en Lollypopje nog wat knuffels erin gooiden, die kunnen we allemaal wel gebruiken geloof ik.
Pheebs, dat snap ik zo goed dat je het moeilijk hebt nu je dat alleen-gevoel hebt en dan ook nog eens net ziek (geweest) en niks leuks in het vooruitzicht. Zou het misschien helpen om zelf iets in het vooruitzicht te stellen dat binnen de mogelijkheden ligt?
Hier ook veel innerlijke onrust en ook verdriet wegens de oplopende besmettingen. Ik merk dat ik, als ik de nieuwsberichten erover lees en die enorm hoge aantallen, ik heel erg terugkom in het angstige gevoel van helemaal in het begin van de pandemie. Ik woon midden in de eerste 'brandhaard' zo'n beetje toen het uitbrak, en mijn beide ouders waren doodziek, eentje werd opgenomen met spoed en ik dacht echt dat we geen afscheid konden nemen. Gelukkig hoefde dat ook niet, maar het was echt een heel bange periode. En nu dan weer, aan de vooravond van (waarschijnlijk) een lockdown, eentje waarvan ik telkens al het gedacht (ook gezegd) dat ie zou komen. En valt het toch weer tegen hoezeer het me weer bezighoudt. Dat terwijl het nu net (sinds de versoepelingen) eindelijk wat meer naar de achtergrond was verdreven in mijn gedachten, voor zover dat natuurlijk kan als je aan het revalideren bent met long covid.
Dan nog iets wat ik erg dubbel vind merk ik, twee van mijn beste vriendinnen hebben gister (eentje) en vandaag (andere) verteld het ook moeilijk te hebben om persoonlijke uiteenlopende redenen, en ik voelde heel sterk dat ze me nodig hadden. Dan wil ik ze geven, wat ik 'normaal' zou kunnen geven, maar ben nu zo beperkt. En ga uit zorgzaamheid dan toch even (weloverwogen, dat wel) over mijn grens. Dat vind ik puur rationeel niet zo slim, maar gevoelsmatig is het juist heel fijn om te merken dat ik blijkbaar weer in staat ben om die ruimte te maken voor ze. En dat dit blijkbaar ook zo gevoeld wordt, anders hadden ze het niet gedeeld. En dan voel ik zomaar ineens weer een stuk meer verbinding en het idee, het maakt niet zoveel uit hoe ik door deze periode heen kom. Waardevol ben en blijf ik voor mijn omgeving. En die gedachte is toch echt wel even heel troostend en fijn. En ik wil tegen jullie, lieve dames hier, ook zeggen, dat dat voor jullie geldt, net zo goed als voor mij, en ik hoop dat je dit dan ook echt even mag (en durft) voelen. Je bent waardevol!
Oke genoeg zweverig kumbayaa geklets
.
Hobbelster
11-11-2021 om 21:03
Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 19:01:
En ik was vandaag de Gupta webinar van gisteren aan het terug kijken en daar kwam langs dat de theorie waarop hij zijn programma heeft gebaseerd inmiddels is bewezen bij muizen. Zij gebruiken voor behandeling één of andere machine, maar volgens de Gupta methode is dat dus niet nodig.
https://www.scientificamerican.com/article/the-brain-has-a-special-kind-of-memory-for-past-infections/
Interessant zeg, dit! Als ik de energie en concentratie ervoor heb ga ik dit zeker lezen, dank je voor het delen!
Lollypopje
11-11-2021 om 21:16
Dat heb ik ook, dat het angstige en onzekere van die eerste periode weer terug komt. Voor mij vooral om een ander te besmetten. Maar ik ga proberen mij er niet te veel door te laten leiden, want me nog beperkter voelen dan nu (en dat is vooral mentaal beperkt voeln) gaat niet goed voor me zijn.
Vanavond appte een vriendin me. Of het goed gaat, want ik ben zo stil. En het klopt wel. Ik keer weer in mijzelf, omdat ik mensen om me heen mis. Je zou denken dat je dan juist in elk geval via de app sociaal contact zoekt, maar nope.
Ik appte wat met die vriendin, die in een mega drukke periode in haar levrn zin en daardoor niet kan langs komen, en toen kwamen de tranen. Wat ik haar niet zei, want ik wil niet dat ze zich schuldig voelt.
Maar het voelt zo kut. De ene helft heeft het idioot druk, de andere helft heeft zelf gezondheids of psychische dingen waardoor ze geen energie hebben. En niemand woont in de buurt en ik zit me hier kut en alleen te voelen, terwijl zij er ook niks aan kunnen doen.
Het hoogte punt van mijn maand is mijn ouder die waarschijnlijk langs komt dit weekend. En dat is het 
En ik houdt van mijn ouder, maar die kost me altijd iets meer energie dan vrienden. Maarja ik ben allang blij dat ik behalve mijn peuten nog een gezicht zie.