Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
JuffertjeinhetGroen
27-10-2021 om 17:04
Pheebs wat een gedoe met je werk! Wat heeft het invloed op je herstel, hoe meer zij pushen, hoe langer het duurt, alleen dat snappen ze zelf niet
Bij mij ook de fysio en ergo al verlengd. De huisarts gebeld en dit was helemaal prima alleen wilde hij wel een evaluatie van beiden, dus dat doorgegeven.
Hobbeltverder snap je verdriet mbt je dochter ook als kinderloze.
We kunnen met zijn allen wel goed brullen, dat scheelt dan weer
Sunlover pittig die 4 uur achter elkaar! Moet je dan ook 4 uur lang met je mondmasker oplopen?
Goed dat je je grenzen aangeeft!
Lollypop fijn dat het klikt met de ergo!
Mijn verkoudheid is over! Merk wel dat ik qua vertrouwen in mijn lichaam wel een stapje terug heb gedaan door weer ziek te zijn. Direct weer vragen in mijn hoofd....doe ik niet teveel etc, dodelijk vermoeiend.
Ik een met 'de ziel onder mijn arm' dag. Wel dingen gedaan, maar voel veel emotie in mijn lijf en komt er niet goed uit.
Wel net bij de kringloop het laatste dagboek van Hendrik Groen gescoord, dus dat is dan weer leuk.
Morgen blijkt het 17 graden te worden, dus de hangmat kan weer naar buiten Lollypop 
JuffertjeinhetGroen
27-10-2021 om 17:10
Yumi, ben jij al wat meer opgeknapt? Je gaf als tip massage olie van Weleda en welke gebruik je dan, de calendula soms?
Sun.lover
27-10-2021 om 17:42
JuffertjeinhetGroen schreef op 27-10-2021 om 17:04:
Pheebs wat een gedoe met je werk! Wat heeft het invloed op je herstel, hoe meer zij pushen, hoe langer het duurt, alleen dat snappen ze zelf niet
![]()
Bij mij ook de fysio en ergo al verlengd. De huisarts gebeld en dit was helemaal prima alleen wilde hij wel een evaluatie van beiden, dus dat doorgegeven.
Hobbeltverder snap je verdriet mbt je dochter ook als kinderloze.
We kunnen met zijn allen wel goed brullen, dat scheelt dan weer![]()
Sunlover pittig die 4 uur achter elkaar! Moet je dan ook 4 uur lang met je mondmasker oplopen?
Goed dat je je grenzen aangeeft!
Lollypop fijn dat het klikt met de ergo!
Mijn verkoudheid is over! Merk wel dat ik qua vertrouwen in mijn lichaam wel een stapje terug heb gedaan door weer ziek te zijn. Direct weer vragen in mijn hoofd....doe ik niet teveel etc, dodelijk vermoeiend.
Ik een met 'de ziel onder mijn arm' dag. Wel dingen gedaan, maar voel veel emotie in mijn lijf en komt er niet goed uit.
Wel net bij de kringloop het laatste dagboek van Hendrik Groen gescoord, dus dat is dan weer leuk.
Morgen blijkt het 17 graden te worden, dus de hangmat kan weer naar buiten Lollypop
Ja, zodra je een patiëntenkamer op gaat draag je een masker. Dus soms is dat lang en soms kun je hem tussendoor af doen.
Yumi
27-10-2021 om 22:45
JuffertjeinhetGroen schreef op 27-10-2021 om 17:10:
Yumi, ben jij al wat meer opgeknapt? Je gaf als tip massage olie van Weleda en welke gebruik je dan, de calendula soms?
Ja gelukkig wel, en ik las dat die verkoudheid bij jou ook over is
Ben wel moe maar, probeer wat meer te wandelen met dit mooie weer. Ik gebruik de arnica van weleda hij verwarmt de spieren en ik vind de geur ontspannend.
Ik las ergens op dit forum dat de FFP2 mondkapjes beter zijn omdat ze ook jezelf beschermen. Ik heb altijd wasbare i.v.m. het milieu, maar omdat ik vandaag met het ov moest heb ik er 1 op het station gekocht. Wat een verschil, niet zo benauwd en blijft goed zitten, blij mee 
Hobbelster
27-10-2021 om 23:04
Hoi!
Die FFP2 mondkapjes overweeg ik ook aan te schaffen want het zal er heus op uitdraaien dat ze weer op moeten her en der. Is het nog steeds nu verplicht in het Ov trouwens? Ik ben al sinds begin Corona niet meer met het ov geweest dus geen idee.
Pheebs je werkgever incl hr heeft een bord voor de kop. Had jouw bedrijfsarts (de vorige) niet een rapportage gemaakt voor ze? Of je huisarts? Want zolang de bedrijfsarts niet aangeeft dat je (meer) kunt werken (en wat dat dan voor werk zou moeten zijn) hoef je niet. Zij hoeven niet op de stoel van de arts te gaan zitten lijkt me.
Juffertje wat fijn dat je verkoudheid over is. En zo herkenbaar dat mega fragile vertrouwen in je lichaam. Al je weerstand en reserves zijn gewoon verdwenen door dat stomme virus. Idd maar goed dat we elkaar hier begrijpen en kunnen delen en uithuilen. Zo voel je je redelijk oké en zo ben je slap dweiltje. Hopelijk morgen een beter dag voor je! Leuke vondst bij de kringloop. Ik kom er de laatste tijd weer vaker (voor de puzzels), ga morgen ook weer even kijken want ik moet toch ongeveer die kant op om een pakketje op te halen. zo probeer ik uitjes / boodschapjes etc te combineren. Want als ik de deur uit ben en onderweg of bijvoorbeeld om te sporten/ fysio, dan kan ik nog wel even door op adrenaline. Maar eenmaal thuis dan geef ik toe aan de rust en dan komt er ook meestal niet meer veel uit mijn handen.
zo ook vandaag, en heb ik uiteindelijk mijn man gebeld toen hij onderweg was uit zijn werk of hij even langs de winkel wilde om wat eten mee te brengen. Dan ben ik ook echt wel blij en dankbaar dat ik een partner heb met wie ik samenwoon en de lasten kan delen, letterlijk en figuurlijk. Dat hij vervolgens geïrriteerd was omdat de keuken een zooitje was en mij even ging vertellen dat ik dan beter eerst kon zorgen voor wat echt moet (eten en opruimen) ipv andere dingen maakte mij echt super pissed en ben ik van boosheid naar boven gestampt en heel zielig in bed gaan liggen om af te koelen. Ik was juist zo moe van sporten en bezoek aan huisarts en heb behalve een wasje draaien niks kunnen doen vandaag……
Dus dan krijgt hij van mij teruggesmeten dat mijn herstel belangrijker is dan een opgeruimde keuken. Zo kibbelen we dan een beetje
Daarna uiteraard weer goed gemaakt, soms is het gewoon nodig om ook even een beetje tegen elkaar te grommen en hij maakt lange dagen, plus neemt zijn deel can huishouden en zorg voor kind ook echt wel op zich. Voor hem is het ook niet altijd leuk zo een langdurig zieke vrouw te hebben.
Lollypopje
27-10-2021 om 23:11
vervelend zo'n opmerking Hobbel. Hoop dat je van de ruzie niet al te uitgeput was.
En den opgeruimde keuken. Ik snap dat hij het fijn vind, maar voor mij is uberhaupt een opgeruimd huis al maanden een ilusie 😂
Het is leefbaar en ik zorg dat ik heb afgewassen wat ik nodig en gewassen zodat ik kleding heb en de rest komt allemaal ooit wel een keer ofzo 
Vandaag visite gehad. Super gezellig, maar betekent wel dat ik de rest van de dag niks meer kan doen. Tja dat is dan maar zo.
Hobbelster
27-10-2021 om 23:20
Ja keuzes idd Lollypopje, het liefst wil je ‘gewoon’ en een sociaal leven en je huishouden doen en je werk en nouja noem maar op maar helaas is het of of of voor ons.
wel goed dat je toch weer wat meer sociale contacten aangaat ook al betekent dat idd een minder strak georganiseerd huis
Gezelligheid is zó belangrijk en fijn om je beter te voelen.
Ik heb gewoon gezegd schat ik ben hier te moe voor ik kon niet voor niks niet voor het eten zorgen dus ik ga nu even naar boven.
daarna was het ‘uitgepraat’ met een knuffel en een kus dus nee het putte niet uit gelukkig
Stuk irritatie van hem dat ik wel begrijp is dat ik de afwas wilde gaan doen, de teil vol vaat en water met zeep had gedaan en vervolgens niet gelukt en zo laten staan dus ja goede bedoeling maar had het beter onder in het gootsteenkastje kunnen laten staan. Waar hij het, als ik me niet vergis, dus ook weer heeft teruggezet 
Hobbelster
27-10-2021 om 23:22
Ik zit nu trouwens met een half oog op RTL Z ‘spenderende superrijken’ te kijken, mijn God wat een ontzettende oppervlakkige mensen lopen er toch rond op deze aarde. Bizar. Heerlijke erger-en-verbaas-je-tv.
Yumi
28-10-2021 om 11:12
Hobbelster, de mondkapjes zijn gelukkig nog steeds verplicht in het ov. Het is dat ik zo moe was, anders was ik gisteren uitgestapt en gaan lopen, met al die drukte in de bus.
Zijn jullie ook sneller gestrest, en/of last van maagklachten?
Ik word bijvoorbeeld heel snel onrustig als ik een paar afspraken heb staan, en die hebben we allemaal nogal snel met 2 keer fysio en wat nog meer.... Slaap dan ook erg onrustig omdat ik op tijd ergens moet zijn, waardoor ik al moe ben als ik opsta. Gisterenavond bleef ik in de "haast modus" en kon me niet meer ontspannen. Het slaat op mijn maag, maar ik wil niet aan de maagzuuremmers omdat je daar niet zomaar vanaf komt. Die maagklachten zijn bij mij begonnen vlak na het positief testen op corona 'n half jaar geleden.
Geniet van het mooie weer 
Pheebs31
28-10-2021 om 12:23
Poh, slechte nacht gehad vannacht. Veel wakker gelegen en midden in de nacht helemaal gedesoriënteerd en beroerd wakker geworden. Voelde haast alsof ik dronken was gebruikt, zo’n raar gevoel. Na een half uur maar eruit gegaan om paracetamol te pakken en toen vroeg ik me af of het aan de neusspray kon liggen. Vandaag misselijk dus gevraagd of ergo dit keer via videocall kon en was gelukkig geen probleem.
Ik ben normaal na 3-4 dagen wel herstelt van verkoudheid en afgelopen nacht laat me dan toch twijfelen of die negatieve testuitslag wel klopt. Wat corona mentaal wel niet met je doet.
Wel bijgelezen, maar even geen puf om te reageren. Succes weer allemaal vandaag!
Lollypopje
28-10-2021 om 13:16
net bij de osteopaat vandaan.
Mijn oktober voelde slechter dan mijn september, maar toch een positief verschil in mijn lijf. Dat geeft hoop 
Sun.lover
28-10-2021 om 14:32
Lollypopje schreef op 28-10-2021 om 13:16:
net bij de osteopaat vandaan.
Mijn oktober voelde slechter dan mijn september, maar toch een positief verschil in mijn lijf. Dat geeft hoop
Ik kom er ook net vandaan. Ik was een stuk soepeler en hoef pas over 3 maanden terug te komen.
Verder heb ik veel FFP2 maskers ingeslagen. Vandaag droeg ik er eentje in de supermarkt.
Lollypopje
28-10-2021 om 14:49
ik moest wel grinniken, volgens hem zijn mijn spieren slap en hard tegelijk. Ik wist niet dat die combi bestond 
Wel fijn dat het bij jou ook goed was. Ik pas over een maandje weer 
Ik heb nog ffp2 maskers, maar kom momenteel toch nergens waar veel mensen zijn. Als dat weer gaat, zal ik ze ook in slaan.
Yumi
28-10-2021 om 21:47
Pheebs wat naar dat je zo beroerd wakker bent geworden, welke neusspray gebruik je?
Hoop dat je snel weer opknapt!
Lollypopje hoeveel behandelingen heb je nu gehad bij de osteopaat, heb je het idee dat het positief verschil ook dankzij deze behandelingen is?
Sun.lover ook al naar de osteopaat en een stuk soepeler dat klinkt goed.
Ik heb echt moeten zoeken naar de FFP2 maskers, zelfs de apotheek heeft ze niet maar het is gelukt. Hoop dat het volgende week 1 van de maatregelingen is.
Door de longarts doorverwezen naar ergo, ben benieuwd wat die voor mij kan doen. Zei tegen de longarts, dat het idee van nog meer afspraken me al in de stress doet schieten. Waarop hij antwoorde, daarom moet je er ook heen. 😊 Verder waren de longfunctie testen goed en is de ervaring dat corona niet terug te zien is in die testen, dus dat is goed nieuws.
Lollypopje
28-10-2021 om 21:53
Dit was mijn derde afspraak, mijn tweede echte behandeling.
Ik denk dat alles wat ik doe een stukje helpt, dus dit ook zeker. Ik voel ook echt wel als ik daar lig dat er iets gebeurd in mijn lijf.
Yumi ik snap je helemaal je gedachte van niet nog iets. Maar juist daarom kan een ergo goed helpen inderdaad en dat gaat je juist meer rust geven 
Ik ga met mijn ergo eerst aan de slag met beter mijn lichaam leren voelen. Niet alleen de schreeuwende symptomen, maar juist ook wat daar onder zit. Zodat ik dus eigenlijk de luide symptomen voor kan zijn. Iets andere benadering van ergotherapie dus ook echt, maar sluit heel mooi aan bij Gupta en de osteopaat. Dus past mooi in het revalidatietraject dat ik voor mijzelf heb uitgezocht.