Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Lollypopje
22-10-2021 om 19:43
@Yumi Ik ben blij dat ik niet werk nu. Dat ook nog moeten, ik zou niet weten hoe of wanneer.
Heb nu wel even groot in mijn todo boekje voor morgen gezet dat ik niks moet. Wel mag, maar alleen als ik dat echt wil.
Zondag weer herpakken, maar morgen heel veel druk van de ketel.
@Yumi wat een rare gang van zaken inderdaad.
Ik heb bij dit soort dingen vaak het gevoel dat je vooral zielig genoeg moet zijn ofzo.
Dat had ik ook met mijn autisme coach, zat bij mijn aanvraag nog midden in therapie en had het mentaal zwaar. Zat ook echt te janken bij dat gesprek. Dus ik kreeg hem.
Bekende van me die misschien tegen nog wel meer dingen aan loopt, maar te goed over kwam niet. Ondanks dat uit het verhaal toch echt wel een zorgvraag bleek.
Hobbelster
22-10-2021 om 20:25
Even een knuffel tussendoor. Ik lees jullie, en veel herkenbare dingen weer
even geen rust in m’n lijf om rustig te reageren met de laptop erbij.
In elk geval sterkte en beterschap voor wie het kunnen gebruiken 
Lollypopje
22-10-2021 om 21:11
Hobbel
Mijn benen voelen stijf, ik ben echt niks meer gewend qua wandelen 😂
Yumi
22-10-2021 om 21:25
Lollypopje schreef op 22-10-2021 om 19:43:
@Yumi Ik ben blij dat ik niet werk nu. Dat ook nog moeten, ik zou niet weten hoe of wanneer.
Heb nu wel even groot in mijn todo boekje voor morgen gezet dat ik niks moet. Wel mag, maar alleen als ik dat echt wil.
Zondag weer herpakken, maar morgen heel veel druk van de ketel.
@Yumi wat een rare gang van zaken inderdaad.
Ik heb bij dit soort dingen vaak het gevoel dat je vooral zielig genoeg moet zijn ofzo.
Dat had ik ook met mijn autisme coach, zat bij mijn aanvraag nog midden in therapie en had het mentaal zwaar. Zat ook echt te janken bij dat gesprek. Dus ik kreeg hem.
Bekende van me die misschien tegen nog wel meer dingen aan loopt, maar te goed over kwam niet. Ondanks dat uit het verhaal toch echt wel een zorgvraag bleek.
Lollypopje ik werk ook al een hele tijd niet meer, 80-100 afgekeurd na een heftige burn out.
Goed plan om een dag niks moeten in te plannen, geniet ervan
Goh je omschrijft exact het gevoel dat ik van het gesprek heb, vooral zielig genoeg zijn. Eerst huilen dan mag je, bah nare manier van werken heb je dan.
Lollypopje
22-10-2021 om 21:29
Yumi schreef op 22-10-2021 om 21:25:
[..]
Lollypopje ik werk ook al een hele tijd niet meer, 80-100 afgekeurd na een heftige burn out.
Goed plan om een dag niks moeten in te plannen, geniet ervan
![]()
Goh je omschrijft exact het gevoel dat ik van het gesprek heb, vooral zielig genoeg zijn. Eerst huilen dan mag je, bah nare manier van werken heb je dan.
Ik denk dat het onbewust is.
Als je je groot en sterk houdt denken ze eerder dat je het wel aan kunt/zelf kunt regelen. Wat eigenlijk super suf is, want het is niet alsof je situatie dan anders is.
Yumi
22-10-2021 om 21:31
Gun je een rustig weekend hobbelster 
Lollypopje Weleda heeft een massageolie die ik na een wandeling op mijn benen smeer, dat helpt echt.
Lollypopje
22-10-2021 om 21:33
@Yumi bedankt voor de tip 
Ik was er gewoon niet op bedacht. Ik had wel algemerkt dat mijn conditie flink achteruit was gehold, maar had niet verwacht dat per ongeluk 500 stappen meer zetten al zoveel doet met je lijf.
Hobbelster
22-10-2021 om 23:08
Dat je moet gaan huilen en overstuur raken en het dan ineens wel kan vind ik echt heel slecht. Ik ben blij voor je dat je het nu wel kreeg Yumi, maar echt. Ik heb helaas trouwens zelf soortgelijke ervaringen in het verleden gehad. Gelukkig heb ik momenteel een werkgever en hulpverleners die echt de ernst wel inzien van de zaak. Het scheelt dat ik inmiddels aardig wat zelfkennis heb, niet weifelend overkom, en vrij overtuigend kan zijn, dat werkt in mijn voordeel en besef ook wel dat die eigenschap in deze situatie echt wel goed van pas komt. En ik ben oprecht overtuigd dat ik mijn best doe en dat ik dat best goed doe
Geen last van schuldgevoel (meer) hier.
Pheebs jou wens ik toe dat je heel overtuigend bent bij de bedrijfsarts. Je leidinggevende lijkt inderdaad geen beste luisteraar te zijn. Vervelend dat je direct weer zo’n druk voelt.
@agenda vol, pfoe echt hè! Revalideren is heel hard werken. Ik ben blij als ik eens een rustige week heb (en in een rustige week heb ik alsnog gewoon mijn fysio- en oefendagen, plus enkele uren per dag gewoon de zorg voor mijn kind)
ik vind ook dat ik veel moet, besef dat door het ziek zijn alles zoveel meer moeite en tijd kost dan voorheen. Dan ben ik heel de dag in touw en heb ik amper iets gedaan ofzo. In vergelijking met ‘vroeger’ bedoel ik dan hè. Ben wel echt heel blij met mijn man en (schoon)ouders en dat we de zorg voor kind kunnen delen. Het huishouden kan ik steeds beter zelf weer bijhouden. Is fijn maar ook valkuil want neem niet altijd op tijd / voldoende rust.
Yumi
23-10-2021 om 12:21
Dank je Hobbelster 😊
De manier waarop je overkomt lijkt inderdaad bepalend voor zo’n aanvraag. Als je kijkt naar de kleine groep die hier schrijft, dan is het triest dat er meerdere deze ervaring hebben. Maar goed voor nu zet ik het van me af, het kost teveel energie.
Fijn dat je steeds meer zelf kan doen en het gevoel hebt dat het goed gaat. Wat heerlijk dat je zoveel hulp en begrip krijgt van je man en schoonouders, je zal het verdiend hebben 😉
Yumi
24-10-2021 om 23:27
Vandaag een (te) lange wandeling gemaakt, het was zo'n lekker weer en ik heb de afgelopen weken veel binnen gezeten met mijn gesnotter.
Weer een keer moe omdat ik iets gedaan heb 
Pheebs31
25-10-2021 om 11:36
@Yumi het was gisteren idd heerlijk weer!
Mijn gesprek met de bedrijfsarts vanochtend ging verrassend goed. Ik had dit keer een andere, maar hij was heel menselijk en begripvol. Binnen 5min zei hij al dat ik me gewoon moet blijven focussen op mn herstel, dus de spanning viel gelijk van mijn schouders.
Daarna contact met leidinggevende om in te lichten over het gesprek en er kwamen meteen weer ‘fijne’ opmerkingen uit. Wederom de vraag of er meer aan de hand is dan covid (dit mag hij niet eens vragen?), dat een andere collega heel ziek was geweest ervan maar het daarbij veel minder lang duurde, komende weken weer niks doen en geen opbouw en een opmerking over buiten de afspraken om alleen in bed liggen de hele dag. Alsof dat het enige is waar herstel uit bestaat. En ook iedere keer de vraag wat ik zelf van het advies vind. Ik probeer het maar van me af te zetten, maar ik ben het zo zat dat ik constant het gevoel krijg ik mezelf moet verdedigen en bewijzen in het ziek zijn. Ga dat ook niet meer doen.
Lollypopje
25-10-2021 om 12:11
@pheebs Wat een fijn gesprek met je arts.
En je leiddinggevende is een sukkel. Die mist zeker al een jaar al het nieuws dat hij geen idee heeft hoe lang long covid kan duren.
Pheebs31
25-10-2021 om 12:30
@lollypopje nou speelt er ook iets anders, mijn fibromyalgie, maar de behandeling daarvoor is bijna geheel hetzelfde als voor long covid dus ik voel de noodzaak niet dat te vermelden. Zeker niet omdat die diagnose in dezelfde maand is gesteld als dat ik corona kreeg.
Lollypopje
25-10-2021 om 12:38
@Pheebs En dan nog. Hij doet alsof een half jaar long covid niet mogelijk is. En dat is gewoon onzin.
Pheebs31
25-10-2021 om 12:48
@lollypopje klopt. Er zijn er genoeg die 1/1.5 jaar aan het herstellen zijn, helaas. Alleen in mijn rapportage had de arts ook werkdruk vermeld. Nou daar viel mijn LG ook enorm over, want het is al maanden niet meer druk.