Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Yumi
01-09-2021 om 22:19
Hobbelster, wat heftig die aangezichtspijn daar kun je flink last van hebben. Het houdt inderdaad niet op en het verdere verloop is zo onzeker. Ik begrijp die huilbui wel, de onzekerheid van deze situatie het machteloze... Maak morgen alvast een afspraak met je huisarts het is zo druk na de vakantieperiode, mocht het niet nodig zijn dan kan je altijd nog afzeggen.
Toen ik thuiskwam van de tandarts heb ik paracetamol ingenomen en direct naar bed gegaan, als een blok in slaap gevallen. Gevoel dat ik eigenlijk te moe ben, maar dat is inmiddels normaal
en toch gegaan. Blij dat ik het gedaan heb, heerlijk om even bij te kletsen, in geen maanden gedronken dus die 2 glazen wijn kwamen wel binnen ![]()
JuffertjeinhetGroen
02-09-2021 om 09:21
Even een kort berichtje hier. Ik ga vandaag voor het eerst sinds een jaar weer naar de sauna. Verjaardags cadeau van een vriendin, super lief! Is 25 minuten fietsen hiervandaan op de e bike. Mijn vriendin is herstellende van een burn out, dus we gaan niet teveel kletsen, maar veel liggen en boekjes lezen, hebben we afgesproken
Maar ook dit vind ik weer spannend hoe zo'n dag gaat.....
Maar ga over 2 weken starten met Emdr ook om die angst wat minder te laten worden.
Ik reageer deze week nog op jullie berichten! 
NinjeTurtle
02-09-2021 om 09:24
JuffertjeinhetGroen schreef op 02-09-2021 om 09:21:
Even een kort berichtje hier. Ik ga vandaag voor het eerst sinds een jaar weer naar de sauna. Verjaardags cadeau van een vriendin, super lief! Is 25 minuten fietsen hiervandaan op de e bike. Mijn vriendin is herstellende van een burn out, dus we gaan niet teveel kletsen, maar veel liggen en boekjes lezen, hebben we afgesproken
![]()
Maar ga over 2 weken starten met Emdr ook om die angst wat minder te laten worden.
Veel plezier!
Lollypopje
02-09-2021 om 09:25
alles gelezen, alles weer vergeten
behalve de laatste, dus veel plezier Juffer 
Gisteren veel moe, want iets te veel gedaan. Sliep pas na 12, maar wel maar één keer wakker en tot na achten. Wat voor mij een extreem goede nacht is 
Dus mijzelf zo uit bed schoppen. Rustig op gang komen en vanmiddag visite 
Dus mag vandaag niets meer doen, behalve een pietsie opruimen zodat de visite kan zitten 😂
Pheebs31
02-09-2021 om 12:50
Veel plezier juffertje en lolly! Even wat fijne afleiding. En HobbeltVerder; ik snap de huilbuien. Kan ook eens erg opluchten om alles eruit te gooien.
Hier vandaag de emoties geïrriteerd en boos. Ik kan wel schreeuwen van frustratie. Ben geneigd om alles en iedereen af te zeggen en in een donker hoekje te gaan liggen totdat de vermoeidheid weer aanvaardbaar is. Vanavond ook wat afgesproken en in het weekend ook, maar door mijn lijf totaal geen zin en puf om iets te ondernemen.
Hobbelster
03-09-2021 om 10:01
JuffertjeinhetGroen schreef op 02-09-2021 om 09:21:
![]()
En, hoe was het? Hopelijk wat je ervan hoopte. Slim om die afspraak te maken van niet teveel kletsen, dan ben je beiden al bewuster dat je niet ongemerkt toch over je grenzen gaat in the heat of the moment. Dat gebeurt mij nog weleens, die enkele keer dat ik een vriendin heb gezien in de laatste maanden. Man en ik willen trouwens over 2 weken een avondje sauna doen. Heb ik mooi 2 vrijkaartjes, zijn die dingen niet geldig op de dag dat we willen en kan ik dus de volle mep gaan betalen.... Nouja. Het moet maar dan. Resort is vrijwel om de hoek, dus die vrijkaartjes komen vast nog wel eens van pas. In mijn eentje kan ik best een keer (of2) door de weeks gaan, als de kaartjes wel geldig zijn
Ben benieuwd hoe je EMDR gaat vinden. Ik lees er goede dingen over, heb het zelf nog nooit ervaren.
Gisteren heb ik bewust rustig aan gedaan. Ik heb deze week heel weinig mensen gezien of gesproken en dat vind ik van de ene kant erg saai, maar het is wel goed om weer in balans te komen na de (te) drukke vakantieweken. En ik had een flinke tegenslag vanwege dat ik dus niet mee kon met die werkdingen en wel weer een paar collega's heb gesproken waardoor ik dan weer even extra besef hoe erg ik het werkende leven mis, en ook het stuk van mezelf daarin dat nu natuurlijk ook al hele lange tijd niet tot uiting kan komen. In de avond was man naar sport, en was mijn kleine (b)engeltje weer eens lekker bezig (NOT). Slapen ho maar, maar wel flink kletsen en als ik dan zei dat ze in haar eigen bed moest of dat ik papa ging bellen, krijsen als een varken dat wordt afgevoerd naar de slacht. Ik heb uiteindelijk helaas echt papa moeten bellen en vragen of hij naar huis kwam. Toen hij er was, bond ze eindelijk in en is de doodop in slaap gevallen. Het was ondertussen ook 22.30 uur...
ik had een migraine aanval dus ik was blij dat er eindelijk rust in de tent was, maar door alle adrenaline vd stress viel ik pas rond 1uur in slaap en heb flink gedroomd. Fijn laatst die paar goede nachten maar het zijn er nu alweer 2 op een rij slecht, bah. Hopelijk vannacht beter.Ik was vroeger bij mijn moeder ook zo ontzettend dwars blijkbaar, en m'n pa die had me wel onder controle. History repeats itself. Man zegt dat ik te lief en meegaand ben.. Ik weet niet. Ik vind het lastig, opvoeden.
@ Lollypopje, hoe was je visite gisteren? Was het toch wel fijn weer, en heb je ze op tijd weer de deur uit gekregen?
@Pheebs ook jij had gisteren een afspraak, was het leuk? En is bij jou de boosheid / frustratie alweer wat gezakt? Ik hoop het maar.
Dikke
voor iedereen weer 
Lollypopje
03-09-2021 om 10:12
@Hobbel 
Visite was heel gezellig en na twee uurtjes weer weg. Ik was best moe daarna, maar niet volledig uitgeput. Dus dat is positief.
En zowaar weer een goede nacht en tot vlak na 8 geslapen en maar 1x walker geworden
JuffertjeinhetGroen
03-09-2021 om 10:47
Hobbeltverder moest wel lachen om het feit dat je vroeger net zoals je dochter was
Maar wel vermoeiend haar gedrag, ik was zelf op die leeftijd ook erg dwars
Opvoeden lijkt me sowieso erg pittig ook zonder long covid!
Heb echt veel fijne momenten in de sauna gehad! Maar vond het ook confronterend, want je beseft je wel des te meer dat je nog qua herstel best wat voor de kiezen hebt. Normaal voel ik me altijd heerlijk ontspannen, maar nu ook veel bezig met hoe ik me voelde etc etc...
Maar probeer steeds texdenken, Ik ben wel geweest!
Denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.
En ik heb nu ook last van mijn ogen. Heb slechte ogen en draag contactlenzen. Hoop dat het alleen droge ogen zijn, hou ze ook altijd in tijdens het slapen in de middag. Niet slim, maar denk hier eigenlijk niet over na.
Kan morgen nu hier terecht bij een optometrist, die gaat het bekijken. Dus nu mijn bril de hele dag op.
Wil vanmiddag naar het zwembad even dobberen met of zonder bril....Hoop dat ik het trappetje kan vinden...
Ik afgelopen week ook nog zo verdrietig geweest, maar vond de psycholoog alleen maar positief, aangezien ik (te)veel verlies ervaringen heb meegemaakt met als klapper nu de Long Covid.
Het hoort bij het verwerken en zo voelt het ook wel en het lukt me wel steeds beter om dit toe te laten.
En Pheebs, ook het boze herken ik heel erg!!!
Succes weer iedereen vandaag!!!!
Pheebs31
03-09-2021 om 11:38
@lolly en juffertje fijn dat jullie gisteren fijne momenten hebben gehad met wat afleiding! Ondanks de klachten doet dat goed en juffertje je mag inderdaad trots zijn op jezelf dat je gegaan bent!
@hobbelt Poe dat lijkt me ook extra lastig om met je klachten je kind op te voeden. Zo te lezen krijg je gelukkig wel veel steun van je man.
De boosheid is inmiddels weg. Was gisterenmiddag zo intens moe, maar gisteravond voelde ik me ineens best oké? Dus een fijne avond gehad. Vandaag wel veel spanning in kaken en keel van de vermoeidheid. Heb dit weekend eigenlijk ook te veel afgesproken dus misschien moet ik wat af gaan zeggen.
Hobbelster
04-09-2021 om 12:03
hoi Ladies, even een fijn weekend wensen!
hier vrij weinig plannen. Straks even met kind naar m’n ouders. Lekker relaxt. En een too good to go pakket ophalen bij de supermarkt. Man is beroerd van zijn 2e covid prik gisteren dus die bivakkeert vandaag op de bank. Morgen hopelijk allebei fit genoeg voor een fietstochtje in de buurt.
Lollypopje
05-09-2021 om 09:00
na 1,5 week waarin mijn angsten me 's avonds niet te veel overnamen, lukte het me gisteren helaas niet ze af te schudden.
Dus een slechte nacht, maargoed dat kan best een uitzondering zijn natuurlijk. Vanavond weer een nieuwe kans
Yumi
05-09-2021 om 10:06
Niets gelezen maar wens jullie natuurlijk een goede week
Ik ga er even tussenuit, mooi weer en een andere omgeving 😊
Hobbelster
06-09-2021 om 11:46
Hi Ladies!
Hoe was jullie weekend ? Pheebs, beetje te doen alle afspraken die je had en van kunnen genieten?
En Lollypopje, balen van weer die angstnacht, ik hoop dat de afgelopen nacht weer wat beter ging voor je
Yumi, klinkt fijn, heel veel plezier en hopelijk lukt het om wat uit te rusten en je koppie te resetten
Wil je nog vertellen waar je bent / heen gaat? Ben benieuwd!!!
Juffertje, ja dat genieten en tegelijkertijd continu alert zijn op je batterij, ga ik het nog redden / wanneer is het tijd om te gaan / hoe voel ik me nu. Best vermoeiend, maar wel echt noodzakelijk, als je niet uitkijkt ben je zo weer 3 dagen compleet uit de running. Dan word je er soms tureluurs van ja, maar toch belanrijk om ook dingen te blijven doen die je fijn vindt / mee ontspant. Hoe was het bij de optometrist? & niet uitgegleden in het zwembad?
Balen van die droge ogen, dat heb ik helaas ook gekregen tijdens mijn zwangerschap en is nooit meer helemaal over gegaan. Ik heb jarenlang zonder problemen (maand)lenzen gedragen, nu dus al 4 jaar een bril en af en toe een dagje daglenzen, maar dat gaat niet dagelijks en is ook een erg dure hobby. Ik heb meerdere brillen die ik afwissel, maar helaas is mijn lievelingsbril vrijdag kapotgegaan! Veertje afgebroken. Ze gaan nu kijken of ze passende vervangende veertjes hebben maar het montuur is helaas niet meer aan te komen dus ik vrees het ergste
Aan de andere kant, ook wel weer leuk om een nieuwe te mogen uitzoeken (want dat mag ik dan natuurlijk van mezelf, het was niet voor niets m'n lievelings
)
Komende week begint mijn Zing je Sterk cursus, ik heb er veel zin in! Vandaag een positieve mood, voelt fijn en geniet er extra van want kan zomaar weer anders zijn weet ik
Ik stuur jullie allemaal wat positiviteit en vreugde en fijns toe !!!!
Lollypopje
06-09-2021 om 15:17
gisteren meer gedaan dan ik had verwacht op basis van mijn nacht. En afgelopennacht weer best okee, maar 1x wakker geworden☺