Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Het verrote is welke keuze ik ook maar het blijft gokken. Van covid en griep word ik niet beter daar kom ik beide slechter uit. Maar die van die vaccinatie krijg ik ook een zware terugval met herstel. 

Lollypopje

Lollypopje

13-10-2025 om 15:37 Topicstarter

Lollypopje schreef op 30-09-2025 om 11:41:

https://www.postcovidnl.nl/nieuws/overzicht-standpunten-politieke-partijen-over-post-covid-en-zorgthemas?fbclid=IwdGRjcANIhPVjbGNrA0iEiWV4dG4DYWVtAjExAAEewuBkwR_xPbW25TgUheXXlVjkof4zWw3PuSW8oDYAhYp-nsgU35DOrZX46F4_aem_MlcyOxIonVEMF7vhKmJFqA

Naast dit overzicht van wat er in de programma staat kun je bij NietHersteld ook een podcast vinden over de verkiezingen en op hun profiel hebben ze een post met daarin uiteengesteld het stemgedrag van de partijen over diverse moties Op dit gebied. Mocht je deze dingen mee willen wegen bij je keuze.

Lollypopje

Lollypopje

13-10-2025 om 17:39 Topicstarter

FB-IMG-1760369878870.jpg

Ik heb een veel grotere terugval en vaak weer nieuwe klachten als ik covid of griep krijg (leef natuurlijk al langer met ME) dus liever een weekje minder van de inenting dan dat ik er zeker een maand af lig en weer iets moet inleveren. 

Lollypopje

Lollypopje

13-10-2025 om 19:33 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 13-10-2025 om 17:49:

Ik heb een veel grotere terugval en vaak weer nieuwe klachten als ik covid of griep krijg (leef natuurlijk al langer met ME) dus liever een weekje minder van de inenting dan dat ik er zeker een maand af lig en weer iets moet inleveren.

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik ben nu al 3 weken verslechterd en merk helaas nog weinig vooruitgang. Dus Ik twijfel of ik hem volgend jaar weer ga halen en of ik dit jaar ook nog een griepprik aan durf. Toen ik er maar een week last van had, vond ik het ook prima te overzien

Lollypopje

Lollypopje

08-11-2025 om 12:58 Topicstarter

Er is inmiddels meer bekend over de demonstratie op www.hetpaisprotest.nl vind je de informatie

Lollypopje

Lollypopje

11-12-2025 om 06:40 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 10-12-2025 om 19:23:

Lijkt veelbelovend, maar is wel duur.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5543689/lidocaine-effect-postcovid-longcovid-corona-kliniek

En er zitten ook wel haken en ogen aan het onderzoek. En lotgenoot die arts is geweest voor ze ziek werd heeft het geanalyseerd En hoewel het zeker bij een deel van de mensen succesvol was, valt er ook wel wat op af te dingen. Daarnaast is bekend dat er ook mensen zijn afgevallen met hele heftige bijwerkingen of die er qua gezondheid door ernstig mee achteruit zijn gegaan.

Dus voor de mensen voor wie het werkt is het super, maar het is dus zeker geen wondermiddel en niet zonder risico

Jullie zijn me voor
Bedankt voor de achtergrond info Lollypop.

Lollypopje

Lollypopje

11-12-2025 om 09:31 Topicstarter

Yumi schreef op 11-12-2025 om 09:26:

Jullie zijn me voor
Bedankt voor de achtergrond info Lollypop.

Als je Instagram hebt kan ik je aanraden om @kutlongcovid daar te volgen. Die analyseert vaak kwaliteit van dit soort onderzoeken. En heeft als arts dus zelf ook veel kennis

Lollypopje schreef op 11-12-2025 om 09:31:

[..]

Als je Instagram hebt kan ik je aanraden om @kutlongcovid daar te volgen. Die analyseert vaak kwaliteit van dit soort onderzoeken. En heeft als arts dus zelf ook veel kennis

Geen instagram, ik lees nog maar zelden info over lc. Zelfs de nieuwsbrieven van C-support laat ik links liggen. Vaak gaat het om nieuwsberichten zoals hierboven waarvan jij (terecht) de nadelen al weet te benoemen. Ga ervan uit als er echt goede hulp beschikbaar is dat ik dit toch wel hoor. 

De hoop dat lc uit mijn leven verdwijnt heb ik een beetje los gelaten. Op het moment is het strikt houden aan de adviezen om mijn energie en rust te bewaken onmogelijk, terwijl dit noodzaak blijft. Daardoor heb ik maanden dat ik stuk ben en als het wat rustiger is, weer blij ben dat het beter gaat. Ik accepteer dat dit bij mijn leven hoort, mijn omgeving heeft daar wel nog steeds moeite mee en dat levert af en toe wrijving. 

Hoe is dat voor jou Lollypop Rooiekater, SuzyQFive, Schemerlampje en andere lezers? 

long covid is een onderdeel van mijn leven. Maar kwa info zoeken op de achtergrond.
In zet meer in op accepteren dat het er is.

Ik verwacht niet zomaar een oplossing.

Alleen die energie doseren gaat mog wel eens mis. 

Lollypopje

Lollypopje

12-12-2025 om 12:54 Topicstarter

nog steeds slecht, en nog steeds ga ik achteruit. Ldn opbouwen gaat heel langzaam omdat dat eigenlijk alleen kan als ik wat stabieler ben. omdat ik anders niet kan voelen of het wat doet.

met mij gaat het ook nog steeds slecht. Ik functioneer het beste als ik helemaal niks doe, sociale contacten zijn praktisch onmogelijk. Vooral als mensen iets willen vertellen tegen me, na 5 minuten luisteren ben ik zo overprikkeld dat niks meer binnenkomt

Rooie kater, we zijn het eens.

Lollypop, wat naar dat je nog geen vooruitgang boekt en zelfs nog achteruit gaat. Is daar een verklaring voor?

Lavande! Je schrijft het beste te functioneren als je niks doet. Bedoel je daarmee dat je door niets te ondernemen je dagelijkse dingen nog kunt doen? Of doe je echt helemaal niks? 

Wat het zenuwstelsel betreft, Lavande noemde al de snelle overprikkeling en een gesprek dat niet binnenkomt. Dat herkennen we denk ik allemaal wel? 
2 dingen tegelijk doen is ook zoiets, ik raak echt van het pad. Daarnaast raak ik (te)snel overstressed waardoor anderen vinden dat ik een heftige of overdreven reactie geef, terwijl ik dit niet zo ervaar. 

Ik heb een jaar Polyvagaal therapie gehad, op het moment dat ik op de behandeltafel lag voelde ik me heerlijk rustig maar zodra ik eraf stapte, stond ik weer AAN! Oftewel ik hield het niet vast, volgens de therapeute kon ik dit leren maar ik had niet het vertrouwen dat dit nog kwam. Herkennen jullie dit?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.