Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Is het mogelijk om corona te hebben met een negatieve PCR test.

in het kort.
Ik heb mij op maandag  21 november heb ik mij laten testen bij de GGD met corona gerelateerde klachten. 
-keelpijn
-verkouden
-kortademig 
-geen smaak 
Na 3 dagen was mijn verkoudheid over. 
Vanuit de GGD kreeg ik een negatieve uitslag.

Een week later zijn mijn man en kind ziek geworden en gisteren heeft mijn andere kind positief getest en ik ben wederom negatief getest. 

GGD was niet heel duidelijk in het advies, zij geven aan waarschijnlijk heb jij corona gehad maar had je weinig virus deeltjes. 
Heeft iemand een idee hoe dit zit en hoe zit dit met mijn carantaine? 

Ja, het kan, maar je kan ook iets anders gehad hebben. Er heerst het nodige. Dus je zal toch gewoon de quarantaine uit moeten zitten. Maar dat zal de GGD je ook verteld hebben. 

Die symptomen passen ook bij een verkoudheid of griep.

ik had 2 x thuis e 1 x ggd negatieve test. Maar wist zeker dat ik corona had dus ben nog een keer gegaan en toen positief. Mijn klachten waren alleen benauwdheid. En niet benauwd zoals een normale griep daar kan je het niet mee vergelijken vandaar dat ik bijna zeker wist dat het wel corona moest zijn.

Ik heb thuis 2x positief getest en bij de ggd negatief. Mijn klachten zijn voor mij 'vreemd' in die zin dat ik ze zelf bij een verkoudheid nooit heb. Dus ik denk dat ik het toch heb. Bij mij in huis zijn er meer positief met een thuistest. GGD uitslag nog niet binnen. 
Die testen van de GGD missen zeker ook geïnfecteerde personen.

Testen betekent niet dat de uitslag 100% klopt. De betrouwbaarheid van een PCR test is tussen de 70 en 98%. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.