Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Invoeren vaccinatieplicht?

Peiling

Wat vind je van het invoeren van een vaccinatieplicht voor het coronavaccin?
100 stemmen
9%
37%
19%
29%
6%

Avena

Avena

05-12-2021 om 12:48 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 05-12-2021 om 12:47:

[..]

In Zuid-Afrika schijnen genoeg vaccins te zijn, maar lage vaccinatiebereidheid.

Ja, overheidsvertrouwen zal daar ook vast een issue zijn. Net als bijvoorbeeld in Oost-Europa. 

Ik ben nog steeds tegen omdat het me vreselijk lijkt als er iets tegen je wil aan je lichaam wordt gedaan. Daarentegen vind ik wel dat er voordelen mogen zijn voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden er best last van mogen hebben. 2G in niet-essentiële winkels, horeca en andere gelegenheden vind ik dus een acceptabele maatregel.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 14:31

MMcGonagall schreef op 05-12-2021 om 13:59:

Ik ben nog steeds tegen omdat het me vreselijk lijkt als er iets tegen je wil aan je lichaam wordt gedaan. Daarentegen vind ik wel dat er voordelen mogen zijn voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden er best last van mogen hebben. 2G in niet-essentiële winkels, horeca en andere gelegenheden vind ik dus een acceptabele maatregel.

Vind ik ook, maar dan moet 2G wel verplicht zijn. Niet zoals Rutte eerder zei: winkeliers mogen zelf weten of ze dat gaan invoeren. Dat kun je niet van ze vragen. 

Avena

Avena

06-12-2021 om 14:30 Topicstarter

Het probleem met 2G is wel dat het alleen helpt als de besmettingen al redelijk onder controle zijn. Maar als dat het geval is, dan vindt de politiek het waarschijnlijk een te zwaar middel. Terwijl ik denk dat als je niet van golf naar golf wilt blijven gaan, vaccineren key is. Maar omdat in Nederland nog geen politieke partij daar aandurft, zal het nog wel een tijdlang pappen en nathouden blijven. Behalve als de Omikronvariant het straks afdwingt. En daar gaat dan eerst nog een hoop ellende aan vooraf. 

Ik merk dat ik steeds meer om begin te raken. In crisistijd gelden gewoon andere wetten. 

Mooi gezegd,  in crisistijd gelden andere wetten. Vind ik ook. Allemaal die prik halen en rap een beetje.

MMcGonagall schreef op 05-12-2021 om 13:59:

Ik ben nog steeds tegen omdat het me vreselijk lijkt als er iets tegen je wil aan je lichaam wordt gedaan. Daarentegen vind ik wel dat er voordelen mogen zijn voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden er best last van mogen hebben. 2G in niet-essentiële winkels, horeca en andere gelegenheden vind ik dus een acceptabele maatregel.

Tja, kankerpatiënten denken er waarschijnlijk helemaal hetzelfde over, maar hebben geen keus qua overleven dan enkel écht gif in hun lichaam te laten lopen. Dan is een vaccinatie maar een peuleschil nietwaar?

Ja in tijden van pandemie vinden we veel dingen ineens normaal. Ik weet nog dat toen de eerste beelden uit Wuhan kwamen van de lockdown dat we toen nog een beetje dachten dat kan alleen in China. Wij in Europa gaan echt niet alles zomaar op slot gooien. Hoeveel lockdowns hebben we al gehad?

Taiwan met warmte camera's om mensen met koorts eruit te pikken. En het is dat ze niet betrouwbaar zijn, dat het niet op grote schaal wordt toegepast, maar op mijn werk is het onderdeel van het standaard protocol.

Als je het zo bekijkt is er al zoveel normaal geworden dat ik wel kan wennen aan vaccinatiedwang en misschien uiteindelijk ook wel aan plicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.