Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

In UK woonachtig/geënt en op vakantie naar NL

een kennis van mij woont in Engeland en komt naar Nederland op vakantie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat wegens de brexit haar QR code dan niet geldig is in Nederland,  dus als ze uit eten wil zich elke keer moet laten testen. 
Maar ik kan dat bericht niet meer vinden. Misschien weet iemand anders hier hoe het precies zit en waar ik de officiële berichtgeving hierover kan vinden?

Ik ben momenteel op vakantie in Nederland en woon en werk in Engeland. QR code van de NHS app is hier idd niet geldig. Het om laten zetten kan in Utrecht maar daar is een maandenlange wachtlijst voor; niet de moeite voor een weekje vakantie.

Ik heb de website niet meer voorhanden maar als je googlet op reisadvies reizigers VK Corona zou je het redelijk makkelijk moeten kunnen vinden.

Ik heb mijn QR codes and vaccinatiebewijzen wel bij me maar wil restaurants niet in verlegenheid brengen door ze te laten zien ipv de CoronaPas.

Plane

Plane

12-10-2021 om 21:08 Topicstarter

MelMel schreef op 12-10-2021 om 20:59:

Ik ben momenteel op vakantie in Nederland en woon en werk in Engeland. QR code van de NHS app is hier idd niet geldig. Het om laten zetten kan in Utrecht maar daar is een maandenlange wachtlijst voor; niet de moeite voor een weekje vakantie.

Ik heb de website niet meer voorhanden maar als je googlet op reisadvies reizigers VK Corona zou je het redelijk makkelijk moeten kunnen vinden.

Ik heb mijn QR codes and vaccinatiebewijzen wel bij me maar wil restaurants niet in verlegenheid brengen door ze te laten zien ipv de CoronaPas.

Ja dat is het stomme als ik erop Google dan krijg ik alleen de regels voor als je vanuit Nederland naar Engeland wil reizen maar niet andersom..heel frustrerend 

MelMel schreef op 12-10-2021 om 20:59:

Ik ben momenteel op vakantie in Nederland en woon en werk in Engeland. QR code van de NHS app is hier idd niet geldig. Het om laten zetten kan in Utrecht maar daar is een maandenlange wachtlijst voor; niet de moeite voor een weekje vakantie.

Ik heb de website niet meer voorhanden maar als je googlet op reisadvies reizigers VK Corona zou je het redelijk makkelijk moeten kunnen vinden.

Ik heb mijn QR codes and vaccinatiebewijzen wel bij me maar wil restaurants niet in verlegenheid brengen door ze te laten zien ipv de CoronaPas.

Dat is echt idioot, ik had daar ook naar gekeken. Je moet dus persoonlijk naar Utrecht voor die handeling. Alles kan tegenwoordig digitaal, en hier verzinnen ze dan zoiets voor.

Klik hier even doorheen?

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/netherlands

laat even weten als je het niet kan vinden

@MMcGonagall - ik heb geen BSN nummer en dus geen DigiD, kan zijn dat het voor jouw dochter (Toch?) iets makkelijker is. 

Plane

Plane

12-10-2021 om 21:41 Topicstarter

Nou ik heb eindelijk een site gevonden waar het duidelijk op staat
 😅

https://www.khn.nl/veelgestelde-vragen/coronavirus/hoe-werkt-de-coronacheck-voor-buitenlandse-bezoekers

Thanks!!

die is idd heel duidelijk!

Plane

Plane

13-10-2021 om 12:55 Topicstarter

dus ze moeten dan met het hele gezin elke keer als ze uit eten willen of zoiets, testen voor toegang. Wat een gedoe he. Ze kan maar beter voor de afhaal gaan  😅

In een mooi restaurant in Utrecht werd niet om een QR-code gevraagd. En nee, dat was niet Waku waku, want die is daardoor dicht.
Het gezelschap waarmee ik ging vond het niet heel prettig trouwens, dat de eigenaar zo makkelijk deed. Wij hadden allemaal de QR-code wel.
Oh, ik was laatst in een zekere plaats in Friesland, ook al geen check. Zeiden ook dat ze het niet nodig vonden.

Twee andere restaurants in de tussentijd overigens wel. Eentje was in een museum. Mijn man was zijn mobiel in de auto vergeten (ik had mijne wel), maar meedogenloos: ophalen en anders niet naar binnen. Dat werd de zoveelste wandeling dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.