Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

In isolatie?

Het is bijna niet te geloven, maar er is in ons huishouden nog geen Corona geweest. Tot vanochtend. Ik ben al een paar dagen heel licht verkouden en kreeg gisteravond een beetje keelpijn. Gisteren maar 1 streepje, maar vanochtend was de zelftest positief.
Situatieschets: uitwonende studerende kinderen komen dit weekend sowieso niet thuis. Man is vanaf zondagavond niet thuis geweest (was voor werk elders) maar komt vanavond naar huis. Die heeft mijn meest besmettelijke momenten dus waarschijnlijk gemist.
Even de rivm site nagelezen, en volgens de regels moet ik in isolatie….eenzaam op een kamer, en 3 keer per dag een bordje eten voor de deur. Zoiets.
Doen mensen dat nog steeds echt? Nu we alle maatregelen soort v hebben losgelaten? Dan kan m’n man beter vragen elders te logeren de komende dagen. Voor iedereen wel zo gemakkelijk.

Ik neig zelf eigenlijk naar gewoon een beetje afstand houden. Msch op de logeerkamer slapen? Dan zien we wel hoe het afloopt…..

Als man hier de afgelopen dagen gewoon geweest was had ik denk ik sowieso voor die laatste ‘losse’ benadering gekozen. Wsch zelfs zonder de logeerkamer.Kans natuurlijk levensgroot dat ik m toch al had aangestoken. Maar dat is nu natuurlijk anders…….

Wat zouden jullie doen?


Wat wil je man? Wil hij het risico lopen besmet te worden door jou of niet? Wat wij vinden doet er niet zoveel toe.

Hangt er vooral vanaf wat je man wil. Ik zou dus eerst overleggen met hem waar hij zich prettig bij voelt.

wij houden ons er gedeeltelijk wel aan maar vooral omdat er een toetsweek aankomt en we willen voorkomen dat er ingehaald moet worden. Dit houdt in dat de besmette persoon gebruik maakt van een eigen badkamer en toilet, apart eet en zorgt dat er altijd anderhalve meter is. 

Het ligt er ook aan of er belangrijke dingen aankomen voor je man,  en anders zou ik wel apart slapen en zoveel mogelijk afstand houden..Dat moet met 2 personen in huis goed te doen zijn..
Eigen wc en deurklinken en lichtknoppen wat vaker schoonmaken..

IngridT

IngridT

10-03-2022 om 18:40 Topicstarter

man heeft t te druk  gehad om er echt over na te denken tot nu toe volgens mij. Hij heeft altijd  wel wat belangrijks qua werk, maar niet speciale extra dingen volgende week. Wel een familieweekend over 1 1/2 week. Dat zou lullig zijn om te missen. Hm. Dan kunnen we toch beter maar voorzichtig doen de komende dagen , want als  ik m vandaag of morgen besmet is hij wsch niet op tijd weer opgeknapt.…

heeft ie ook nog niet over nagedacht denk ik. We zullen het er vanavond op afstand even over hebben…. 

wij zijn wel in isolatie gegaan, zoon op zijn kamer alleen had ik de volgende dag ook 2 streepjes dus toen was dat probleem ook opgelost. We zijn wel echt 7 dagen binnen gebleven zonder contacten. 

Het is nu 5 dagen maar wij hadden nog klachten. 

meestal heb je iemand al besmet voor een positieve test.
Hier kregen we het alle 4. Maar bij de 1 zat er 2 dagen tussen en bij de ander 6. 

Wij zijn wel in isolatie gegaan. Niet met bordje eten voor de deur maar wel apart slapen en afstand houden. Extra vaak handen wassen. De ander heeft het niet gekregen, ondanks geen afstand tot aan de positieve uitslag van de test.

En je partner mag ook niet de deur uit indien hij niet is geboosterd.

Hier heeft dochter nu Corona, wij (man, zoon en ikzelf) hadden het een week of 7 geleden. Dochter was toen net een weekje weg. Dochter verblijft zoveel mogelijk in haar kamer, eet boven, maar maakt af en toe wel iets klaar om te eten, als wij niet beneden zijn. Extra schoonmaken doe ik dus eigenlijk helemaal niet. Schiet er gewoon bij in. Ik neem wel af en toe de waterkoker af met een doekje want die gebruikt ze veel. Maar koelkast, deurklinken etc. dan weer niet. Aparte toiletten doen we ook niet echt. Zij gaat wel meestal boven, maar toevallig vanmiddag een keer beneden toen ze even een rondje buiten ging lopen. Een aparte badkamer hebben we niet, dus dat houdt al gauw op. 
Man, zoon en ik mogen gelukkig wel naar buiten, want onlangs nog Corona gehad natuurlijk en ik had ook al een booster. Maar heb wel mijn grote overleg vandaag online gevolgd i.p.v. live. Je wilt toch niet iemand besmetten. Ik doe om de dag een zelftest, meestal kort voordat ik ergens naar toe moet. Gisteravond sporten bijvoorbeeld en morgen met zoon naar gemeentehuis voor een paspoort. 
Hopelijk krijgen wij het niet nog een keer, maar we zien het wel hoor. Ik wil ook niet heel gestrest gaan leven en voortdurend lopen poetsen, heb ik ook helemaal geen tijd voor naast mijn werk. 

Mijn vriend is al 2x in isolatie geweest. 1x 10 dagen en 1x 5 dagen. Beide keren ben ik niet besmet geraakt. Dus het werkt echt goed.

Wij zijn niet in isolatie gegaan, maar ik had een halve dag na man al een positieve zelftest, dus dat maakte dat afweging nog simpeler. Ik zou het in jouw geval inderdaad even met man bespreken; ik kan me voorstellen dat het in jullie geval wel de moeite loont om in ieder geval wat afstand te houden en de logeerkamer te gebruiken. 

Toen wij net geboosterd waren had onze puber ineens corona. Die heeft veel op zijn kamer gezeten met online lessen en huiswerk, eigen wc en badkamer was geen optie die hebben we niet.  Hij heeft wel aan tafel gezeten als we aten.  Tafel voor 6 personen wij aan de ene kant hij aan de andere kant.  Niemand heeft verder bij ons corona gekregen.

Voor jou zou ik andere slaapkamer wel doen en wat afstand houden maar niet echt in isolatie gaan.  Je kunt nu goed ventileren met dit mooie weer of even lekker buiten zitten. 

ja hoor, ik ben vorige week in isolatie gegaan. Als man niet kan werken heeft hij ook meteen geen inkomsten. 

Man had vorige week corona. Besloten niet in isolatie te gaan ivm zorg voor kind en ik moest werken. Uiteraard mezelf elke dag getest.
Naast elkaar geslapen en de beide kinderen en ik hebben het niet gekregen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-03-2022 om 21:23

Nee wij doen dat niet meer. Ook nooit gedaan trouwens. Hier twee keer iemand besmet geweest in huis. Eerst zoon, nog voordat er vaccins waren. Geen isolatie gedaan, maar niemand anders besmet geraakt. En nu twee zoons bij carnaval besmet geraakt en daarna mijn man. Ook allemaal zonder isolatie. Ik heb zelf nergens last van. We zijn allemaal geboosterd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.