Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ik ben verkouden en laat me testen.

verkouden is iedereen weleens. De tijd van het jaar. Moet je met elke verkoudheid naar de GGD? Je voelt toch wel of er wat bijzonders aan de hand is?

Peiling

Ik ben verkouden aan het worden en laat me testen.
115 stemmen
32%
15%
27%
4%
5%
12%
4%

Ik heb me toevallig gisteren voor 't eerst laten testen. Niet eens omdat ik verkouden ben (ik heb lichte astma dus structureel wat last van m'n luchtwegen) maar omdat m'n moeder positief getest is en ik daar donderdag mee in de auto heb gezeten. Verder zie ik niemand binnen 1,5 meter en draag een mondkapje in de winkel. En ben uiteraard gevaccineerd. Mijn test is trouwens negatief dus m'n AstraZeneca heeft z'n werk toch goed gedaan. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

16-11-2021 om 15:44 Topicstarter

ik heb mijn gesnotter een dagje aangekeken en toen toch maar een test afgesproken, vooral vanwege een kwetsbaar familielid en wat leuke activiteiten buitenshuis. Bleek erg druk op de site. Ook geen testen vlakbij 😝. Na bijna een dag wachten op de uitslag zag ik tot mn verbazing een positieve uitslag in het scherm verschijnen. Al met al ben ik nu minder fit dan op die twijfeldag
Geduld is een schone zaak. Agenda leeggeveegd...

Blijkbaar voel je dus niet of er iets bijzonders aan de hand is 😬. Beterschap!

Met chronische allergieklachten vind ik het de hele cororonacrisis al lastig.Geen dag waarop mijn neus niet soms geïrriteerd is. Ik probeer daarom veranderingen goed in de gaten te houden. Echt verkouden ben ik de hele tijd nog niet geweest, thuiswerken heeft wat dat betreft toch een goede invloed gehad.

Ben al 6 keer getest inmiddels. 3x vanwege klachten, 1 keer vanwege een kind met klachten die na een behandeling van zijn neus niet getest kon worden en 2x vanwege bezoek dat een dag later en positieve test had.  Als nauw contact moest je dan op dag 5 testen.
Sinds de mondkapjesverplichting ben ik niet meer verkouden geweest.
Als ik weer klachten heb ga ik weer testen. 

Daglichtlamp schreef op 16-11-2021 om 15:54:

Met chronische allergieklachten vind ik het de hele cororonacrisis al lastig.Geen dag waarop mijn neus niet soms geïrriteerd is. Ik probeer daarom veranderingen goed in de gaten te houden. Echt verkouden ben ik de hele tijd nog niet geweest, thuiswerken heeft wat dat betreft toch een goede invloed gehad.

WAARSCHUWING: BEELDDENKERS MISSCHIEN NIET VERDER LEZEN!

Hier in huis ook 2 personen met allergie snot.  Dat is waterig geen groen snot.  Bij groen snot is er wat aan de hand en gaan ze testen. 

Wilgenkatje beterschap

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-11-2021 om 15:58

Ik moet wel vanwege mijn werk, maar ik ben al meerdere keren zwaar verkouden geweest met negatieve testuitslag. Begin behoorlijk genoeg te krijgen van het gedoe. Krijg namelijk het idee dat ik het helemaal niet kan krijgen op een of andere manier, anders was het toch al lang een keer gebeurd?
Toch doe ik het weer de volgende keer want zoals gezegd, ik moet wel. 
Nu had vriend laatst lichte klachten maar een testafspraak maken is nagenoeg onmogelijk deze dagen. Alles is overbezet, hij kwam er niet eens door met bellen. Klachten waren na een dag weer weg en hij is dus uiteindelijk niet getest. 

Wilgenkatje- schreef op 16-11-2021 om 15:44:

ik heb mijn gesnotter een dagje aangekeken en toen toch maar een test afgesproken, vooral vanwege een kwetsbaar familielid en wat leuke activiteiten buitenshuis. Bleek erg druk op de site. Ook geen testen vlakbij 😝. Na bijna een dag wachten op de uitslag zag ik tot mn verbazing een positieve uitslag in het scherm verschijnen. Al met al ben ik nu minder fit dan op die twijfeldag
Geduld is een schone zaak. Agenda leeggeveegd...

Oh Wilgenkatje, ik hoop dat je er niet al te ziek van wordt. Sterkte!

Ik ben gevaccineerd en een tijd terug ook niet besmet geraakt toen mijn dochter Corona bleek te hebben (ondanks intensief contact met elkaar). Dus ik kijk het wel even aan tot ik zwaar zou gaan hoesten. 

Ik ben ondertussen al een keer of zeven getest denk ik. Maar altijd in meer of minder mate verkouden. Ik ben wel een grootverbruiker in zelftesten. Gelukkig kan ik die van school meenemen. Ik vind het wel lastig, ik heb ook geen zin om 3 keer in de week naar de teststraat te gaan. Vorige week moest ik er een half uur voor rijden. Ik ben wel gevaccineerd.

Ik ben een beetje ziek dus net een zelftest gedaan. Volgens de regels moet je met keelpijn, snot en hoesten naar de GGD, maar dat doe ik als het aanhoudt. Zelftest was negatief trouwens.

Ik ben al 9 keer bij de GGD getest en ga altijd bij klachten direct testen. Ik ben gevaccineerd en sindsdien al drie keer getest. Nog nooit positief getest overigens.

Als ik met grote groepen afspreek en dochter (2) is verkouden dan doe ikzelf ook een thuis test. Dochter is vanwege opvang vrijwel doorlopend verkouden. Als ze koorts heeft of contact heeft gehad met een positief getest kindje dan laten we dochter ook door de GGD testen. Als ik op werk een afspraak heb dan is een zelftest ook een standaard maatregel. Kortom testen is voor mij echt de normaalste zaak van de wereld.

Ik vind het echt opvallend dat er zoveel mensen zijn die dat niet doen. 

Ik laat me noodgedwongen niet testen (hooguit een zelftest) en zet mijzelf in quarantaine tot het over is.

Teststraat is 5km verderop en dat is te ver om te fietsen met mijn long covid. Ik wil me ook niet laten rijden, want wil een ander niet onnodig risico laten lopen.

Maar het liefst zou ik me laten testen.

Dus niet gestemd, want die optie staat er niet tussen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-11-2021 om 16:28

Vanwege allergieën snotter ik s ochtends altijd een beetje. En iets erger nu het kouder wordt en de ramen minder open staan. Dat is "normaal". Als ik heftiger ga snotteren, het ook na de ochtend voortduurt of ik ander klachten krijg: ja, dan probeer is zo snel mogelijk een afspraak te plannen.

Tot nu toe is dat gelukkig nog maar 1x nodig geweest. Mijn jongvolwassen huisgenoten zijn tussen de 3 en 10 keer geweest. Want ook zij houden datzelfde regime aan. Al weet ik niet of dat uit overtuiging is of omdat mama eist dat ze hun kamer uitsluitend met mondkapje verlaten zolang er geen negatieve uitslag is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.