Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Hoe ziek is jouw kind geweest van covid?

De discussie over wel of niet vaccineren wordt goed gevoerd. Ik vind het zelf ook een lastige. Het vaccin geeft risico's, die we misschien nu nog niet eens weten, maar hetzelfde geld naar mijn idee voor covid. Hoewel het vaak als verkoudheidje afgedaan wordt kan het virus behoorlijk toeslaan op de organen en long covid is geen onbekende inmiddels.
Waar ik geen goed beeld van kan krijgen is, hoe ziek worden kinderen nu eigenlijk van corona?
Niet dat het forum alles zeggend is, maar toch, misschien zelfs al long covid of vermoeidheidsklachten bij kinderen?
Mijn jongste is 7, die heeft in maart 2020 met verkoudheid en flinke koorts op bed gelegen, dat heette toen geen corona.
Mijn oudste is nooit positief getest geweest en geen aanwijzingen dat ze het gehad heeft.

Peiling

Hoe ziek was jouw kind van corona?
50 stemmen
26%
44%
12%
12%
6%

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-01-2022 om 16:08

Mijn kind (toen 10 jaar) was positief getest. Eerst via zelftest, bevestigd door GGD-test, met lichte verkoudheid en wat hoesterig. Als het geen corona was geweest, had ik 'm zo naar school gestuurd... want hij was niet eens lamlendig.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-01-2022 om 16:14

Mijn neefjes/nichtjes en jonge kinderen van vriendinnen hebben allemaal hooguit een lichte verkoudheid gehad, of helemaal geen klachten. Ze moesten zich laten testen wegens een positieve klasgenoot, anders hadden ze het zelfs nooit geweten. 

mijn oudste een lichte verkoudheid en even haar reuk kwijt, de jongste een lichte verkoudheid. 

Mijn kinderen waren beiden “gewoon” verkouden, oudste liep dagje voor op jongste. Alleen jongste testte positief, oudste negatief (en die bleef ook negatief testen, wij als ouders ook). Door de gelijkenis in klachten maar de verschillende uitslag vroeg ik me wel af of jongste wellicht eerder een besmetting heeft doorgemaakt zonder klachten en nu dus ‘ten onrechte’ positief testte (na besmetting kan je tot 8 weken daarna positief testen). 

mijn dochter (8) is er wel goed ziek van geweest. Begon met verkoudheid en lamledig voelen. Uiteindelijk heeft ze 3 dagen echt niks kunnen doen en op de bank gelegen, met koorts. Dingen die ze normaal lekker vindt, vond ze opeens niet lekker meer, dus haar smaak was ook aangetast. Het heeft ook een hele tijd geduurd totdat ze weer goed opgeknapt was en ze is nu (3 maanden later) nog steeds sneller moe en haar energie niveau is nog niet zoals voor haar besmetting. 
Wat ik wel merk bij kinderen om mij heen (werk in het onderwijs) dat de meeste kinderen vaak lichte klachten hebben, de mijne moest weer eens een uitzondering zijn 😉

Evaluna

Evaluna

09-01-2022 om 17:07 Topicstarter

Sacha22 schreef op 09-01-2022 om 16:55:

mijn dochter (8) is er wel goed ziek van geweest. Begon met verkoudheid en lamledig voelen. Uiteindelijk heeft ze 3 dagen echt niks kunnen doen en op de bank gelegen, met koorts. Dingen die ze normaal lekker vindt, vond ze opeens niet lekker meer, dus haar smaak was ook aangetast. Het heeft ook een hele tijd geduurd totdat ze weer goed opgeknapt was en ze is nu (3 maanden later) nog steeds sneller moe en haar energie niveau is nog niet zoals voor haar besmetting.
Wat ik wel merk bij kinderen om mij heen (werk in het onderwijs) dat de meeste kinderen vaak lichte klachten hebben, de mijne moest weer eens een uitzondering zijn 😉

Vervelend voor haar en langdurig ook! Ik zie dit bij mijn oudste dus ook zo gebeuren. Gevoelig meisje, nu al snel moe.

Ze wil zich graag laten vaccineren, maar vooral zodat zij ook mee doet tegen corona, terwijl ik liever naar de kinderen zelf kijk. 

Mijn oudste (9) was verkouden. Ik dacht licht, maar 1 dag heeft ze geen onderwijs gevolgd en ze vindt school geweldig. Dus ze voelde zich toch zieker dan ik dacht waarschijnlijk. 

Mijn jongste (7) heeft 2 keer gehoest en 1 keer geniesd. Zonder contact met een positief geteste huisgenoot had ik niet verwacht dat ze corona had.

Dochter 8 jaar in November covid gehad (net als wij). Zij heeft kleine week last gehad van koorts (op en af), hoofdpijn en buikpijn. Daarna ook nog tijdje sneller moe geweest. Wij zelf (allebei gevaccineerd) hadden dezelfde klachten, maar dan heftiger/langer.

Klasgenootje die toen ook covid had, is er langer ziek van geweest en is na 14 dagen weer naar school gegaan, maar is tot aan de kerstvakantie maar halve dagen naar school kunnen gaan.

Niet, 't was dat ie positief getest was, anders hadden we het nooit geweten. 
Andere kind heeft geen corona ondanks dat hij 3 weken samen met ons in quarantaine heeft gezeten en zo ongeveer tegen ons aan geplakt heeft gezeten. Ik vraag me af of die het toch al gehad heeft. Want hoe kan dat anders toch?

Peuter is niet getest, maar zij werd als eerste ziek en daarna mijn man die positief bleek te zijn, dus voor ons is het wel zeker dat zij het ook had. Ze is er echt een paar dagen goed ziek van geweest. Hangerig en hoesten. Geen koorts trouwens. Ze heeft 3 dagen niet gegeten en wat er wel in ging kwam er bij een hoestbui weer uit. Nu drie maanden later is de hoest nog steeds niet helemaal weg. Laatste naar de huisarts geweest, maar haar longen waren wel schoon. Sneller moe heeft ze ook wat last van gehad, maar dat lijkt wel weer een beetje over.

Ik heb trouwens griep gestemd ook al had ze geen koorts. Daar vond ik het nog het meest op lijken. 

Vorige maand had mijn zoontje van 8 Corona. Halve klas was besmet dus hij moest ook getest worden. We waren echt verbaasd met het tweede rode streepje (en later de positieve GGD test) want hij had nergens last van. Heeft die week een paar keer geniest. Was op twee handen te tellen. En dat doet hij anders bijna niet.
Rest van de kinderen uit de klas waren wat snotterig. Één meisje had wel paar dagen hoofdpijn en was moe.

Kleinkind van vier is flink ziek geweest. Drie dagen hoge koorts , tot tegen de veertig graden koorts. Hierna zakte de koorts, maar bleef nog wel.Flink gehoest tot overgeven en toe, en echt ziek, lag dagenlang  lusteloos op de bank. Uiteindelijk denk ik ongeveer 2 weken ziek geweest. Ze  is daarna nog een paar weken ontzettend moe geweest, met vaak huilen. Peuter zus alleen wat nietjes en dus wel ook positief getest.

Ik werk op een middelbare school en van de bijna 50 brugklasleerlingen (11- en 12-jarigen) die in de afgelopen maanden Corona hebben gehad, heeft er 1 long-COVID opgelopen (met langdurige vermoeidheid tot gevolg). De rest was óf helemaal niet ziek (maar positief getest na contact met besmette klasgenoot) óf had lichte klachten. Die lichte klachten bestonden soms ook uit één dag flinke koorts, vergelijkbaar met symptomen na vaccinatie.

Mijn eigen kind (5) heeft nog geen Corona gehad.

Zoon (11) was twee dagen goed ziek: koorts, pijn in z’n keel, lamlendig, hangerig. Daarna echt verkouden en verdween de smaak en de reuk en hij is twee dagen wat benauwd geweest. Al met al een dikke week thuis. 

De oudste van 10 is er best ziek van geweest. Moe, flink verkouden, verhoging, smaak en reuk weg. Nu twee maanden later nog wat snel moe. De jongste van 7 is 2 dagen niet lekker geweest met vooral hoofdpijn en misselijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.