Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Hoe lossen jullie het op?

Wij zijn in nauw contact geweest met een positief getest persoon.
Man en ik gevaccineerd dus aan het werk( kunnen niet thuiswerken) en over 4 dagen laten testen.
Zoon is basisschoolleeftijd dus niet gevaccineerd en moet thuis blijven. Ook testen over 4 dagen.

Ik heb al mijn vakantie dagen al op gemaakt oa een aantal maal omdat mijn zoon niet naar school mocht ivm in contact geweest met. Man dito, ook ivm gewoon ziek zijn van kind.

Man heeft nog wel dagen maar die zijn nodig voor de kerstvakantie omdat wij geen opvang hebben.
Oppas heeft voor de zomer opgezegd en er is hier werkelijk niemand te vinden voor opvang na school en vakanties ( bijzonder kind, bijzondere opvang).

Zijn wij de enige ouders in deze situatie? Die met de handen in het haar zitten wanneer corona dichtbij komt?
Ik ga maar vragen of ik onbetaald verlof op kan nemen. Zie geen andere oplossing meer.
Denk erover om een thuiswerkbaan te gaan zoeken....

Misschien iemand die hier een heldere kijk op heeft?


Wat lijkt me dat ontzettend shit. Goed dat je om hulp en ideeën vraagt. Hopelijk komen er goede tips. Sterkte! 

Kan je geen dagen kopen bij jullie? En zorgverlof opnemen of geldt dat alleen bij ziekte? 

Krokodilletje

Krokodilletje

08-11-2021 om 22:46 Topicstarter

Ik kan volgende jaar uren bijkopen. Dat kan geloof ik maar 1x per jaar. Ga ik iig uitzoeken. 
Zorgverlof is bij ziekte. Heb ik nooit eerder nodig gehad omdat kind voorheen naar de gastouder mocht als hij een beetje ziek was( voor corona uiteraard).

Kan je nu niet toch de dagen opnemen die je voor de kerst gereserveerd had en dan wat anders bedenken voor de kerstvakantie? Dan heb je meer tijd om wat te bedenken en dan zal je kind op meer plekken terecht kunnen omdat hij dan niet mogelijk besmet is. 
Of overleggen met jullie werkgevers of er misschien toch een andere werkzaamheid bedacht kan worden vanwege de uitzonderlijke omstandigheden? 

Thuiswerken mogelijk?

en hoe close was het contact ook met het kind?   Blijft bijzonder als het een klasgenootje was had kind niet in quarantaine gehoeven 

Is het voor jullie wellicht mogelijk om nu minder uur te werken en zodra kind weer naar school kan (Of op een ander moment wat werkgever goed uitkomt) deze uren in te halen?

jullie werkgevers laten meedenken, we zullen het toch samen moeten oplossen. Misschien mag je verlof opnemen, kan je toch iets thuis doen, je ziek melden etc. Het is ook rot maar je kan er niets aan doen, dat begrijpen jullie werkgevers vast wel

Ik zou vragen of het mag gelden als kort verzuimverlof en dan jij een paar dagen en je man een paar dagen. Dit zijn bijzondere tijden en werkgevers zullen dit nu wel vaker tegenkomen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-11-2021 om 07:38

Ga in overleg met jullie werkgevers. Jullie zijn dan wel gevaccineerd maar misschien heeft de wg toch liever dat jullie thuisblijven. Mocht dat niet zo zijn ga dan in overleg voor een andere oplossing. Misschien is er vervangend werk wat je wel thuis kunt doen?

Krokodilletje

Krokodilletje

09-11-2021 om 08:15 Topicstarter

Het is geen klasgenootje maar een familielid dus mag hij niet naar school volgens de richtlijnen en school.

De dagen die man voor de kerstvakantie heeft staan moeten we laten staan.
Het klinkt misschien raar maar er is echt geen andere opvang. We zijn bezig ( 2e ronde sinds mei/juni) met gastouderbureaus maar het schijnt dat men niet zit te wachten op een kind met een beperking. En dat begrijp ik ook wel.

Ook andere oppasvormen leveren niets op. Hij staat op de lijst voor naschoolse opvang , nog 3 wachtenden voor hem....

Ik kan vragen of ik een extra weekend mag werken dat is wel een goede. Niet aan gedacht.

Krokodilletje schreef op 09-11-2021 om 08:15:

Het is geen klasgenootje maar een familielid dus mag hij niet naar school volgens de richtlijnen en school.

De dagen die man voor de kerstvakantie heeft staan moeten we laten staan.
Het klinkt misschien raar maar er is echt geen andere opvang. We zijn bezig ( 2e ronde sinds mei/juni) met gastouderbureaus maar het schijnt dat men niet zit te wachten op een kind met een beperking. En dat begrijp ik ook wel.

Ook andere oppasvormen leveren niets op. Hij staat op de lijst voor naschoolse opvang , nog 3 wachtenden voor hem....

Ik kan vragen of ik een extra weekend mag werken dat is wel een goede. Niet aan gedacht.

Via vrijwilligersorganisatie/ sociaal team van onze gemeente werd meegedacht toen wij opvang nodig hadden (pre corona) en gewone, reguliere opvang niet volstond. Soort van oppas oma gevonden die het leuk vond om 1 op 1 een kindje op te vangen die wat meer begeleiding nodig had. Uiteindelijk kon ze toch naar de reguliere opvang, maar was erg blij met dit aanbod. En hartverwarmend dat er mensen zijn die zich belangeloos inzetten om gezinnen uit de brand te helpen. Misschien kan dit iets voor je zijn?

Krokodilletje

Krokodilletje

09-11-2021 om 16:51 Topicstarter

Apiejapie schreef op 09-11-2021 om 13:16:

[..]

Via vrijwilligersorganisatie/ sociaal team van onze gemeente werd meegedacht toen wij opvang nodig hadden (pre corona) en gewone, reguliere opvang niet volstond. Soort van oppas oma gevonden die het leuk vond om 1 op 1 een kindje op te vangen die wat meer begeleiding nodig had. Uiteindelijk kon ze toch naar de reguliere opvang, maar was erg blij met dit aanbod. En hartverwarmend dat er mensen zijn die zich belangeloos inzetten om gezinnen uit de brand te helpen. Misschien kan dit iets voor je zijn?

Wat fijn dat dat gelukt is voor jullie! 

Ben vandaag weer het gastouderleven ingedoken en zowaar met 2 contact.

In de buurt van mijn werk zodat we in de vakanties en op studiedagen een uitweg hebben!

Nu duimen dat het met iig klikt.

Bedankt voor alle tips

Krokodilletje

Krokodilletje

09-11-2021 om 16:52 Topicstarter

voor deze week wachten we nog even af maar met hulp van een gastouder houden we nog wat vakantiedagen over voor deze omstandigheden volgend jaar 

maar een kind in quarantaine mag toch ook niet naar een gastouder?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.