Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Hoe en wat omtrent testen bij uitjes

ik heb gegoogled maar kan nergens antwoord vinden. Stel, ik wil vanavond uit eten. Ben nirt gevaccineerd. Waar moet ik me dan laten testen en hoeveel uur van tevoren?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 12:46

Vanavond hoef je nog niets. De nieuwe regel gaat pas vanaf de 25ste in.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 12:49

En vanaf de 25ste gelden deze regels. Als je goed kijkt zie je daar ook hoe lang van tevoren je moet testen.

210914-maatregelen14-september.jpg

Butterflywhy

Butterflywhy

21-09-2021 om 12:52 Topicstarter

dank je wel. En waar moet je dan testen? Waar ik voor de vakantie ging testen kostte het 60 euro en moesten we in de ochtend testen om in de avond de uitslag te krijgen.

ik ging gisteren naar de huisarts en daar zeiden ze dat we geen mondkapjes meer hoeven te dragen. Toen zei ik nog dat ging toch pas de 25ste in en toen zeiden ze nee, de 20ste. Zijn er nu 2 data met versoepelingen? 

Butterflywhy

Butterflywhy

21-09-2021 om 12:53 Topicstarter

Oh laat maar. Ik zie nu pas 24 uur van tevoren via de website testenvoortoegang. Heel erg bedankt!

Mondkapjes was al niet meer verplicht behalve in het OV. Ziekenhuizen etc mochten zelf hun beleid hierover bepalen. 

Butterflywhy

Butterflywhy

21-09-2021 om 12:58 Topicstarter

Dierenvriend97 schreef op 21-09-2021 om 12:56:

Mondkapjes was al niet meer verplicht behalve in het OV. Ziekenhuizen etc mochten zelf hun beleid hierover bepalen.

Ah oke. In de zomerperiode dat wij op vakantie waren bleek er bij terugkomst weer een mondkapjesplicht bij de huisarts vanwege de toen oplopende cijfers. Gisteren gaven ze weer aan dat het was afgeschaft. Bij de inpandige apotheek moest het ngo wel. En vorige week in het ziekenhuis moest het ook. Verwarrend zo.

Bij ons in het ziekenhuis is er sinds juni(?) al geen mondkapjes plicht meer. 

iedereen is natuurlijk vrij om te verplichten nog mondkapjes te dragen. Mijn pedicure wil het ook. Wat mij betreft geen enkel probleem. 

Pimpelmees67 schreef op 21-09-2021 om 13:26:

iedereen is natuurlijk vrij om te verplichten nog mondkapjes te dragen. Mijn pedicure wil het ook. Wat mij betreft geen enkel probleem.

Inderdaad en is ook niet verwarrend wat mij betreft. het hoeft niet behalve in OV en op plekken waar ze het liever wel willen . Altijd een in je tas stoppen dus .

EHR

EHR

21-09-2021 om 19:10

Genoeg horecazaken die niet controleren. En genoeg burgemeesters die niet handhaven.   Moet je alleen wel trek in hebben dan. 

Butterflywhy

Butterflywhy

21-09-2021 om 20:06 Topicstarter

Guppekop schreef op 21-09-2021 om 13:56:

[..]

Inderdaad en is ook niet verwarrend wat mij betreft. het hoeft niet behalve in OV en op plekken waar ze het liever wel willen . Altijd een in je tas stoppen dus .

Dat laatste vergeet k dus. En daarom vind ik t verwarrend. Sta er lang niet meer zo bij stil als toen t gewoon duidelijk was waar het wel en waar niet verplicht was. 

Butterflywhy

Butterflywhy

21-09-2021 om 20:07 Topicstarter

EHR schreef op 21-09-2021 om 19:10:

Genoeg horecazaken die niet controleren. En genoeg burgemeesters die niet handhaven. Moet je alleen wel trek in hebben dan.

Dat risico neem ik luever niet. Straks kom je toch niet binnen of er komt controle. Als er regels zijn dan houd ik me hier wel aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.