Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Heb jij al corona gehad?

De vraag lijkt me voor zichzelf spreken.

Peiling

Heb jij al corona gehad?
167 stemmen
22%
1%
6%
54%
17%

BTK

BTK

04-12-2021 om 14:11

Nee, en dat houd ik ook graag zo.

Sassenach

Sassenach

04-12-2021 om 14:12 Topicstarter

Zelf heb ik sinds het begin vd coronacrisis geen verkoudheidsklachten gehad, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat ik al corona heb gehad. Ik heb daarom nee gestemd. 

Jep. Officieel gecertificeerd

Zeer nabij contact gehad vorig weekend
Zó wel donderdag als vandaag getest. Donderdag was negatief
Vandaag nogmaals op verzoek werkgever ( zorg)  Zit nu op uitslag te wachten. Zelftest is ook negatief dus ik verwacht een negatieve uitslag.

Dus nee. Nog niet gehad. 

Ik heb vanaf begin april 2021 meegedaan aan een onderzoek, georganiseerd oa door Universiteit van Utrecht. Eén onderdeel was dat ik bij begin én in juli x vingerprik zelf moest doen en opsturen. Half mei en in juni ben ik gevaccineerd. Eind augustus zouden deelnemers uitslag krijgen of iemand corona had gehad, dmv technieken konden ze (inmiddels) gevaccineerden eruit halen zodat vaccinatie geen invloed daarop had. Bleek met grote zekerheid dat ik tussen half april en eind mei corona heb gehad. Maar geen klachten gehad, dus niet getest en ik kan me ook geen andere verschijnselen herinneren in en na die tijd

Sassenach

Sassenach

04-12-2021 om 14:14 Topicstarter

Lollypopje schreef op 04-12-2021 om 14:12:

Jep. Officieel gecertificeerd

Ik heb gelezen dat je er long covid aan over hebt gehouden. Balen Lollypopje!

Sassenach

Sassenach

04-12-2021 om 14:15 Topicstarter

lientje69 schreef op 04-12-2021 om 14:13:

Zeer nabij contact gehad vorig weekend
Zó wel donderdag als vandaag getest. Donderdag was negatief
Vandaag nogmaals op verzoek werkgever ( zorg) Zit nu op uitslag te wachten. Zelftest is ook negatief dus ik verwacht een negatieve uitslag.

Dus nee. Nog niet gehad.

Ik duim voor een negatieve uitslag Lientje.

Sassenach schreef op 04-12-2021 om 14:14:

[..]

Ik heb gelezen dat je er long covid aan over hebt gehouden. Balen Lollypopje!

Jep inmiddels al 8 maanden  

Daarom word ik altijd een beetje boos als mensen beginnen over hun geweldige immuunsysteem. Dat heeft daar niks mee te maken, je hebt gewoon geluk gehad en ik zware pech,want ook ik was vrijwel nooit ziek.


Sassenach

Sassenach

04-12-2021 om 14:19 Topicstarter

Chiquita schreef op 04-12-2021 om 14:14:

Ik heb vanaf begin april 2021 meegedaan aan een onderzoek, georganiseerd oa door Universiteit van Utrecht. Eén onderdeel was dat ik bij begin én in juli x vingerprik zelf moest doen en opsturen. Half mei en in juni ben ik gevaccineerd. Eind augustus zouden deelnemers uitslag krijgen of iemand corona had gehad, dmv technieken konden ze (inmiddels) gevaccineerden eruit halen zodat vaccinatie geen invloed daarop had. Bleek met grote zekerheid dat ik tussen half april en eind mei corona heb gehad. Maar geen klachten gehad, dus niet getest en ik kan me ook geen andere verschijnselen herinneren in en na die tijd

Lijkt me fijn om te weten dat je je zelf geen zorgen hoeft te maken over ernstige klachten als je besmet zou worden. Aan de andere kant lijkt het me dan weer niet fijn om te weten dat je dan misschien wel zonder dat je het merkt  andere mensen die kwetsbaar zijn kunt besmetten.

Lollypopje schreef op 04-12-2021 om 14:18:

[..]

Jep inmiddels al 8 maanden

Daarom word ik altijd een beetje boos als mensen beginnen over hun geweldige immuunsysteem. Dat heeft daar niks mee te maken, je hebt gewoon geluk gehad en ik zware pech,want ook ik was vrijwel nooit ziek.


Wat een onzin inderdaad. Mijn immuunsysteem is juist super crappy, maar partner heeft waarschijnlijk (weten we niet zeker) corona gehad en mij niet aangestoken. En alsof een goed immuunsysteem überhaupt je eigen verdienste is, ik heb m'n genen ook niet zelf mogen uitzoeken. 

Ja, nu en ik vind het niet leuk. Na een week voel ik mij al wel beter, maar ik zou graag weer normaal adem kunnen halen. Het helpt ook niet dat ik zwanger ben en ik me daardoor extra zorgen maak over mijn toch al niet zo soepel lopende zwangerschap. Hopelijk mag ik komende week wel naar het ziekenhuis komen voor mijn 20 wekenecho. Helaas dan wel alleen, want manlief moet dan bij de andere kinderen thuisblijven. 😢
 

Ik denk 't niet, of het moeten zulke milde symptomen zijn geweest dat ik 't niet van m'n astma kon onderscheiden. 

Draceana schreef op 04-12-2021 om 14:35:

Ja, nu en ik vind het niet leuk. Na een week voel ik mij al wel beter, maar ik zou graag weer normaal adem kunnen halen. Het helpt ook niet dat ik zwanger ben en ik me daardoor extra zorgen maak over mijn toch al niet zo soepel lopende zwangerschap. Hopelijk mag ik komende week wel naar het ziekenhuis komen voor mijn 20 wekenecho. Helaas dan wel alleen, want manlief moet dan bij de andere kinderen thuisblijven. 😢

Beterschap. Lijkt me echt heel naar om nu corona te hebben in jouw situatie. Hoop dat je snel opknapt.

Nee gelukkig niet en hoop ik ook zo te houden. 
Sowieso in mijn naaste omgeving gelukkig nog niemand die corona heeft gehad. 

Mijn moeder had 't onlangs en ik had de dag ervoor nog met haar in de auto gezeten, maar toen ik ging testen was 't negatief. Had wel astma-achtige klachten, misschien m'n immuunsysteem wat 't virus aan 't tegenhouden was? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.