Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

---

---

10-09-2021 om 11:37

Griep en corona

Ziekenhuizen vrezen griepgolf: gaan een erg onzekere winter tegemoet. Bron: AD

Ik heb de link verwijderd, omdat het een premium artikel betreft en hiervan geen link geplaatst mag worden ivm auteursrecht. 

jemig wat een gezeik toch ook. 

Goh, wat een verrassing. 

Misschien kunnen ze nu wat meer soorten griepprikken maken en meer ervan ter beschikking stellen want daar zijn minder weigeraars voor denk ik zo  . . .?

gr Angela

oh ja dan moet je wel het hele artikel lezen

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft 600.000 extra griepprikken ingekocht, omdat vorig jaar al meer mensen een vaccinatie wilden. Er liggen voor ruim 4,6 miljoen Nederlanders griepvaccins klaar.

ik ga eens even informeren wie er bepaalt of je 'm krijgt of niet?

gr Angela

Angela1967 schreef op 10-09-2021 om 11:56:

oh ja dan moet je wel het hele artikel lezen

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft 600.000 extra griepprikken ingekocht, omdat vorig jaar al meer mensen een vaccinatie wilden. Er liggen voor ruim 4,6 miljoen Nederlanders griepvaccins klaar.

ik ga eens even informeren wie er bepaalt of je 'm krijgt of niet?

gr Angela

Huisarts.

Maar ik gok dat mensen de griepprik net zo goed niet willen. 

_melon schreef op 10-09-2021 om 11:57:

[..]

Huisarts.

aha ok, ja ik herinner me dat mijn man 'm aangeboden kreeg vorig jaar, hij heeft 'm niet gehaald. Dit jaar maar wel doen denk ik dan . . . 

Veel ziekenhuizen vrezen dat de griep deze winter als een boemerang terugkomt, omdat de immuniteit van veel mensen naar beneden is gegaan. ,,Zou de afstand die wij nu van elkaar nemen, influenza remmen? Of zou het feit dat wij al ruim anderhalf jaar afstand nemen van elkaar, zorgen dat ons immuunsysteem juist zwakker is geworden en influenza meer kans heeft?” vraagt Yvonne van der Weele, woordvoerder van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Goes, zich af.


Oh mèn, dat gaat wat worden dan, corona en griep tegelijk in het ziekenhuis. Dan kun je alle planbare zorg wel weer gedag gaan zeggen 😒

We zullen het wel zien. Neem aan dat de doelgroep van de griepprik hem wel zal gaan halen en dat de rest van ons niet tot een risicogroep behoort en dus niet zo snel in t ziekenhuis zal belanden. Zijn we volgend jaar weer lekker immuun met z’n allen. Begin beetje heisa-moe te worden, merk ik 


Er zijn  aanwijzingen dat de griepprik eveneens 'enige vorm van
bescherming' biedt tegen het coronavirus, maar dat wordt nog verder onderzocht.

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/radboudumc-start-onderzoek-naar-combinatie-griepvaccin-en-coronabooster

er.is.maar.1.Pino schreef op 10-09-2021 om 12:42:

We zullen het wel zien. Neem aan dat de doelgroep van de griepprik hem wel zal gaan halen en dat de rest van ons niet tot een risicogroep behoort en dus niet zo snel in t ziekenhuis zal belanden. Zijn we volgend jaar weer lekker immuun met z’n allen. Begin beetje heisa-moe te worden, merk ik

Ik eigenlijk ook wel. Meestal volg ik het coronanieuws ook niet echt meer, al die cijfers en verhalen zijn deprimerend. 

wild-flower schreef op 10-09-2021 om 13:00:


Er zijn aanwijzingen dat de griepprik eveneens 'enige vorm van
bescherming' biedt tegen het coronavirus, maar dat wordt nog verder onderzocht.

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/radboudumc-start-onderzoek-naar-combinatie-griepvaccin-en-coronabooster

interessant, zou het andersom ook zo zijn wellicht? dat de corona vaccinatie ook een beetje tegen de gewone griep helpt ?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-09-2021 om 22:21

Liara schreef op 10-09-2021 om 12:07:

Veel ziekenhuizen vrezen dat de griep deze winter als een boemerang terugkomt, omdat de immuniteit van veel mensen naar beneden is gegaan. ,,Zou de afstand die wij nu van elkaar nemen, influenza remmen? Of zou het feit dat wij al ruim anderhalf jaar afstand nemen van elkaar, zorgen dat ons immuunsysteem juist zwakker is geworden en influenza meer kans heeft?” vraagt Yvonne van der Weele, woordvoerder van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Goes, zich af.

Oh mèn, dat gaat wat worden dan, corona en griep tegelijk in het ziekenhuis. Dan kun je alle planbare zorg wel weer gedag gaan zeggen 😒

Over het algemeen is er 1 virus dominant. Dat zie je nu bv ook met de coronavarianten. Dus als er veel griep is dan zou er weinig corona moeten zijn en andersom. Dus het zal zo'n vaart niet lopen. 

Ik denk juist dat we niet te lang afstand moeten houden want straks zijn we onze immuniteit voor andere virussen ook kwijt. 

Drietje schreef op 10-09-2021 om 22:21:

[..]

Over het algemeen is er 1 virus dominant. Dat zie je nu bv ook met de coronavarianten. Dus als er veel griep is dan zou er weinig corona moeten zijn en andersom. Dus het zal zo'n vaart niet lopen.

Ik denk juist dat we niet te lang afstand moeten houden want straks zijn we onze immuniteit voor andere virussen ook kwijt.

Laten we het hopen. Ik schrik toch altijd nog van dit soort berichten.


Ik las dat De Jong niet weet of de maatregelen wel kunnen worden versoepeld,  dus die afstand zal er misschien toch nog een poosje zijn. We zullen gaan zien.  

wild-flower schreef op 10-09-2021 om 13:00:


Er zijn aanwijzingen dat de griepprik eveneens 'enige vorm van
bescherming' biedt tegen het coronavirus, maar dat wordt nog verder onderzocht.

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/radboudumc-start-onderzoek-naar-combinatie-griepvaccin-en-coronabooster

Oh dat is interessant! Ik dacht al: doe er wat Pfizer bij nu de mensen er tóch zijn maar dat hoeft dan niet.

Misschien ga ik hem nu toch halen over 1,5 maand.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-09-2021 om 16:06

Liara schreef op 10-09-2021 om 22:29:

[..]

Laten we het hopen. Ik schrik toch altijd nog van dit soort berichten.


Ik las dat De Jong niet weet of de maatregelen wel kunnen worden versoepeld, dus die afstand zal er misschien toch nog een poosje zijn. We zullen gaan zien.

Ja dinsdag horen we er meer over (of eerder als het weer uitlekt) maar ik denk wel dat de 1,5 meter grotendeels vervalt en in plaats daarvan het coronabewijs veel vaker getoond moet worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.